Βίντεο Τέχνη


Διδάσκων/ουσα: Τηλιγάδης Κωνσταντίνος, Κρίγκα Μαρία, Μητσάνη Χριστίνα
Κωδικός Μαθήματος: AVA944
Κατηγορία Μαθήματος: Εμβάθυνσης - Εμπέδωσης Γνώσεων
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Εξάμηνο: Θ΄
ECTS: 6
Διδακτικές Μονάδες: 3
Ώρες Διδασκαλίας: 3
Σελίδα E Class: https://e-class.ionio.gr/courses/DAVA296

Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εξαμήνου
Διαλέξεις39
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας56
Εξάσκηση και Προετοιμασία30
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 6)125

Προαπαιτούμενα / Προτεινόμενα: AUD323, (THE400), AVA445
gr  pdf.png  Βίντεο Τέχνη
Mέγεθος: 202.29 KB :: Τύπος: Αρχείο PDF

Σύντομη Περιγραφή:

 

Η Βίντεο Τέχνη ασχολείται με την ανάλυση και παρακολούθηση των μεταβαλλόμενων μορφών της τέχνης του βίντεο σε σχέση με την επανάσταση στην ηλεκτρονική και ψηφιακή απεικόνιση που πραγματοποιήθηκε τα τελευταία 50 χρόνια. Το μάθημα προσανατολίζεται  στην εικαστική τέχνη και στο ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο της τέχνης, με ιδιαίτερη αναφορά της δεκαετίας του 1960, τις αρχές που διέπουν τη δεκαετία του 1970, στις μεταμοντερνιστικές ανησυχίες της δεκαετίας του 1980 και των αισθητικών αρχών που διαμορφωθήκαν τη δεκαετία του 1990. Το μάθημα ασχολείται επίσης με τη διερεύνηση  των συνεπειών της διεθνοποίησης των βίντεο καλλιτεχνών κατά την περίοδο αυτή και πού αυτό οδήγησε στη νέα χιλιετία συνάμα με τις ανησυχίες της μετα-αποικιοκρατίας και του αντίκτυπου της επιρροής του Διαδικτύου.

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Στόχος του μαθήματος είναι η θεωρητική κατάρτιση των φοιτητριών/τών γενικά σε ότι αφορά την σύγχρονη τέχνη και ειδικότερα την βίντεο τέχνη, η γνώση του γλωσσικού κώδικα του αντικειμένου και η δημιουργία μιας καλλιτεχνικής συνείδησης. Η εξοικείωση με το μέσο και τα τεχνικά ζητήματα που θα προκύψουν. Η δημιουργική διαδικασία από την σύλληψη μιας ιδέας μέχρι την υλοποίηση της ως καλλιτεχνικό έργο. Επιδιωκόμενα Αποτελέσματα: η δημιουργία και η παρουσίαση του έργου σε διεθνή VideoArt φεστιβάλ και χώρους τέχνης, η διάδραση και η συνεργασία μεταξύ των φοιτητών σε διαφορετικούς τομείς της δημιουργικής διαδικασίας (sound design, editing, φωτογραφία, φωτισμός κλπ).

Περιεχόμενο (Syllabus):

Βίντεο Τέχνη
Εισαγωγή στην ιστορία της Βίντεο Τέχνης. Βασικές αρχές μεθοδολογίας και έρευνας για το πώς η Video Art συνέβαλε στην σύγχρονη τέχνη όπως περιγράφουν εξειδικευμένοι θεωρητικοί τέχνης και καλλιτέχνες. Ιδιαίτερη έμφαση στη συμβολή της Βίντεο Τέχνης σε άλλες μορφές τέχνης όπως η Land art, η Performance Art κ.λ.π. Αναφορές θεματικών που απασχόλησαν καλλιτέχνες επιμελητές και επιστήμονες που σχετίζονται με τις θεωρίες όπως αυτές διατυπώθηκαν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η διάσταση του χρόνου και του χώρου ή η τέταρτη διάσταση κ.λ.π. Ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί σε κινήματα, εικαστικά δρώμενα, καλλιτεχνικά έργα και μανιφέστα που δημιουργήθηκαν από το 1960 έως σήμερα. Μελέτη και πως επίδρασε η Video Art στην εξέλιξη των τεχνών της αισθητικής και της κουλτούρας ως σήμερα. Θα γίνουν προβολές έργων με σκοπό την ανάλυση των πρώτων πειραματικών βίντεο, βίντεο-εγκαταστάσεων και τη εξέλιξη της δομής τους μέχρι σήμερα. Με ποιό τρόπο και τη συντέλεσε στη κατάργηση των ορίων μεταξύ των διαφορετικών μορφών τέχνης και την ένταξη της Βίντεο Τέχνης σε άλλες περιοχές έκφρασης όπως Θεάτρου, Χορού, Όπερας, Συναυλιών κ.λ.π.
Θα γίνουν εργασίες με έργα γνωστών καλλιτεχνών (Nam June Paik, Wolf Vostell, Matthew Barney, Pipilotti Rist, Bill Viola, Robert Cahen, Douglas Gordon κ.λ.π.).

1η Εβδομάδα

-Εισαγωγή στην ιστορία της Βίντεο Τέχνης. Βασικές αρχές μεθοδολογίας και έρευνας για τη συμβολή της Video Art στην σύγχρονη τέχνη. Στόχοι και παραδοτέα Εξαμήνου.

-Δημιουργία moodboard (οπτικού σύμπαντος γύρω από το έργο)

 

2η Εβδομάδα

-Παρουσίαση του moodboard

H βίντεο τέχνη την δεκαετία του ΄60 μέρος Α: Η τηλεόραση ως μέσο διαμαρτυρίας και πρωτοπορίας την δεκαετία του ΄60.

 

3η Εβδομάδα

-Δεκαετία του ΄60 Β μέρος : μεταμοντερνισμός, η διαφορά μεταξύ της βίντεο τέχνης και του κινηματογράφου, μη γραμμική αφήγηση, δομικά στοιχεία του έργου. Εφαρμογή στο πεδίο.

 

4η Εβδομάδα

Το σώμα. Πως διαμορφώνεται η δομή και η αισθητική της εικόνας με την παρουσία του σώματος. Προβολή καλλιτεχνών της βίντεο τέχνης που επικεντρώνονται στο σώμα ( Bill Viola, Mona Hatoum, Joan Jonas κ.ά.) Εφαρμογή στο θέμα.

 

5η Εβδομάδα

-Το βίντεο στην δεκαετία του ΄70. Ο ρόλος του κειμένου και της ποίησης στην βίντεο τέχνη. Παρουσίαση εργασιών με θέμα το σώμα και ανατροφοδότηση.

 

6η Εβδομάδα

Έμφυλη ταυτότητα, ζητήματα ρατσισμού στην βίντεο τέχνη. Εργασία πάνω στην έρευνα καλλιτεχνών της βίντεο τέχνης που ασχολούνται με αυτά τα ζητήματα.

 

7η Εβδομάδα

Surveillance art, παραδείγματα καλλιτεχνών. Παρουσίαση της ερευνητικής εργασίας από τους φοιτητές.

 

8η Εβδομάδα

Πληροφορίες σχετικά με την δομή της θεωρητικής υποστήριξης έργου, παρουσίαση του εμπλουτισμένου moodboard, ιδέες για το τελικό βίντεο.

 

9η Εβδομάδα

VideoDance και υβριδικές μορφές θεάματος με χρήση Βίντεο. Παρουσίαση των drafts, συζήτηση για το τελικό βίντεο.

 

10η Εβδομάδα

Χρήση των τεχνικών μοντάζ στην υπηρεσία της Βίντεοτέχνης/Ομάδες εργασίας και συνεργασίες για την επεξεργασία ήχου, την φωτογραφία, το μοντάζ.

 

11ηΕβδομάδα

Βίντεοντοκουμέντο, video performance, mapping projection.

 

12ηΕβδομάδα

Θεωρητικές Προσεγγίσεις και πρακτικές ανάδειξης έργου βίντεο. Τρόποι προβολής

 

13η Εβδομάδα

Μορφή και έλεγχος συνοδευτικών κειμένων, πορείας εργασιών.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

- Μπέρντσλεϋ,  Μονρόε. Ιστορία των αισθητικών θεωριών, Ι. Δουβίτσας & ΣΙΑ Ε.Ε., 1989

- Hall, Doug & Fifer, Sally Jo. Illuminating VideoAn Essential Guide to Video Art, Aperture, 2004 

- London, Barbara. VIDEO ART The first fifty years, Phaidon, 2020

- Rush, Michael. Video Art, Thames and Hudson, 2007

- Viola, Bill. Reasons for Knocking at an empty house/ Writings 1973-1994, The MIT Press, 1995

- Deleuze, Gilles. Κινηματογράφος 2. Η εικόνα-χρόνος. ΚΑΠΟΛΑ ΚΩΝ. ΠΑΓΩΝΑ, 2010

- Kittler, Friedrich. Γραμμόφωνο, κινηματογράφος, γραφομηχανή. ΚΑΠΟΛΑ ΚΩΝ. ΠΑΓΩΝΑ, 2005

https://www.widewalls.ch/magazine/video-art

www.ubu.com

 

 

 

 

 

 

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Οι φοιτητές καλούνται να επιλέξουν και να εργαστούν για το τελικό αποτέλεσμα με τη δημιουργία έργων βίντεο-τέχνης, βίντεο-ποιητικής, επιτέλεσης, πειραματικών καλλιτεχνικών ταινιών, ντοκιμαντέρ με τις οποίες επέκτασης της Video Art. Παράλληλα θα συγγράψουν θεωρητική εργασία σε σχέση με το έργο που ολοκλήρωσαν.

Στις δεκατρείς εβδομάδες περιλαμβάνεται σύνολο ασκήσεων εικόνας ήχου και τεχνικές για την εγκατάστασης βίντεο-προβολών, μελέτη και τον συσχετισμό για τα απαραίτητα λογισμικά και τις τεχνικές που θα χρησιμοποιήσουν για την περάτωση των εργασιών. Συμμέτοχη των φοιτητών στις διαλέξεις και τις συζητήσεις. Ανάλυση και κριτική στα θέματα που απασχολούν το μάθημα.

Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:

Παροχή πολυμεσικού υλικού. Χρήση οπτικοακουστικού υλικού αναφοράς.
Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class. Χρήση ομαδικών ασκήσεων για ενίσχυση της επικοινωνίας και του δημιουργικού αποτελέσματος.

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Συμμετοχή στις διαλέξεις και τα εργαστήρια, τελική εργασία βίντεο και θεωρητική υποστήριξη έργου.


Επιστροφή
<< <
Δεκέμβριος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Πλατεία Τσιριγώτη 7, 49100 Κέρκυρα
Τηλ.: 26610 87860-1 - Fax: 26610 87866
e-mail: audiovisual@ionio.gr
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας