Ηχητική Δημιουργία σε Εκπαιδευτικές Εφαρμογές


Διδάσκων/ουσα: Ροβίθης Εμμανουήλ
Κωδικός Μαθήματος: AUD324
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Εξάμηνο: Γ΄
ECTS: 5
Διδακτικές Μονάδες: 3
Ώρες Διδασκαλίας: 3

Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εξαμήνου
Διαλέξεις39
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας56
Εξάσκηση και Προετοιμασία30
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5)125


Σύντομη Περιγραφή:

Το μάθημα εξετάζει τεχνικές ηχητικού σχεδιασμού ως αφενός αντικείμενο και αφετέρου εργαλείο μάθησης. Αναπτύσσονται αντιστοιχίες ανάμεσα σε τρόπους σύνθεσης και δόμησης ενός ηχητικού έργου και σε επίκαιρες θεωρίες μάθησης, και προσεγγίζεται ο σύγχρονος ρόλος της ηχητικής δημιουργίας στην τυπική και άτυπη εκπαίδευση. Διερευνώνται πτυχές του ευρύτερου ηχητικού πεδίου, όπως τα ψηφιακά μέσα, η ακουστική οικολογία, ο εννοιακός σχεδιασμός, και η ερευνητική διαδικασία, και αναζητώνται τρόποι τοποθέτησης τους στο κέντρο της μαθησιακής διαδικασίας. Το θεωρητικό μέρος του μαθήματος περιλαμβάνει ακρόαση παραδειγμάτων, συζήτηση ερευνητικών αποτελεσμάτων, και ανάλυση θεωρητικών αρχών, ώστε να παρέχει το απαραίτητο πλαίσιο για την εκπαιδευτική αξιοποίηση του ήχου, ενώ το εργαστηριακό μέρος αφορά στην επίδειξη δημιουργικών εργαλείων και σε τεχνικές ασκήσεις που επιτρέπουν τον πειραματισμό των φοιτητών με δημιουργικά ακουστικά περιβάλλοντα ως κύριους φορείς διδακτικών πρακτικών.

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Ζητούμενα του μαθήματος είναι:

  • η σύνδεση της ψηφιακής ηχητικής δημιουργίας με την εκπαιδευτική διαδικασία
  • η ικανότητα σχεδιασμού εκπαιδευτικών προγραμμάτων βασισμένων στον ήχο
  • η εξοικείωση με περιβάλλοντα ηχητικής δημιουργίας ως αντικείμενα και εργαλεία διδακτικών πρακτικών
  • η ανάπτυξη της συνθετικής σκέψης και η δόμηση της δημιουργικής διαδικασίας με επίκεντρο την εμπειρία του χρήστη
Περιεχόμενο (Syllabus):

To μάθημα είναι δομημένο στις παρακάτω –ενδεικτικές, καθώς τελεί υπό διαρκή αναδιαμόρφωση– συναντήσεις:

  1. Δημιουργία Ηχητικού Λεξιλογίου: ηχητικές ιδιότητες, μορφολογικά χαρακτηριστικά, μικρο- και μάκρο- επίπεδα οργάνωσης
  2. Γραφική Παρτιτούρα: στοιχεία οπτικοποίησης του ήχου
  3. Συναισθηματική Υπόσταση του Ήχου: τρόποι ταξινόμησης συναισθηματικών αποκρίσεων σε ηχητικά ερεθίσματα
  4. Αλγοριθμική Δόμηση του Ήχου: σύστημα κανόνων, ντετερμινισμός και τυχαιότητα, συνεργατική δημιουργία
  5. Εκπαιδευτικές Ηχητικές Διαστάσεις: ο ήχος ως μέσο ανατροφοδότησης, επισκόπηση σύγχρονων ερευνητικών αποτελεσμάτων
  6. Ο Διδάσκων ως Ερευνητής: μεθοδολογική προσέγγιση σχεδιασμού, διεξαγωγής, και ανάλυσης ερευνητικών αποτελεσμάτων
  7. Ακουστική Οικολογία Ι: στοιχεία ηχοτοπίων, τεχνικές ηχητικής αναπαραγωγής και χωροθέτησης
  8. Ακουστική Οικολογία ΙΙ: «Ακουλαλείτε», ακουστικές παιγνιδικές δραστηριότητες
  9. Hχητικός Σχεδιασμός και Εκπαίδευση Ι: ηχητικό κολάζ
  10. Hχητικός Σχεδιασμός και Εκπαίδευση ΙΙ: ηχητικό παζλ
  11. Ψηφιακά Ακουστικά Μέσα Ι: e-Learning: ηχητική εκπαίδευση σε Η/Υ
  12. Ψηφιακά Ακουστικά Μέσα ΙΙ: m-Learning: ηχητική εκπαίδευση σε φορητές συσκευές
  13. Καταιγισμός Ιδεών: κατευθυντήριες για τον σχεδιασμό εκπαιδευτικής πρότασης, διευκρινίσεις για την τελική εργασία των φοιτητών
Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

Aκουλαλείτε (Hearsing) 75 Ασκήσεις Μουσικής Ακρόασης και Δημιουργίας (2011), Schafer, Murray R., Μτφ: Τσαγκαράκη, Δ., Επιμέλεια: Ετμεκτσόγλου, Ι., Εκδόσεις Ορφέως, (ISBN: 978-960-726-671-2)

Μουσική Πληροφορική & Μουσική με Υπολογιστές (2015), Λώτης, Θ. και Διαμαντόπουλος, Τ., Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα, (ISBN: 978-960-603-408-4)

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Διαλέξεις, παρουσιάσεις, ακροάσεις, σχολιασμός, συνεργατικές δραστηριότητες, ατομικές εργασίες

Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:

Διαδίκτυο, ελεύθερα λογισμικά ηχητικής σύνθεσης και επεξεργασίας (ενδεικτικά: Reaper, Audacity), ελεύθερα λογισμικά σχεδιασμού γραφικής παρτιτούρας (ενδεικτικά: Acousmographe)

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Οι συμμετέχοντες αξιολογούνται μέσω:

  • corpus μικρών εργασιών/ασκήσεων ή mid-term εργασία (κατά τη διάρκεια του εξαμήνου)
  • end-term εργασία (κατά την εξεταστική περίοδο)

Οι εργασίες ενδέχεται να προβλέπουν και την ζωντανή παρουσίαση τους από τους δημιουργούς/φοιτητές.

Η συμμετοχή στο πρόγραμμα αξιολόγησης (εργασίες, ασκήσεις, παρουσιάσεις) είναι υποχρεωτική για την έκδοση του τελικού βαθμού.


Επιστροφή
<< <
Απρίλιος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Σήμερα, Παρασκευή 19-04-2024
Προσεχώς
Πλατεία Τσιριγώτη 7, 49100 Κέρκυρα
Τηλ.: 26610 87860-1 - Fax: 26610 87866
e-mail: audiovisual@ionio.gr
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας