Η έκθεση "καλλιΤεχνώ(ν)" περιλαμβάνει ένα σύνολο έργων που δημιουργήθηκαν από φοιτήτριες και φοιτητές του τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας κατά το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025. Ο τίτλος της έκθεσης λειτουργεί δηλωτικά τόσο ως προς το θέμα όσο και προς τις συμμετέχουσες και τους συμμετέχοντες. Δίνει έμφαση στο χαρακτήρα του Τμήματος, στην ίδια την καλλιτεχνική δημιουργία καθώς και στη σημασία της συλλογικότητας και της συνεργασίας. Η παιγνιώδης γραφή του τίτλου επιτρέπει ποικίλες αναγνώσεις και ερμηνείες.
Τα έργα που παρουσιάζονται στο χώρο της έκθεσης δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο προπτυχιακών μαθημάτων αξιοποιώντας διαφορετικά μέσα και καλύπτοντας διαφορετικές θεματικές ενότητες. Πρόκειται για εγκαταστάσεις, βίντεο, φωτογραφίες, γλυπτικά και ηχητικά έργα, τα οποία έρχονται σε διάλογο και φανερώνουν μορφές συμβατότητας και συνύπαρξης που βασίζονται στην πολυφωνία και ετερογένεια.
Επιμελητική ομάδα φοιτητριών: Τατιάνα Βελιγρατλή, Βασούλα Γραμματοπούλου, Σελήνη Κυριαζή, Μυρόπη Κυπρή, Όλγα Σκερλέτη
Υπεύθυνη διδάσκουσα: Δάφνη Δραγώνα
Εικαστική επένδυση ήχου
Το αντικείμενο της μελέτης του μαθήματος είναι η οπτικοποίηση ήχου. Μέσω της δημιουργίας αφηρημένου animation σε λογισμικό δισδιάστατων κινούμενων σχεδίων και γραφικών, ερευνάται η σχέση ανάμεσα στα ηχητικά και στα οπτικά ερεθίσματα, και συσχετίζονται οι ηχητικές με τις οπτικές φόρμες και δομές. Παράδειγμα μελέτης αποτελούν τα ηχητικά αποσπάσματα: Pole (Stefan Betke) και Satur-nine (Markus Acher).
Παρουσιάζονται έργα των φοιτητριών και φοιτητών:
Ελευθερία Αναστασία Φιλίππου
Ελένη Πεχλιβανίδου
Αδαμαντία Γκλοβάνου
Κωνσταντίνος Ερμείδης
Κυριάκος Γεωργακάκος
Ελένη Καχριμάνη
Ταχτατζόγλου Μαρία
Ανδρέας Σαλβάνος
Σήλια Αγγελίδου
Ξενια Λαζογιαννη
Ανδρέας Κωστάντης
Βίντεο Τέχνη
Το μάθημα της Βίντεο Τέχνης διερευνά τη σχέση μεταξύ των νέων μέσων και της καλλιτεχνικής δημιουργίας, τις διαδικασίες και τεχνικές με τις οποίες παράγονται τα εικαστικά έργα κινούμενης εικόνας. Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές κλήθηκαν να δημιουργήσουν πρωτότυπα καλλιτεχνικά έργα πάνω σε θεματικές όπως ο χρόνος, το σώμα, το γκροτέσκο, η σχέση κειμένου και εικόνας.
Παρουσιάζονται τα έργα:
“Έξω από το κουτί”, Άρις Μακρίδη
“Θαλασσοβαφτισμένη”, Αγάπη Κοσσίδου
“Στίγματα”, Αγάπη Κοσσίδου
“Retransition”, Βάλυ Δομπράκη
“Καλσόν Advertising”, Βάλυ Δομπράκη
“(επι)βαλλόμενη μητρότητα”, Μαρκέλλα Παντελη
“eLLiNAs”, Μαρκέλλα Παντέλη
“Ρέκβιεμ για ένα χαμένο άλογο”, Δημήτρης Μάριος Γιαννόπουλος
“Ανάγκη Βοήθειας”, Άγγελος Κυρίλου
“Απών”, Αλεξάνδρα Ηλιάδου
Τέχνη των Τεχνικών Εικόνων
Στο πλαίσιο του μαθήματος “Τέχνη των Τεχνικών Εικόνων”, οι φοιτήτριες και φοιτητές κλήθηκαν να δημιουργήσουν έργα που να καταπιάνονται με ζητήματα συλλογικής και ατομικής μνήμης, ιστορικης καταγραφής κοινωνικών διαφορών μέσα από μια ελεύθερη προσέγγιση του θέματος. Ειδικά ασχολήθηκαν με την έννοια “κενό μνήμης”, , άλλοτε μέσα από πιο προσωπικές προσεγγίσεις και άλλοτε μέσα από πιο συλλογικούς προβληματισμούς.
Παρουσιάζονται τα έργα:
“ΚΕΝΟ ΜΝΗΜΗΣ”, Άγγελος Δαμασκος
“ατιτλο (κενό μνήμης)”, Μυρόπη Κυπρή
“Ένας Δημιουργός”, Ανδρέας Σαλβάνος
“Ροή”, Ευαγγελία Αδάμ
“Η λέξη του καθρέπτη - “Μνήμη””, Κυριάκος Γεωργακάκος
“Defrag”, Όλγα Σκερλέτη
“Αποστειρωμένη Μνήμη”, Βασίλειος Ντέλλης
"“Wikipedia contributors, 'False memory', Wikipedia, The Free Encyclopedia, 12 January 2025, 14:01 UTC", Τατιανή Βελιγρατλή
“Ζέφιρουμ”, Ελένη Καχριμάνη
“Ιός στη RAM”, Νταρίλας Νικόλαος
“Κενό Μνήμης”, Γιώργος Τσιριγώτης
Ηχητική Δημιουργία σε Εκπαιδευτικές Εφαρμογές
Τα εργα που παρουσιάζονται δημιουργήθηκαν στο μάθημα “Ηχητική Δημιουργία σε Εκπαιδευτικές Εφαρμογές”, με θέμα την ηχητική απόδοση και επένδυση ενοτήτων από τη σχολική διδακτέα ύλη πρωτοβάθμιας’ και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Παρουσιάζονται τα έργα:
https://avarts.ionio.gr/festival/2025/gr/artworks/1995/
“Ηχητικό Βιβλίο - A και Β Δημοτικού: Παιδί και Φύση” Αγάπη Κοσσίδου
“Ηχητικό Βιβλίο - ΣΤ Δημοτικού: Η Γη ως Ουράνιο Σώμα” Αλεξάνδρα Χαραλαμπίδη
“Ηχητικό Βιβλίο - Γ Δημοτικού: Από τη Μυθολογία στην Ιστορία “ Αλέξανδρος Ζαρακοβίτης
“Ηχητικό Βιβλίο - Β Λυκείου: Τέχνη και Τεχνολογία“ Αλέξανδρος-Ανδρέας Γρηγοράτος
“Ηχητικό Βιβλίο - Γ Δημοτικού: Οι Θεοί του Ολύμπου” Αντωνης Μαρινος
“Ηχητικό Βιβλίο - Β Γυμνασίου: Ο μικρός Πρίγκιπας και η αλεπού” Γεωργία Λύκου
“Ηχητικό Βιβλίο - Γ Δημοτικού: Ο Μέγας Αλέξανδρος και η Εκστρατεία του” Γιώργος Σπαής
“Ηχητικό Βιβλίο - Γ Γυμνασίου: Ήχος” Δέσποινα Χαϊδόγιαννου
“Ηχητικό Βιβλίο - Γ Δημοτικού: Οι Θεοί του Ολύμπου” Ευθυμία Λυκούδη
“Ηχητικό Βιβλίο - Γ Δημοτικού: Ο Θεός Διόνυσος” Ιωάννης Γιασλακιώτης
“Ηχητικό Βιβλίο - Γ Λυκείου: Νάνος Βαλαωρίτης "Μικρός Θρήνος"” Κωνσταντίνος-Ερνέστο Οικονόμου
“Ηχητικό Βιβλίο - ΣΤ Δημοτικού: To Μηχάνημα” Μαρία Χλωροκώστα
“Ηχητικό Βιβλίο - Γ Δημοτικού: Ο Θεός Διόνυσος” Παρασκευή Βούλγαρη
“Ηχητικό Βιβλίο - Ε Δημοτικού: Ήχος” Σταυρούλα Μπουκουβάλα
“Ηχητικό Βιβλίο - Α Δημοτικού: Η Παρέα” Στέλλα Χαλατζούκα
“Ηχητικό Βιβλίο - Γ Δημοτικού: Οι Θεοί του Ολύμπου“ Στεφανία Βαποράκη
“Ηχητικό Βιβλίο - Β Λυκείου: Νίκος Καββαδίας "Πούσι"” Φαίδρα Δεριζιώτη
“Ηχητικό Βιβλίο - Γ και Δ Δημοτικού: Ζωή Βαλάση "Όπου η Τρελούτσικη γίνεται ένας ήλιος αρμυρός, ήλιος θαλασσινός"” Χριστίνα Παπαπαύλου
“Ηχητικό Βιβλίο - A Γυμνασίου: Οδύσσεια” Χριστόφορος Ζαβερδινός
Γλυπτική Ι / Γλυπτική ΙΙ
Τα έργα που εκτίθενται στο χώρο σαν ένα ενιαίο σύνολο είναι σπουδές σε οργανικές φόρμες και συγκεκριμένα σε καρπούς διαφορετικών φυτών. Πρόκειται για μια ενδεικτική επιλογή από ένα μεγαλύτερο σύνολο έργων των φοιτητών και φοιτητριών που παρακολούθησαν τα μαθήματα της Γλυπτικής.