Σημειολογία των Πολυμέσων ΙΙ


Διδάσκων/ουσα: Ονοράτου Νταλίλα
Κωδικός Μαθήματος: THE702
Κατηγορία Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου - Κορμού
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Εξάμηνο: Ζ΄
ECTS: 5
Διδακτικές Μονάδες: 3
Ώρες Διδασκαλίας: 3
Σελίδα E Class: https://e-class.ionio.gr/courses/DAVA162

Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εξαμήνου
Διαλέξεις26
Φροντιστηριακές Διαλέξεις13
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας56
Εξάσκηση και Προετοιμασία30
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5)125

Προαπαιτούμενα / Προτεινόμενα: (THE601), THE602
gr  pdf.png  Σημειολογία των Πολυμέσων ΙΙ
Mέγεθος: 194.97 KB :: Τύπος: Αρχείο PDF


Σύντομη Περιγραφή:

Διερευνάται η σχέση ανάμεσα στις εξωτερικές εικόνες που προέρχονται από το περιβάλλον και από τις οθόνες της τηλεόρασης, του κινηματογράφου, του υπολογιστή) και στις εσωτερικές εικόνες (όπως οι νοητικές αναπαραστάσεις αντικειμένων, οι εντυπώσεις και ιδέες ή τα όνειρα) οι οποίες επιτρέπουν την ανάγνωση και την κατανόηση των προσλαμβανόμενων εικόνων. Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος αντικείμενο ανάλυσης είναι τα διαδραστικά μέσα με έμφαση στα αφηγηματικά ηλεκτρονικά παιχνίδια ψυχαγωγίας. Αντικείμενο ανάλυσης αποτελούν εκτός από το οπτικοακουστικό περιεχόμενο και τα περιφεριακά, τα οποία συνεισφέρουν στη μετάδοση νοήματος και επηρεάζουν την ερμηνευτική διαδικασία.


Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές/τριες να αποκτήσουν την ικανότητα ερμηνευτικής κατανόησης των συμβολικών συστημάτων και να εξοικειωθούν με πολύπλοκα σημεία αναφοράς της επικοινωνιακής τους λειτουργία. Με την επιτυχή ολοκλήρωση των μαθημάτων οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:

- γνωρίζουν τη διαδικασία της δημιουργίας και της κωδικοποίησης των νοημάτων σε περιβάλλον υπολογιστή σε ό,τι αφορά την αποδόμηση και κατανόηση του περιεχομένου από τον χρήστη

- αναγνωρίζουν τη σχέση οπτικοακουστικού περιεχόμενου και περιφερειακών στη μετάδοση νοήματος και στην ερμηνευτική διαδικασία

- πραγματοποιήσουν ανάλυση διαδραστικής αφήγησης και ψυχαγωγίας και ανάλυση συστημάτων εικονικής πραγματικότητας και εικονικών περιβαλλόντων.


Περιεχόμενο (Syllabus):

Εβδομάδα#1: Δομή του μαθήματος. Θέμα και μεθοδολογία της τελικής εργασίας.
Εβδομάδα#2: Homo Ludens: τι είναι "παιχνίδι" και τι σημαίνει "παίζω". Δομικά μοντέλα σε μη γραμμικά περιβάλλοντα. Άσκηση 1.
Εβδομάδα#3: Ιστορία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Στοιχεία διαδραστικών παραστάσεων. Αφήγηση και ηλεκτρονικά παιχνίδια. Άσκηση 2.
Εβδομάδα#4: Οι κανόνες του παιχνιδιού. Μπλόφα, κλέψιμο και η κουλτούρα του gamer. Δραματοποίηση και στρατηγική. Άσκηση 3.
Εβδομάδα#5: Η ψυχολογία του παίχτη. Παραλλαγές της εμβυθιστικής εμπειρίας. Άσκηση 4.
Εβοδμάδα#6: Χώρος και περιβάλλοντος. Άσκηση 5.
Εβδομάδα#7: MMOGs. Άσκηση 6.
Εβδομάδα#8: Το ζήτημα της ταυτότητας. Παρουσίαση της εξέλιξης της τελικής εργασίας (μέρος Α).
Εβδομάδα#9: Το ζήτημα του φύλου. Παρουσίαση της εξέλιξης της τελικής εργασίας (μέρος Β).
Εβδομάδα#10: Χρήστης και δημιουργός. Παρουσίαση της εξέλιξης της τελικής εργασίας (μέρος Γ).
Εβδομάδα#11: Ηλικία και βία στα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Παρουσίαση της εξέλιξης της τελικής εργασίας (μέρος Δ).
Εβδομάδα#12: Διαδραστικά εκπαιδευτικά συστήματα. Παρουσίαση της εξέλιξης της τελικής εργασίας (μέρος Ε).
Εβδομάδα#13: Κριτική των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Παρουσίαση της εξέλιξης της τελικής εργασίας (μέρος ΣΤ).


Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

Βιβλίο [33133826]: Ανθρωποειδή, κυβόργια και γυναίκες, Donna J. Haraway Λεπτομέρειες

Βιβλίο [94691814]: Εισαγωγή στις Ψηφιακές Σπουδές, Ηρακλής Βογιατζής, Νικόλ Σαρλά, Warren Weaver,Alan M. Turing,Βασίλης Αργυρίου,Warren S. McCulloch,Κωνσταντίνος Κανδηλώρος,Norbert Wiener,Φιλιώ Χατζημπεκιάρη,Hilary Putnam,David Chalmers,Κώστας Βουκύδης,Edward Fredkin,Γιάννης Καρπούζης, Lev Manovich. Dani Cavallaro, Rossi Braidotti, Χρήστος Κρυστάλλης, Γεωργία Νικολοπούλου,Tim O'Reilly, Shoshana Zuboff, Antonio Negri, Gilles Deleuze. Λεπτομέρειες


Υλικό αναρτημένο στο e-class.


Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Διαλέξεις.

Ανάθεση μελέτης και εργασιών για το σπίτι.


Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Γραπτή εξέταση.

Τελική γραπτή εργασία.

Προφορική παρουσίαση της τελικής γραπτής εργασίας.

Ενημέρωση: 28-03-2022

Επιστροφή
<< <
Δεκέμβριος 2022
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Σήμερα, Σάββατο 03-12-2022
Προσεχώς
Διαδραστικό Κέντρο Παιχνιδιών ΤTHE, 2ο AVARTS live Game Hub, 6.12.2022
Σημαντική Ημερομηνία: 06-12-2022
[Αναμένεται]
Πλατεία Τσιριγώτη 7, 49100 Κέρκυρα
Τηλ.: 26610 87860-1 - Fax: 26610 87866
e-mail: audiovisual@ionio.gr
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας