Μοντάζ Κινούμενης Εικόνας
Διδάσκων/ουσα: Τσιρίδου Τάνια
Κωδικός Μαθήματος: AVA445
Κατηγορία Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου - Κορμού
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Εξάμηνο: Δ΄
ECTS: 4
Διδακτικές Μονάδες: 2
Ώρες Διδασκαλίας: 2
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εξαμήνου |
---|---|
Εργαστηριακές Διαλέξεις | 26 |
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας | 48 |
Εξάσκηση και Προετοιμασία | 26 |
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 4) | 100 |
Προαπαιτούμενο σε / Προτεινόμενο σε: (AVA540), AVA643, (VIS835), (AVA941), AVA944, AVA945
Το μάθημα εμβαθύνει στην τεχνική διάσταση του μοντάζ, μέσω της εκμάθησης λογισμικού κινούμενης εικόνας και μέσω εργαστηριακών ασκήσεων. Παράλληλα εστιάζει και παρουσιάζει το μοντάζ ως τέχνη και ως κεντρική δημιουργική διαδικασία κατά τη διαμόρφωση της αφήγησης και της δραματοποίησης μιας ταινίας μυθοπλασίας ή τεκμηρίωσης. Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζονται οι πρωτοπόροι που έθεσαν τις βάσεις και στιγμάτισαν την εξέλιξη της τέχνης του μοντάζ.
Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση με την ορολογία, η εκμάθηση λογισμικού μοντάζ κινούμενης εικόνας αλλά και η κατανόηση των κανόνων της επιλογής των πλάνων και των σχέσεων μεταξύ τους. Το μάθημα εστιάζει ιδιαίτερα στην ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας, που αφορά στις επιλογές σχετικά με τα πλάνα που θα συμπεριληφθούν, τη διάρκειά τους, τη σειρά και τον τρόπο διασύνδεσής τους.
Εβδομάδα#1: Εισαγωγή, γενική επισκόπηση της δομής, των στόχων και των κεντρικών θεματικών του μαθήματος. Ορισμοί και θεωρητικές διασαφηνίσεις.
Εβδομάδα#2: Ο ρόλος του μοντάζ στην απόδοση νοήματος, στην αφήγηση και στη δραματουργία . Ο φιλμικός χρόνος και η “κινηματογραφική γεωγραφία”.
Εβδομάδα#3: Το μοντάζ συνέχειας και το μοντάζ ασυνέχειας. Ο ρόλος και τα είδη ρακόρ σύνδεσης πλάνων .
Εβδομάδα#4: Οι πρωτοπόροι στη διαμόρφωση της τέχνης και των τεχνικών του μοντάζ Ι. (Georges Méliès, Edwin S. Porter, D.W. Griffith.).
Εβδομάδα#5: Οι πρωτοπόροι στη διαμόρφωση της τέχνης και των τεχνικών του μοντάζ ΙΙ. Το μοντάζ στο σοβιετικό κινηματογράφο.
Εβδομάδα#6: Το στάδιο της μετά – παραγωγής και του μοντάζ στην αλυσίδα της οπτικοακουστικής παραγωγής σήμερα και ο δυναμικός ρόλος του μοντέρ. Παρουσίαση θέματος εργασίας εξαμήνου.
Εβδομάδα#7: Συγκριτική παρουσίαση διαδεδομένων λογισμικών επεξεργασίας βίντεο. Παρουσίαση επιφάνειας εργασίας επιλεγμένου λογισμικού.
Εβδομάδα#8: Εισαγωγή, επιθεώρηση, αρχειοθέτηση και επεξεργασία βίντεο.
Εβδομάδα#9: Η εισαγωγή και επεξεργασία τίτλων και οπτικών εφέ και μεταβάσεων. Τα είδη των μεταβάσεων.
Εβδομάδα#10: Μελέτη και συναρμολόγηση σκηνής .
Εβδομάδα#11: Σύνθεση κινούμενων στοιχείων με χρήση keyframes.
Εβδομάδα#12: Τεχνικές και εργαλεία διόρθωσης του χρώματος
Εβδομάδα#13: Παρουσίαση των εργασιών.
Το μοντάζ. (Συλλογικό έργο). Επιμέλεια Γιάννης Σολδάτος. 2003. ISBN: 960-322-225-9
Το μοντάζ. Vincent Pinel, 2013. ISBN13 9789601617732
Επιπλέον προτεινόμενη βιβλιογραφία
In the Blink of an Eye: A Perspective on Film Editing. Walter Murch. 2nd Edition, 2001. ISBN-13: 9781879505629
Η Μορφή του Φιλμ. Sergei M. Eisenstein. 2003. ISBN13 9789603222019
On Film Editing: An Introduction to the Art of Film Construction. Edward Dmytryk. 1st Edition. SBN-13: 9780240517384
Διαλέξεις, εργαστηριακές ασκήσεις, ανάγνωση κειμένων, παρακολούθηση οπτικοακουστικού υλικού.
Παροχή πολυμεσικού υλικού.
Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.
Η αξιολόγηση θα πραγματοποιηθεί μέσω παράδοσης ατομικής εργασίας.
Επιστροφή
<< | < | Δεκέμβριος 2024 |
> | >> | ||
Δε | Τρ | Τε | Πε | Πα | Σα | Κυ |
1 |
||||||
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
Τηλ.: 26610 87860-1 - Fax: 26610 87866
e-mail: audiovisual@ionio.gr