Αλγοριθμική Σύνθεση & Δόμηση του Ήχου


Διδάσκων/ουσα: Ζάννος Ιωάννης
Κωδικός Μαθήματος: AUD821
Κατηγορία Μαθήματος: Εμβάθυνσης - Εμπέδωσης Γνώσεων
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Εξάμηνο: Η΄
ECTS: 5
Διδακτικές Μονάδες: 3
Ώρες Διδασκαλίας: 3
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/courses/DAVA181/

Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εξαμήνου
Εργαστηριακές Διαλέξεις39
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας56
Εξάσκηση και Προετοιμασία30
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5)125

gr  pdf.png  Αλγοριθμική Σύνθεση & Δόμηση του Ήχου
Mέγεθος: 196.36 KB :: Τύπος: Αρχείο PDF

Σύντομη Περιγραφή:

Αναλύονται σύγχρονες τεχνικές για την αυτόματη σύνθεση μουσικών δομών που μπορούν να υλοποιηθούν μέσω υπολογιστή. Γίνεται επισκόπηση και εισαγωγή στις τεχνικές ψηφιακής σύνθεσης ήχου. Πραγματοποιείται ανασκόπηση των αλγοριθμικών τεχνικών για μουσική σύνθεση. Εξετάζονται τεχνικές, από αυτές των κοινών λογισμικών sequencer μέχρι ειδικές πειραματικές τεχνικές, όπως αυτές που βασίζονται στα fractals, στα l-systems, στους στοχαστικούς και γενετικούς αλγόριθμους και στα κυτταρικά αυτόματα. Συγχρόνως, γίνεται χρήση εξειδικευμένου λογισμικού με στόχο την εφαρμογή και την επίδειξη αλγοριθμικών τεχνικών μουσικής σύνθεσης, ενώ παράλληλα γίνονται ατομικές ασκήσεις σύνθεσης.

 

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την ιστορία και την σημερινή πράξη της αλγοριθμικής δόμησης μουσικών δομών αφενός και των αρχών ψηφιακής σύνθεσης του ήχου αφετέρου. Ως προς την σύνθεση του ήχου οι φοιτητές μαθαίνουν τις αρχές και τα είδη ψηφιακής σύνθεσης, ώστε να μπορούν να σχεδιάζουν δικούς τους ήχους με διαφορα προγράμματα και να γνωρίζουν την σχέση ανάμεσα στους αλγόριθμους σύνθεσης και το ηχητικό αποτέλεσμα. Ως προς την δόμηση του ήχου διδάσκονται τεχνικές αλγοριθμικής σύνθεσης και προγραμματισμού για την ανάπτυξη νέων μεθόδων και τεχνικών συνθεσης.

 

Περιεχόμενο (Syllabus):

1η Εβδομάδα

Ιστορική επισκόπηση στις τεχνικές αγοριθμιής σύνθεσης και τις τεχνικές σύνθεσης ήχου.

2η Εβδομάδα

Εισαγωγή στις τεχνικές σύνθεσης ήχου και την τυπολογία τους

3η Εβδομάδα

Αφηρημένες μαθηματικές τεχνικές - θόρυβος τυχαιότητα και χάος - προσθέτικές τεχνικές - αφαιρετικές τεχνικές, φίλτρα.


4η Εβδομάδα

Τεχνικές με ηχητικά δείγματα. Wavetable Synthesis, Granular Synthesis.

5η Εβδομάδα

Φυσικός μοντελισμός

6η Εβδομάδα

Τεχνικές Επεξεργασίας φάσματος

7η Εβδομάδα

Βασική μονάδα ηχητικού συμβάντος στην μουσική μεσοδομή (Event). Παράμετροι της μονάδας

8η Εβδομάδα

Παραγωγή σειράς ηχητικών συμβάντων. Patterns, Streams.

9η Εβδομάδα

Κλίμακες και Χορδίσματα

10η Εβδομάδα

Τυχαιότητα και παραγωγικές διαδικασίες δόμησης.

11η Εβδομάδα

Χρηση δεδομένων από μετρήσεις σαν πηγές δόμησης.

12η Εβδομάδα

Γενετικοί Αλγόριθμοι και Νευρωνικά Δίκτυα στην δόμηση μουσικών και ηχητικών σημάτων.

13η Εβδομάδα

Επισκόπηση και παρουσιάσεις projects φοιτητών.

 

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

Dean, R.T and McLean, A. 2018. The Oxford Handbook of Algorithmic Music. Oxford University Press.
Farnell, A. 2010. Designing Sound. MIT Press.
Nierhaus, A. 2009. Algorithmic Composition. Springer.
Roads, C. 2001. Microsound. MIT Press.
Sigman, M. 2011. Steal This Sound. Keyboard Magazine.
Tolonen, T., Välimäki, V., and Karjalainen, M. 1998. Evaluation of Modern Sound Synthesis Methods. HUT.

 

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Η διδασκαλία βασίζεται στην χρήση λογισμικού ανοικτού κώδικα στον υπολογιστή. Τα παραδείγματα διαμοιράζονται μέσω git. Προϋπόθεση είναι η οικειότητα με την γραμμή εντολών του λειτουργικού UNIX. Εργαλεία επιλογής είναι το SuperCollider, το ChucK και το TidalCycles. Επίσης γίνεται βοηθητική χρήση του Python. Για την συγγραφή εργασιών προτιμάται το EMACS με org mode και μορφοποίησηση κειμένου μέσω LaTeX και BibTeX ή εναλλακτικά το MarkDown και μορφοποίηση μέσω PanDoc.

 

Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:

Παροχή πολυμεσικού υλικού.
Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Κατά την τελική εξέταση του μαθήματος, οι φοιτές παραδίδουν μια γραπτή εργασία έκτασης περίπου 2500 λέξεων επιλέγοντας ένα από τα παρακάτω θέματα:

- Μια κατηγορία τεχνικής σύνθεσης ήχου επιλεγμένη απο τις κατηγορίες που διδάχθηκαν στο μάθημα. Δινεται έμφαση στην παρουσίαση παραδειγμάτων που παραχθηκαν από τον φοιτητή.
- Μια κατηγορία τεχνικής μουσικης σύνθεσης επιλεγμένη απο τις κατηγορίες που διδάχθηκαν στο μάθημα. Δινεται έμφαση στην παρουσίαση παραδειγμάτων που παραχθηκαν από τον φοιτητή.
- Παρουσίαση πρωτότυπης μουσικής σύνθεσης υλοποιημένης με τεχνικές που διδάχθηκαν στο μάθημα.

Η εργασία πρέπει να ακολουθεί τους αναρτημένους κανόνες σύνταξης εργασιών του Τμήματος. Πρέπει να περιέχει βιβλιογρφία και να ακολουθεί το βιβλιογραφικό στάνταρ αναφορών Chicago 15b, Author Date. https://web.library.uq.edu.au/files/26556/chicago15B-style-guide.pdf

Κατά την εξέταση γίνεται σύντομη προφορική παρουσίαση της εργασίας και ακολουθεί διάλογος με τον εξεταστή. Στην αξιολόγηση λαμβάνεται υπόψι και η συνεισφορά του φοιτητή κατά την διάρκεια των παραδόσεων με την μορφή ερωτήσεων ή παρουσιάσεων.

 


Επιστροφή
<< <
Απρίλιος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Σήμερα, Παρασκευή 19-04-2024
Προσεχώς
Πλατεία Τσιριγώτη 7, 49100 Κέρκυρα
Τηλ.: 26610 87860-1 - Fax: 26610 87866
e-mail: audiovisual@ionio.gr
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας