Διαλογικές Παρεμβάσεις στον Δημόσιο Χώρο


Διδάσκων/ουσα: Φλώρος Άγγελος
Κωδικός Μαθήματος: AVA543
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Εξάμηνο: Ε΄
ECTS: 7
Διδακτικές Μονάδες: 4
Ώρες Διδασκαλίας: 4

Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εξαμήνου
Διαλέξεις26
Εργαστηριακές Διαλέξεις26
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας80
Εξάσκηση και Προετοιμασία43
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 7)175

gr  pdf.png  Διαλογικές Παρεμβάσεις στον Δημόσιο Χώρο
Mέγεθος: 194.47 KB :: Τύπος: Αρχείο PDF

Σύντομη Περιγραφή:

Το μάθημα ‘Διαλογικές παρεμβάσεις στο δημόσιο χώρο’ διαμόρφωσε το πρόγραμμα του στο πλαίσιο της σχέσης των πολιτών με το δημόσιο χώρο. Βασίστηκε στην τριλογία ‘ανάγνωση’, ’γραφή’, ‘παρέμβαση’, μία ενότητα που χρησιμοποίησε η επιστήμη της πληροφορικής για τα δικαιώματα των χρηστών στο περιεχόμενο του ψηφιακού αποθετηρίου του ιδιωτικού και δημοσίου χώρου της επεξεργαστικής μονάδας (read/write/execute).

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Στόχος του μαθήματος αποτελεί την κατανόηση των διαδικασιών σχεδιασμού που έχουν ως σκοπό τη δημιουργία ενός οπτικοακουστικού έργου για συγκεκριμένο χώρο.

Η ενότητα ‘Ανάγνωση’ αφορούσε δυνατότητες χαρτογράφησης, κατανόησης και ανάδειξης της ανθρώπινης συμπεριφοράς και της διαφορετικότητας στοιχείων του αστικού περιβάλλοντος στο δημόσιο χώρο. Το θεωρητικό πλαίσιο βασίστηκε στη σπουδή των ‘Ετεροτοπιών’ του Μισέλ Φουκώ, μέσα από το οποίο ο φιλόσοφος διατύπωσε 6 αρχές για τον ορισμό και τη διάκριση τους σε ετεροτοπίες κρίσης  και απόκλισης. Πεδίο μελέτης ορίστηκε για  τις φοιτήτριες και τους φοιτητές ο κήπος Μποσκέτο ένας συμμετρικός στα πρότυπα της Αναγέννησης κήπος που χωροθετείτε στην βορινή τάφρο του Παλαιού Φρουρίου και της Κάτω πλατείας στην Σπιανάδα. Ζητούμενο, ήταν η υλοποίηση ενός οπτικοακουστικού έργου που θα απαρτίζονταν από τη σύνθεση φωτογραφιών και ηχητικών καταγραφών από το χώρο το κήπου.

Η ενότητα Γραφή διερεύνησε την ανθρωπογεωγραφική προσέγγιση του δημόσιου χώρου της παιδικής και εφηβικής ηλικίας. Αρχικά ζητήθηκε η δημιουργία ενός ψυχογεωγραφικού χάρτη του τόπου όπου πέρασαν την παιδική και εφηβική ηλικία. Στη συνέχεια προχώρησαν στη συγγραφή ενός κειμένου ως μέσου και ως μηνύματος για την οπτικοακουστική μεταφορά στο ευρύ κοινό. Το κείμενο αποτέλεσε το βασικό εκφωνούμενο αντικείμενο του οπτικοακουστικού τους έργου. 

Εκφώνηση άσκησης“Ανακαλώντας τα παιδικά, τα εφηβικά και τα ενήλικα σας βιώματα καλείστε να δημιουργήσετε ένα αυτοβιογραφικό βίντεο που να συνδέει τον ιδιωτικό βίο με τη δημόσια σφαίρα και την πόλη.
Στο βίντεο δύναται να χρησιμοποιήσετε πλάνα στατικά και κινούμενα από μέρη του τόπου σας που έχετε μία προσωπική εμπειρία, ή χαρακτηριστικές αναμνήσεις, σημεία που φέρουν ένα προσωπικό ίχνος ή άφησαν ένα στίγμα του Δημόσιου Βίου σας. Το ηχοτοπίο συμπληρώνει το οπτικοακουστικό περιεχόμενο του αστικού πλαισίου και χώρου στο οποίο μεγαλώσατε.
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ύπαρξη ενός αφηγηματικού κειμένου -υπό τη μορφή γράμματος-, ένα κείμενο καταγραφής και μεταφοράς των βιωμάτων σας από τον αστικό πολιτισμό και την πόλη. Το κείμενο δύναται να φέρει χαρακτηριστικά ημερολογίου στο οποίο καταγράφονται με ειλικρίνεια οι σκέψεις, οι φοβίες αλλά και οι επιθυμίες.”

Περιεχόμενο (Syllabus):

Διάλεξη για το Δημόσιο Χώρο

Οι Τέχνες και η Δημόσια Σφαίρα

Τα δομικά στοιχεία σύνθεσης νοήματος

Οι Ετεροτοπίες του Φουκώ

Η χρήση μέσων καταγραφής ήχου και εικόνας

Ψυχογεωγραφικοί Χάρτες

Συγγραφή αφηγηματικού κειμένου

Σχεδιασμός οπτικοακουστικής σύνθεσης

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

Μισέλ Φουκώ, Ετεροτοπίες, Εκδόσεις Πλέθρον

Ζ. Ντελέζ, Φ.Γκουιτάρι, Ο Αντιοιδίπους μέρος Α, Εκδόσεις Πλέθρον

Ζ. Ντελέζ, Φ.Γκουιτάρι, Ο Αντιοιδίπους μέρος Α, Εκδόσεις Πλέθρον

Γ.Χαμπαρμας, Η εποχή των μεταβάσεων, Εκδόσεις Scripta

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Το μάθημα διαχώρησε την ερευνητική από την εργαστηριακή διαδικασία κατά την έναρξη του. Αρχικά όρισε το θεωρητικό πλαίσιο και το ερευνητικό κομμάτι. Στη συνέχεια αναπτύχθηκε το πλαίσιο για το σχεδιασμό των 2 εργασιών. 

Για την υλοποίηση ακολουθήθηκε η παρακάτω διαδικασία: για τον επιμερισμό των διαδικασιών για το θέμα της "Ανάγνωσης" αλλά και της "Γραφής".

Άσκηση Α-Ανάγνωση': Παρουσίαση άσκησης, Καθορισμός ερευνητικής περιοχής, Επίσκεψη στο Χώρο, Συζήτηση πάνω στο υλικό καταγραφής Συζήτηση πάνω στην Οπτικοακουστική Σύνθεση. 

Άσκηση Β-Γραφή: Παρουσίαση άσκησης, Καθορισμός ερευνητικής περιοχής, Δημιουργία Ψυχογεωγραφικού Χάρτη, Συζήτηση πάνω στο χάρτη Συζήτηση πάνω στη συγγραφή αφηγηματικού κειμένου και στην Οπτικοακουστική Σύνθεση. 

Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:

Αρχικά γίνεται χρήση καταγραφικών μέσων ήχου και εικόνας. Προχωράμε στη χρήση εργαλείων επεξεργασίας εικόνας.

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Για την αξιολόγηση ζητήθηκε από τις φοιτήτριες και τους φοιτητές να ετοιμάσουν τα δύο έργα για τη συμμετοχή τους στο Φεστιβάλ Οπτικοακουστικών Τεχνών του ΤΤΗΕ. Η δράση υλοποιείται τον Μάιο.


Επιστροφή
<< <
Απρίλιος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Σήμερα, Παρασκευή 19-04-2024
Προσεχώς
Πλατεία Τσιριγώτη 7, 49100 Κέρκυρα
Τηλ.: 26610 87860-1 - Fax: 26610 87866
e-mail: audiovisual@ionio.gr
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας