Σημειολογία των Πολυμέσων ΙΙ


Διδάσκων/ουσα: Ονοράτου Νταλίλα
Κωδικός Μαθήματος: THE702
Κατηγορία Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου - Κορμού
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Εξάμηνο: Ζ΄
ECTS: 5
Διδακτικές Μονάδες: 3
Ώρες Διδασκαλίας: 3
Σελίδα E Class: https://e-class.ionio.gr/courses/DAVA162

Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εξαμήνου
Διαλέξεις39
Εργαστηριακό0
Φροντιστήριο0
Εργαστήριο0
Εξάσκηση και Προετοιμασία30
Αυτοτελής Μελέτη56
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5)125

Προαπαιτούμενα / Προτεινόμενα: (THE601), THE602
gr  pdf.png  Σημειολογία των Πολυμέσων ΙΙ
Mέγεθος: 195.67 KB :: Τύπος: Αρχείο PDF


Σύντομη Περιγραφή:

Διερευνάται η σχέση ανάμεσα στις εξωτερικές εικόνες που προέρχονται από το περιβάλλον και από τις οθόνες της τηλεόρασης, του κινηματογράφου, του υπολογιστή) και στις εσωτερικές εικόνες (όπως οι νοητικές αναπαραστάσεις αντικειμένων, οι εντυπώσεις και ιδέες ή τα όνειρα) οι οποίες επιτρέπουν την ανάγνωση και την κατανόηση των προσλαμβανόμενων εικόνων. Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος αντικείμενο ανάλυσης είναι τα διαδραστικά μέσα με έμφαση στα αφηγηματικά ηλεκτρονικά παιχνίδια ψυχαγωγίας. Αντικείμενο ανάλυσης αποτελούν εκτός από το οπτικοακουστικό περιεχόμενο και τα περιφεριακά, τα οποία συνεισφέρουν στη μετάδοση νοήματος και επηρεάζουν την ερμηνευτική διαδικασία.


Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Διαδικασία της δημιουργίας και της κωδικοποίησης των νοημάτων σε περιβάλλον υπολογιστή. Αποδόμηση και κατανόηση του περιεχομένου από τον χρήστη. Ανάλυση διαδραστικής αφήγησης και ψυχαγωγίας. Ανάλυση συστημάτων εικονικής πραγματικότητας και εικονικών περιβαλλόντων. Σχέση οπτικοακουστικού περιεχόμενου και περιφερειακών στη μετάδοση νοήματος και στην ερμηνευτική διαδικασία.


Περιεχόμενο (Syllabus):

Εβδομάδα#1: Δομή του μαθήματος. Θέμα και μεθοδολογία της τελικής εργασίας.
Εβδομάδα#2: Homo Ludens: τι είναι "παιχνίδι" και τι σημαίνει "παίζω". Δομικά μοντέλα σε μη γραμμικά περιβάλλοντα. Άσκηση 1.
Εβδομάδα#3: Ιστορία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Στοιχεία διαδραστικών παραστάσεων. Αφήγηση και ηλεκτρονικά παιχνίδια. Άσκηση 2.
Εβδομάδα#4: Οι κανόνες του παιχνιδιού. Μπλόφα, κλέψιμο και η κουλτούρα του gamer. Δραματοποίηση και στρατηγική. Άσκηση 3.
Εβδομάδα#5: Η ψυχολογία του παίχτη. Παραλλαγές της εμβυθιστικής εμπειρίας. Άσκηση 4.
Εβοδμάδα#6: Χώρος και περιβάλλοντος. Άσκηση 5.
Εβδομάδα#7: MMOGs. Άσκηση 6.
Εβδομάδα#8: Το ζήτημα της ταυτότητας. Παρουσίαση της εξέλιξης της τελικής εργασίας (μέρος Α).
Εβδομάδα#9: Το ζήτημα του φύλου. Παρουσίαση της εξέλιξης της τελικής εργασίας (μέρος Β).
Εβδομάδα#10: Χρήστης και δημιουργός. Παρουσίαση της εξέλιξης της τελικής εργασίας (μέρος Γ).
Εβδομάδα#11: Ηλικία και βία στα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Παρουσίαση της εξέλιξης της τελικής εργασίας (μέρος Δ).
Εβδομάδα#12: Διαδραστικά εκπαιδευτικά συστήματα. Παρουσίαση της εξέλιξης της τελικής εργασίας (μέρος Ε).
Εβδομάδα#13: Κριτική των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Παρουσίαση της εξέλιξης της τελικής εργασίας (μέρος ΣΤ).


Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

Arnheim, Rudolf. Οπτική σκέψη, Θεσσαλονίκη : University Studio Press, 2007.
Zeki, Semir. Εσωτερική όραση: Μια εξερεύνηση της τέχνης και του εγκεφάλου, Ηράκλειο Κρήτης: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, 2002.
Υλικό αναρτημένο στο e-class.


Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Διαλέξεις.

Ανάθεση μελέτης και εργασιών για το σπίτι.


Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Γραπτή εξέταση.

Τελική γραπτή εργασία.

Προφορική παρουσίαση της τελικής γραπτής εργασίας.


Επιστροφή
<< <
Ιούνιος 2021
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Σήμερα, Κυριακή 13-06-2021
Προσεχώς
Πλατεία Τσιριγώτη 7, 49100 Κέρκυρα
Τηλ.: 26610 87860-1 - Fax: 26610 87866
e-mail: audiovisual@ionio.gr