Χώρος & Aνθρώπινη Φιγούρα


Διδάσκων/ουσα: Κόκκαλης Νίκος
Κωδικός Μαθήματος: VIS432
Κατηγορία Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου - Κορμού
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Εξάμηνο: Δ΄
ECTS: 7
Διδακτικές Μονάδες: 5
Ώρες Διδασκαλίας: 5

Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εξαμήνου
Διαλέξεις26
Φροντιστηριακές Διαλέξεις39
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας71
Εξάσκηση και Προετοιμασία39
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 7)175

Προαπαιτούμενα / Προτεινόμενα: VIS230, (AVA340)
gr  pdf.png  Χώρος & Aνθρώπινη Φιγούρα
Mέγεθος: 202.64 KB :: Τύπος: Αρχείο PDF

Σύντομη Περιγραφή:

Το μάθημα "Χώρος και Ανθρώπινη φιγούρα" αποτελείται από δυο άξονες: το τοπίο και το ανθρώπινο μοντέλο, ενώ συνεχίζει την εφαρμογή γνώσεων του μαθήματος "Χώρος και Οπτικοακουστικά Μέσα". Στον πρώτο άξονα προσεγγίζονται οι έννοιες της οπτικής αντίληψης, της προοπτικής, της σύνθεσης χώρου και της χρήσης του χρώματος μέσα από τη ζωγραφική του τοπίου. Στο κομμάτι του μοντέλου, το μάθημα  μελετά και αναπτύσσει την αντίληψη για  το ανθρώπινο σώμα διαμέσου των αιώνων, με σκοπό την καλλιέργεια αισθητικής αντίληψης και γνώσης, στοχεύοντας παράλληλα, στην ενθάρρυνση και ενίσχυση των στοιχείων του προσωπικού ύφους των φοιτητών.

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Οι βασικοί στόχοι του μαθήματος αφορούν τη μεθοδολογική προσέγγιση των στοιχείων της οπτικής αντίληψης, της προοπτικής και της σύνθεσης χώρου, τόσο  στην χρωματική απόδοση της  ιδέας ενός τοπίου, όσο και στη μελέτη και  σχεδίαση του ανθρωπίνου σώματος.  

Μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι φοιτητές γνωρίζουν την ορολογία των μελών του ανθρωπίνου σώματος.
Κατανοούν τη λειτουργία της δομής του σώματος,  καθώς αντιλαμβάνονται  την ανθρώπινη φιγούρα στο σύνολό της.
Μέσα από την ιστορική διαδρομή διερευνούν την εξέλιξη της απόδοσης του ανθρώπινου σώματος, καθώς και τα ιστορικά και κοινωνικά αιτούμενά του στην ιστορία  της τέχνης.
Εξελίσσουν – βελτιώνουν τις  σχεδιαστικές τους δεξιότητες.
Εξελίσσουν τις χρωματικές δεξιότητες τους, μέσω της εκ του φυσικού παρατήρησης του τοπίου. 
Αναπτύσσουν - διαμορφώνουν το προσωπικό καλλιτεχνικό τους ύφος.

Περιεχόμενο (Syllabus):

Οργάνωση - Επιμέλεια Ύλης: Δρ. Νικόλαος Κόκκαλης


ΕΒΔΟΜΑΔΑ 1

ΤΟΠΙΟ: Εισαγωγή - υλικά 

ΜΟΝΤΕΛΟ: Εισαγωγή - υλικά

ΕΒΔΟΜΑΔΑ 2

ΤΟΠΙΟ: Η Εξέλιξη του Τοπίου- Εισαγωγή στην προοπτική

ΜΟΝΤΕΛΟ: Μεταμορφώσεις του σώματος (α)

ΕΒΔΟΜΑΔΑ 3

ΤΟΠΙΟ: Λαδοπαστέλ - παραδείγματα από την Ιστορία της Τέχνης- Άσκηση

ΜΟΝΤΕΛΟ: Μεταμορφώσεις του σώματος (β)- Μελέτη μοντέλου

ΕΒΔΟΜΑΔΑ 4

ΤΟΠΙΟ: Άσκηση στη φύση- προοπτική

ΜΟΝΤΕΛΟ: Καλλιτεχνική ανατομία (α)- Μελέτη μοντέλου

ΕΒΔΟΜΑΔΑ 5

ΤΟΠΙΟ: Άσκηση στη φύση- Χρήση χρώματος

ΜΟΝΤΕΛΟ: Καλλιτεχνική ανατομία (β)- Μελέτη μοντέλου

ΕΒΔΟΜΑΔΑ 6

ΤΟΠΙΟ: Άσκηση στη φύση- προοπτική

ΜΟΝΤΕΛΟ:  Μελέτη μοντέλου- γρήγορα σχέδια

ΕΒΔΟΜΑΔΑ 7

ΤΟΠΙΟ: Άσκηση στη φύση- Χρήση χρώματος

ΜΟΝΤΕΛΟ: - Μελέτη μοντέλου- γρήγορα σχέδια

ΕΒΔΟΜΑΔΑ 8

ΤΟΠΙΟ: Άσκηση στη φύση- Αστικό τοπίο- προοπτική

ΜΟΝΤΕΛΟ: Μελέτη δύο μοντέλων στη φύση

ΕΒΔΟΜΑΔΑ 9

ΤΟΠΙΟ: Άσκηση στη φύση- Χρήση χρώματος

ΜΟΝΤΕΛΟ: Μελέτη μοντέλου- γρήγορα σχέδια

ΕΒΔΟΜΑΔΑ 10

ΤΟΠΙΟ: Άσκηση στη φύση- Χρήση χρώματος

ΜΟΝΤΕΛΟ: Μελέτη μοντέλου- γρήγορα σχέδια

ΕΒΔΟΜΑΔΑ 11

ΤΟΠΙΟ: Άσκηση στη φύση- Χρήση χρώματος

ΜΟΝΤΕΛΟ: Μελέτη μοντέλου- γρήγορα σχέδια

ΕΒΔΟΜΑΔΑ 12

ΤΟΠΙΟ: Με αφορμή το τοπίο- φόρμες

ΜΟΝΤΕΛΟ: Μελέτη μοντέλου- γρήγορα σχέδια

ΕΒΔΟΜΑΔΑ 13

ΤΟΠΙΟ: Με αφορμή το τοπίο- φόρμες / ανατροφοδότηση 

ΜΟΝΤΕΛΟ: Μοντέλο σε κίνηση / ανατροφοδότηση 

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

ΚΥΡΙΑ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ίττεν, Γίοχαννες. Τέχνη του Χρώματος: Υποκειμενική εμπειρία και αντικειμενική γνώση σαν δρόμος προς την τέχνη. Αθήνα: Ένωση Καθηγητών Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, 1998.

Nicolaides, K. (1969). The Natural Way to Draw. Boston.

Bachelard, Gaston . Η ποιητική του χώρου. Αθήνα: Ι. Χατζηνικολή, 1982.

ΔΕΥΤΕΡΕΟΥΣΑ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Kandinsky, W. (1926) [2011]. Σημείο, Γραμμή, Επίπεδο. Αθήνα: Δωδώνη.

Πλίνιος ο Πρεσβύτερος. Περί της αρχαίας ελληνικής ζωγραφικής: 35ο βιβλίο της Φυσικής Ιστορίας-XLIII . Αθήνα: Άγρα , 2009.

Gombrich, Simmel, Ritter (2004). Το Τοπίο. Αθήνα: Ποταμός.

Ingold, T. (2007). Lines: A Brief History. New York: Routledge.

Peck, R. (1951). Atlas of Human Anatomy for the Artist. Oxford: Oxford Un. Press.

 

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:
  • 13 διαλέξεις σε PowerPoint 
  • Πρακτική σε Εξωτερικούς χώρους της πόλης μέσω χρωματικών ασκήσεων (λαδοπαστέλ)
  • Δημιουργία Ανθρωπινου Μοντέλου (αναλογίες, φωτοσκίαση)
Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:

Παροχή πολυμεσικού υλικού.
Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Η αξιολόγηση του μαθήματος πραγματοποιείται με παράδοση φακέλου (εξεταστική). Πιο συγκεκριμένα, στοιχεία αξιολόγησης αποτελούν:

  • το σύνολο των συνθέσεων τοπίου με λαδοπαστέλ - και μοντέλων (εργαστήριο- φύση)
  • την συνεπή παρακολούθηση και εξέλιξη στο εργαστήριο

Επιστροφή
<< <
Νοέμβριος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Σήμερα, Τρίτη 05-11-2024
Προσεχώς
Πλατεία Τσιριγώτη 7, 49100 Κέρκυρα
Τηλ.: 26610 87860-1 - Fax: 26610 87866
e-mail: audiovisual@ionio.gr
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας