Santiago (en) Vivo City, Site - Πόλη, τοποθεσία και μνήμη: Το Σαντιάγο μέσα από το φακό της παράστασης δρόμου
Marcela Oteíza
Το ντοκιμαντέρ Santiago (en) Vivo or Santiago (a) Live εξερευνά τη σκηνογραφική διαπερατότητα του Σαντιάγο της Χιλής, κατά τη διάρκεια των παραστάσεων δρόμου του Φεστιβάλ International de Teatro Santiago a Mil (FITAM) μεταξύ 2012 και 2015. Το Santiago (a) Live διευκρινίζει πώς η τοποθεσία και οι θεατές τελικά ενημερώνουν την κατασκευή του νοήματος των θεατρικών γεγονότων, ενσωματώνοντας τον αστικό χώρο στον οποίο βρίσκονται οι παραστάσεις. Το ντοκιμαντέρ καλύπτει πέντε χρόνια συνεντεύξεων με επαγγελματίες από πολλές χώρες, όπως η Χιλή, το Περού, η Ισπανία, η Γαλλία και η Πολωνία, και πλάνα από περισσότερες από είκοσι παραστάσεις στους δρόμους, συμπεριλαμβανομένων περιπατήσεων, πομπών και ηχητικών ταξιδιών από διαφορετικές εταιρείες, όπως οι Clowns the Shakespeare, (Βραζιλία), La Patriotico Interesante, (Χιλή), Compagnie Off, (Γαλλία) και Antigua I Barbuda, (Ισπανία), μεταξύ άλλων. Διάρκεια προβολής: 40 λεπτά. Γλώσσα: Ισπανικά, διαθέσιμοι αγγλικοί υπότιτλοι.
Πόλη, τοποθεσία και μνήμη: Το Σαντιάγο μέσα από το φακό της παράστασης δρόμου
Μια πόλη είναι ένας πολυεπίπεδος τόπος που χρησιμοποιείται και κατοικείται από πολλούς. Είναι ένας χώρος όπου τα πάντα έχουν πολλαπλές έννοιες: ένα κτίριο χρησιμεύει ως προορισμός για κάποιους και ως μεταφορά για άλλους. Οι δημόσιοι χώροι γεμίζουν με τα φαντάσματα της πολιτικής, παλιά και σημερινά. Η πόλη όπου διαδραματίζονται παραστάσεις δρόμου γίνεται ένας διαπερατός σκηνογραφικός χώρος ενσωματώνοντας τα χαρακτηριστικά της στη δραματουργία μιας δεδομένης παραγωγής. Αναλύεται ανταλλαγή που συμβαίνει μεταξύ παραστάσεων δρόμου που παρουσιάζονται στο Festival International Santiago a Mil και των δημόσιων χώρων που καταλαμβάνουν. Παρουσιάζεται πώς η ανταλλαγή μεταξύ κοινού και τόπου προωθεί τη θόλωση του χώρου κοινού-ερμηνευτή, ανακτώντας τις παραστατικές ιδιότητες ενός δεδομένου αστικού χώρου για την κοινότητα.
Credits για την φωτό: El Desplazamiento de la Moneda, by Roger Bernat, Santiago, Chile, 2014 (FITAM)\Photography by Marcela Oteíza
Marcela Oteíza
Η Marcela I. Oteíza είναι εικαστικός, σκηνογράφος και ερευνήτρια. Ειδικεύεται σε συνεργατικές και μη
βασισμένες σε κείμενο εργασίες, όπως το Wes out Loud, 2016, δημιουργία και σκηνοθεσία της καθ.
Oteíza. Το βίντεο-ντοκιμαντέρ της: Sαντιαγώ (σε) ζωντανός, βασισμένη σε παραστάσεις δρόμου,
προβλήθηκε στο Centro Cultural Palacio de la Moneda ως μέρος της επιλογής του Teatro
Internacional Santiago a Mil, 2018. Συνεργάζεται με το Judy Dworin Performance Project (JDPP), για
το οποίο έχει ολοκληρώσει αρκετές σκηνές και σχέδια πολυμέσων, όπως το ColorFields, που
ανατέθηκε από το Ίδρυμα Helen Frankenthaler στο New Britain Museum of American Art. Τα άρθρα
της στο Street Performance-Scenography έχουν δημοσιευτεί στη σειρά Scenography Expanded: An
Introduction to Contemporary Performance Design, που επιμελήθηκαν οι Joslin Mckinney και Scott
Palmer, Bloomsbury Academic, 2017, και στο Theatre and Performance Design Magazine, Routledge,
2018. Συμμετέχει στις ομάδες εργασίας Αρχιτεκτονικής και Σκηνογραφίας της International Federation
of Theatre Research (IFTR), με έργα όπως Feminist Scenographies 2022 και Performing Rage: A
Rapist in Your Path Feminist Scenic Barricade, a Public Space Intervention by Las Tesis Collective,
2019, και στο PQ Symposium Where are we? 2022 με the object tells the truth: Baquedano’s statue as
a witness for social change at Plaza Dignidad, Santiago, Chile. Οι ομιλίες PQ περιλαμβάνουν Street
Performance Contemporary Objects Project: The Self and the Automaton. Είναι Αναπληρώτρια
Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Wesleyan στα Τμήματα Χορού και Θεάτρου, στο College of the
Environment και Latin American Studies Program, καθώς και στα προγράμματα Integrated Design,
Engineering, and Applied Sciences (IDEAS). Η καθ. Oteíza είναι κάτοχος MFA από το California
Institute of the Arts και BFA στις καλές τέχνες από το Πανεπιστήμιο της Χιλής.