Παραγωγή και Μεταπαραγωγή Ταινιών Κινουμένων Σχεδίων
Διδάσκων/ουσα: Τηλιγάδης Κωνσταντίνος, Κρίγκα Μαρία
Κωδικός Μαθήματος: AVA946
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Εξάμηνο: Θ΄
ECTS: 7
Διδακτικές Μονάδες: 5
Ώρες Διδασκαλίας: 5
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εξαμήνου |
---|---|
Διαλέξεις | 39 |
Φροντιστηριακές Διαλέξεις | 26 |
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας | 71 |
Εξάσκηση και Προετοιμασία | 39 |
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 7) | 175 |
Προαπαιτούμενα / Προτεινόμενα: (AVA643)
Το μάθημα εστιάζει εκπαιδευτικά στην ολοκλήρωση της μελέτης δημιουργίας δισδιάστατων και τρισδιάστατων ταινιών κινουμένων σχεδίων. Αναλυτικά αποτελεί συνέχεια του μαθήματος του ΣΤ´ εξαμήνου: AVA643 Προπαραγωγή ταινιών κινούμενων σχεδίων (2D, 3D).
Εδώ οι φοιτήτριες/τές καλούνται να ολοκληρώσουν τα στάδια της Παραγωγής & Μεταπαραγωγής με στόχο τη δημιουργία ταινίας animation και σκοπό την ανάπτυξη γνώσης, μεθοδολογίας, αισθητικής και εμπειρίας στον τομέα του animation. Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει, από θεωρητικής πλευράς, την ιστορική αναφορά των πρώτων δημιουργών ταινιών εμψύχωσης και τη μελέτη των δώδεκα αξιωμάτων του animation ενώ από πρακτικής πλευράς περιλαμβάνει τον πειραματισμό πάνω στις τεχνικές υλοποίησης ταινιών κινουμένων εικόνων μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Οι φοιτητές/τριες θα πρέπει να επιλέξουν το κατάλληλο λογισμικό για την υλοποίηση των επιμέρους ασκήσεων και της τελικής εργασίας τους. Συγκεκριμένα, λογισμικό εφαρμογής “stop motion animation”, λογισμικό εξειδίκευσης στο δισδιάστατο και τρισδιάστατο σχεδιασμό σύνθεσης κίνησης ή “σχεδιοκίνησης”, όπως επίσης λογισμικό μοντάζ εικόνας-ήχου και ειδικών εφέ. Το εργαστήριο περιλαμβάνει την συμμετοχή των φοιτητών στις πρακτικές ασκήσεις ενώ στις διαλέξεις πραγματοποιούνται συζητήσεις ανάλυσης και κριτικής εμβληματικών έργων εμψύχωσης καθώς και παρουσίαση των εργασιών τους. Θετική προϋπόθεση η ύπαρξη εξοπλισμού από τους φοιτητές, όπως η κατοχή κάμερας, φορητού υπολογιστή, ψηφιοπινακίδας, καταγραφέα ήχου και φυσικά αγάπη και υπομονή για την Τέχνη της Εμψύχωσης.
Με την ολοκλήρωση των μαθημάτων οι φοιτήτριες/ές θα έχουν:
- Γνώση, θεωρητική και πρακτική, για τη δημιουργία και παράγωγη ταινιών κινουμένων σχεδίων (Animation) επαγγελματικών προδιαγραφών για την παρουσίαση σε διεθνή φεστιβάλ και χώρων τέχνης.
- Εποπτεία όλων των σταδίων προπαραγωγής και μεταπαραγωγής για τη δημιουργία ενός έργου εμψύχωσης
- Εκπαίδευση στην ατομική και ομαδική εργασία προετοιμασίας καλλιτεχνικών πρότζεκτ
- Γνώση των τεχνικών προβλημάτων και μεθόδων επίλυσης αυτών
- Βασική επαγγελματική εμπειρία για όλο το φάσμα της διαφήμισης και των στούντιο εταιριών παραγωγής Κινηματογραφικού Animation.
- Δημιουργία οργανωμένου ακαδημαϊκού καλλιτεχνικού φάκελου για την συνέχιση των σπουδών και την εξειδίκευση μεταπτυχιακού επίπεδου.
1η ΕΒΔΟΜΑΔΑ: Οι αρχές κίνησης animation – Εφαρμογή και ανάλυση σε έργα εμψύχωσης
2η ΕΒΔΟΜΑΔΑ: Τα στάδια δημιουργίας ταινίας εμψύχωσης/ συγκέντρωση και αναθεώρηση υλικού της Προπαραγωγής
3η ΕΒΔΟΜΑΔΑ: Μέθοδοι θεωρητικής υποστήριξης του έργου
4η ΕΒΔΟΜΑΔΑ: Ασκήσεις ψηφιακής σχεδίασης κίνησης/ αναπήδηση μπάλας
5η ΕΒΔΟΜΑΔΑ: Ασκήσεις ψηφιακής σχεδίασης κίνησης/ walk cycle
6η ΕΒΔΟΜΑΔΑ: Morphing και Ανθρωπομορφισμός
7η ΕΒΔΟΜΑΔΑ: Σχέδιο Χαρακτήρα: τελική διαμόρφωση
8η ΕΒΔΟΜΑΔΑ: Σχέδιο Περιβαλλόντων
9η ΕΒΔΟΜΑΔΑ: Ήχος, μουσική επένδυση/ παραδείγματα και αντιπαραδείγματα
10η ΕΒΔΟΜΑΔΑ: Η σημασία του χρώματος στον κινηματογράφο και ειδικά στην εμψύχωση
11η ΕΒΔΟΜΑΔΑ: Rendering/ μορφές τίτλων εισαγωγής και τέλους
12η ΕΒΔΟΜΑΔΑ: Προβολή και τρόποι διακίνησης του έργου εμψύχωσης
13η ΕΒΔΟΜΑΔΑ: Παρουσίαση τελικών μορφών έργου και portfolio, αξιολόγηση και ανατροφοδότηση
Cotte, Olivier. Le grand livre des techniques du cinéma d'animation - Ecriture, production, post-production, DUNOD, 2018
Harryhausen, R. & Dalton, T. A Century of Model Animation: From Méliès to Aardman. London: Aurum, 2008
Jones, Angie & Oliff, Jamie. Thinking Animation: Bridging the Gap Between 2D and CG, Thomson Course Technology, 2006
McKee, Robert. Το σενάριο. Ουσία, δομή, ύφος και βασικές αρχές, Πατάκης, 2017
Milic, Lea & McConville, Yasmine. The Animation Producer's Handbook. Open University Press, 2011
Mori, Haruji (Author), Tezuka, Osamu (Illustrator), Cook, Caleb D. (Translator). Osamu Tezuka: Anime & Manga Character Sketchbook, Udon Entertainment, 2015
Selby, Andrew. Animation (Portfolio, Laurence King Publishing, 2013
Wellins, Mike. Storytelling through Animation, Charles River Media, 2005
Williams, Richard. The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical Computer Games, Stop Motion and Internet Animators, Farrar, Straus and Girroux, 2012
Βασιλειάδης, Γιάννης. ANIMATION Ιστορία και Αισθητική του Κινούμενου Σχεδίου, Αιγόκερως, 2006
Μούρη, Ελένη, FRAME BY FRAME, NEXUS PUBLICATIONS, 2009
ΙΣΤΟΓΡΑΦΙΑ
https://core.ac.uk/download/pdf/38105967.pdf
http://www.greekanimation.com/guides-for-animation/idea/
http://www.greekanimation.com/links/
(read online)
(read online)
www.cs.cmu.edu/afs/cs/academic/class/15462-f14/www/lec_slides/Lesseter.pdf
Διαλέξεις και προβολές σημαντικών έργων εμψύχωσης
Κατηγοριοποίηση των Σχολών Σχεδίου στο animation
Τεχνικές σχεδιοκίνησης στο επιλεγμένο λογισμικό
Έρευνα και ασκήσεις πεδίου
Παιγνιώδεις ασκήσεις δημιουργικής σκέψης και γραφής
Ανατροφοδότηση μέσω opencourses
Συζήτηση με επαγγελματίες καλλιτέχνες του χώρου της εμψύχωσης
Ομαδικές αναθέσεις
Χρήση υπολογιστών και ψηφιοπινακίδας, σύγχρονη και ασύγχρονη επικοινωνία, διάδραση μέσω opencourses, πολυμεσικά εργαλεία/ οπτικοκοακουστικό υλικό, διαδικτυακή έρευνα.
Παρουσιάσεις διαδρομών έρευνας και σκέψης (moodboard)/ Συγγραφή σεναρίου ειδικά για έργο εμψύχωσης/ Παραγωγή θεωρητικού κειμένου υποστήριξης του έργου εμψύχωσης/ storyboard, animatic και τελικό έργο animation
Επιστροφή
<< | < | Νοέμβριος 2024 |
> | >> | ||
Δε | Τρ | Τε | Πε | Πα | Σα | Κυ |
1 |
2 |
3 |
||||
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
Τηλ.: 26610 87860-1 - Fax: 26610 87866
e-mail: audiovisual@ionio.gr