“Επί π(α)τωμάτων”. H καταστροφή ως καλλιτεχνική πρακτική. Η διαδραστική εγκατάσταση πραγματεύεται την κοινωνική αδιαφορία και την ευθύνη της κοινωνίας απέναντι σε καθημερινές καταστάσεις που συμβαίνουν γύρω μας και τις προσπερνάμε. Το έργο αποτελείται από μια ζωγραφική σύνθεση η οποία απεικονίζει ανθρώπινες φιγούρες σε αλληλεπίδραση μεταξύ τους και έναν αισθητήρα που ακολουθεί την κίνηση του κοινού. Το θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο εντάσσεται, έχει τόσο καλλιτεχνικές όσο και κοινωνικές προεκτάσεις. Πραγματεύεται την Καταστροφή ως καλλιτεχνική πράξη όπως εκφράστηκε από την καλλιτεχνική ομάδα DIAS το 1966 και το σύνδρομο “Επίδραση των παρευρισκομένων”, ένα φαινόμενο της κοινωνικής ψυχολογίας που αναφέρεται στην αδιαφορία, την απάθεια και την αποστασιοποίηση απέναντι στην κοινωνική αναγκαιότητα να προστατεύσουμε άτομα που βρίσκονται σε κατάσταση ανάγκης. Το έργο σχολιάζει τις παραπάνω καταστάσεις αφενός μέσω της πράξης του πατήματος και αφετέρου μέσω της καταστροφής που συντελείται στο ίδιο.
Αντωνία Ράντο Προγραμματισμός: Κώστας ΤσιούταςΗ Tonia Ainot (Αντωνία Ράντο) σπούδασε στη Σχολή Εικαστικών Τεχνών & Eπιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίων (2007-2012) και ολοκλήρωσε το ΠΜΣ στη Δημιουργία και επικοινωνία στη Σύγχρονη Εποχή στο Τμήμα Οπτικοακουστιών Τεχνών/Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Η πρακτική της επικεντρώνεται στην περιγραφή της σύγχρονης ζωής και στον τρόπο με τον οποίο ο αντίκτυπος των ενεργειών του υποκειμένου διαμορφώνει το πλαίσιο της κοινωνίας. Στο έργο της αποδίδονται κοινωνικά ζητήματα με στόχο τη δημιουργία μιας δημόσιας συζήτησης για το πώς η τέχνη μπορεί να παρακινήσει τη συνήθη απάντηση σε οικολογικά-πολιτικά-κοινωνικά θέματα. Ξεκινώντας από αυτήν τη γενική προοπτική, η δουλειά της προσπαθεί να δώσει φωνή στις καταπιεσμένες λόγω φύλου, φυλής και τάξης πληθυσμιακές ομάδες που κυριαρχούνται από τις ηγεμονικές δομές στην κοινωνία. Τα παραπάνω συντίθεται με την πεποίθηση και την κατανόηση ότι συνθέτοντας τα κοινωνικά γεγονότα με την καλλιτεχνική γλώσσα, το κοινό προσκαλείται σε έναν ανοιχτό και μη συμβατικό διάλογο με την προοπτική δράσης ενάντια στις καταπιέσεις.