avarts.ionio.gr/festival
Μοιράσου
Διηµερίδα
Μεταμορφώσεις της Σωματικότητας: Τέχνη-Σώμα-Τεχνολογία
Πρακτικά Διημερίδας: Μεταμορφώσεις της Σωματικότητας

Πρόγραμμα Διημερίδας [.v2, Ενημέρωση: 13/05/2014]

Περιλήψεις Διημερίδας [.v1, Ενημέρωση: 13/05/2014]

Το Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου διοργανώνει, στο πλαίσιο του 8ου Φεστιβάλ Οπτικοακουστικών Τεχνών «Δέκα Χρόνια ΤΤΗΕ» (14-18 Μαΐου 2014), διηµερίδα με θεωρητικές εισηγήσεις και παρουσιάσεις δημιουργικού έργου. Ευπρόσδεκτες είναι εισηγήσεις, τόσο από τα επιστημονικά πεδία που άπτονται των οπτικοακουστικών τεχνών, όσο και από τα ποικίλα πεδία της πολυμεσικής έκφρασης με έμφαση στα διαδραστικά µέσα.

Ανοιχτή πρόσκληση [.v2]
Πρότυπο εργασιών [.v1]
Οδηγίες Πρακτικών Διημερίδας [.v1]

Σημαντικές ημερομηνίες:

Προθεσμία αποστολής περιλήψεων: 6 Απριλίου 2014
Ημερομηνία αποστολής αποδοχής: 15 Απριλίου 2014
Προθεσμία αποστολή των κειμένων εισηγήσεων: 9 Μαΐου 2014
Ημερομηνία διεξαγωγής διημερίδας: 16-17 Μαΐου 2014
Προθεσμία αποστολής κείμενο πρακτικών: 30 Ιουνίου 2014 - παράταση 20 Ιουλίου 2014

Τόπος και χρόνος διεξαγωγής της διημερίδας: Ιόνιος Ακαδημία, Καποδιστρίου 1, στο κέντρο της πόλης της Κέρκυρας, 16-17 Μαΐου 2014.

Προσκεκλημένος ομιλητής της Διημερίδας: Michele Sambin

O Michele Sambin (γενν. Πάδοβα 1951) είναι σκηνοθέτης θεάτρου και ταινιών, βιντεο-καλλιτέχνης, μουσικός και ζωγράφος. Ανέκαθεν ενδιαφερόταν για τη σχέση ανάμεσα στον ήχο και την εικόνα, ερευνώντας τους τρόπους σύνδεσης ανάμεσα στα διάφορα εκφραστικά και τεχνικά μέσα (φιλμ, βίντεο, θέατρο, ζωγραφική και μουσική). Μεταξύ 1968 και 1977 ο Sambin έκανε αρκετά πειραματικά φιλμ με τα οποία συμμετείχε σε πολλά διεθνή δρώμενα(όπως στο Filmstudio στη Ρώμη, στο Knokke-le-Zoute Experimental Film Festival στο Knokke-Heist του Βελγίου, το La Rochelle International Film Festival και στο Beaubourg στο Παρίσι). Από το 1974, το βίντεο έγινε το κύριο μέσο της εικαστικής του έρευνας, μέσω του οποίου έκανε αρκετές μουσικές και παραστατικές βίντεοεγκαταστάσεις και μονοκάναλες βιντεοπροβολές, όπως για παράδειγμα το `Autoritratto per quattro camere` (1977), `Looking for listening` (1977). Το 1980, μαζί με την Pierangela Allegro και τον Laurent Dupont ίδρυσε το ΤΑΜ Teatromusica (θέατρο και μουσική), δουλεύοντας ταυτόχρονα ως σκηνοθέτης, σεναριογράφος, καλλιτεχνικός διευθυντής και μουσικός. Για πολλά χρόνια, ο Sambin οργάνωνε θεατρικά εργαστηριακά πρότζεκτ και έργα με τους τρόφιμους της Φυλακής της Πάδοβας. Από το 2007 διδάσκει παραστατικές τέχνες στο Πανεπιστήμιο της Πάδοβας.

Προσκεκλημένη ομιλήτρια της Διημερίδας: Άννα Χατζηγιαννάκη

Η Άννα Χατζηγιαννάκη, ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Είναι ιστορικός της τέχνης, η οποία από το 1996 ασχολείται με τις Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις στον Πολιτισμό, ως ανεξάρτητη ερευνήτρια, συγγραφέας, και επιμελήτρια εκθέσεων. Σπούδασε στο Παρίσι (1974-1981) στο Univ. ParisVIII (Vincennes), Art Plastiques (Licence) Methodologie des Arts Plastiques (Maitrise) με καθηγητή τον Franc Popper, και πήρε μεταπτυχιακό δίπλωμα (D.E.A.) μαζί του στον τομέα Etudes Théâtrales, Cinematographiques. Δεύτερο μεταπτυχιακό (D.E.A.) έκανε με καθηγητή το Jean Laude στη Σορβόννη (Paris I) στον τομέα Ethno-Esthétique, Anthropologie de l’ Art. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα εργάστηκε στα ΜΜΕ ως δημοσιογράφος και αρθρογράφος για θέματα τέχνης και πολιτισμού. Διατηρεί μόνιμη σελίδα για την τεχνολογική τέχνη στη μηνιαία εφημερίδα «Νέα της Τέχνης» από το 2009 μέχρι σήμερα. Έχει δώσει σειρά διαλέξεων με θεματικό άξονα τις Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις της Τέχνης, και παρουσίασε σχετικά papers σε εθνικά και διεθνή συνέδρια. Ως New Media Curator οργάνωσε εκθέσεις με ξένους κι έλληνες καλλιτέχνες στον πραγματικό χώρο και στο internet. Στο διάστημα 2010-2014 ως εκλεγμένη Δημοτική Σύμβουλος στο Δήμο της Αθήνας, με την παράταξη «Δικαίωμα στην Πόλη», εργάστηκε για τον Πολιτιστικό Οργανισμό, και τις Διεθνείς Σχέσεις του Δήμου, εξελέγη Αντιπρόεδρος του Metropolis Women International Network και συμμετείχε σε επιτροπή αιρετών της ΚΕΔΕ στο Συμβούλιο της Ευρώπης, για τους Δήμους και τις Κοινότητες (Council of European Municipalities and Regions). Είναι πρόεδρος της Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας για την Τεχνολογία και την Τέχνη Artopos και συνεκδότρια με το Δημήτρη Σκούφη (1953-2007) του πρώτου δίγλωσσου website για τη σύγχρονη ελληνική τέχνη, www.artopos.gr. Μέλος της AICA και της AICA-Hellas και της ΕΣΗΕΑ. Είναι συγγραφέας των: Η Τέχνη στην Εποχή της Βιοτεχνολογικής Επανάστασης / Αrt in the Age of Biotechnological Revolution (2006), Θεόφιλος Μονογραφία για το Θεόφιλο Χατζημιχαήλ (2007) και Κώστας Βαρώτσος Μονογραφία (2008).

Επιστημονική επιτροπή:
Μαριάννα Στραπατσάκη, Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Νικόλαος Κανελλόπουλος, Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Γιάννης Ζάννος, Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Έλενα Χαμαλίδη, Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Κωνσταντίνος Τηλιγάδης, Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Olga Pombo, Κέντρο Φιλοσοφίας της Επιστήμης, Πανεπιστήμιο της Λισαβόνας, Πορτογαλία
Κατερίνα Κοσκινά, Πρόεδρος του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Ιδρύματος Ιωάννου Φ. Κωστόπουλου
Parul Dave Mukherji, Πανεπιστήμιο Jawaharlal Nehru, Νέο Δελχί, Ινδία
Ειρήνη Μαυρομμάτη, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Άννα Χατζηγιαννάκη, Πρόεδρος της ΜΚΟ ARTOPOS για την Τέχνη και την Τεχνολογία

Οργανωτική επιτροπή:
Μαριάννα Στραπατσάκη, Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Ανδρέας Φλώρος, Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Νταλίλα Ονοράτο, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

20192019201820182017201720162016201520152014201420132013201220122011201120102010200920092008200820062006
  • Ιόνιος Ακαδημία
  • Δημοτική Πινακοθήκη Κέρκυρας
  • Παλαιό Ψυχιατρείο
  • Αίθουσα Τέχνης - Αρτ Καφέ, Κήπος του Λαού
  • Ιόνιος Βουλή