Παρότι υπάρχουν πολλά βιβλία που εξερευνούν το ταξίδι του εμπορικού κινηματογραφιστή, με σχετικές συμβουλές και καθοδήγηση, καθώς και πολλά βιβλία για το ταξίδι του ανεξάρτητου κινηματογραφιστή, επίσης με συμβουλές και καθοδήγηση για τον δύσβατο δρόμο της ανεξαρτησίας, ελάχιστα βιβλία εξερευνούν τον τρίτο δρόμο. Ο δρ Παναγόπουλος επιδιώκει να εντάξει τον κινηματογραφιστή στη γλώσσα και στον σκοπό της έρευνας και δείχνει πώς μπορεί η πρακτική της παραγωγής ταινιών να παράσχει δημιουργικές μεθόδους έρευνας, για να προκύψουν νέες αντιλήψεις με αντίκτυπο όχι μόνο στην παραγωγή ταινιών και στον κινηματογράφο αλλά και σε άλλα διεπιστημονικά πεδία. Εξερευνά τι σημαίνει να είναι κανείς ακαδημαϊκός δάσκαλος και κινηματογραφιστής και πώς αυτοί οι δύο ρόλοι εμπνέουν ο ένας τον άλλον και κατ’ αυτόν τον τρόπο διευρύνουν τη γνώση μας για τις ταινίες και τη διδασκαλία.
Κατά συνέπεια, στον Τρίτο Δρόμο στον Κινηματογράφο έχουμε μια εξαιρετικά ευπρόσδεκτη εξερεύνηση της συνέχειας ενός ταξιδιού, με αιχμή του δόρατος ένα σχετικά νέο είδος κινηματογραφιστή-ακαδημαϊκού, ο οποίος θα έχει ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της δημιουργίας ταινιών και του κινηματογράφου καθώς καταδεικνύεται και αρθρώνεται ένας τρίτος δρόμος: ο λιγότερο πεπατημένος (Frost, 1916).
Από τον πρόλογο του Καθηγητή Erik Knudsen
Ο Δρ. Ιάκωβος Παναγόπουλος είναι κινηματογραφιστής και ερευνητής του πρακτικού κινηματογράφου. Η πρωτοποριακή δουλειά του είναι ο συνδυασμός πρακτικής κινηματογράφησης και ακαδημαϊκής έρευνας. Στόχος του είναι να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στα δύο.
Μετά από πτυχιακές σπουδές στο Τμήμα Ήχου και Εικόνας στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, ο Ιάκωβος απέκτησε το μεταπτυχιακό του πάνω στην Διεύθυνση Φωτογραφίας στο Πανεπιστήμιο Bournemouth της Αγγλίας. Ολοκλήρωσε την διδακτορική του διατριβή για το έργο του Θεόδωρου Αγγελόπουλου στο Πανεπιστήμιο του Central Lancashire με τίτλο: «Reshaping Contemporary Greek Cinema Through a Re-evaluation of the Historical and Political Perspective of Theo Angelopoulos's Work».
Ο Ιάκωβος είναι ερευνητής διάφορων εργαστηρίων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό όπου προσπαθεί να προσεγγίσει την διεπιστημονική διάσταση της έρευνας στο πρακτικό κινηματογράφο με άλλα επιστημονικά πεδία.