Διαδραστικά Συστήματα Ήχου
Διδάσκων/ουσα: Ζάννος Ιωάννης
Κωδικός Μαθήματος: AUD420
Κατηγορία Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου - Κορμού
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Εξάμηνο: Δ΄
ECTS: 7
Διδακτικές Μονάδες: 4
Ώρες Διδασκαλίας: 4
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/courses/DAVA275/
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εξαμήνου |
---|---|
Εργαστηριακές Διαλέξεις | 26 |
Εργαστηριακές Ασκήσεις | 26 |
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας | 80 |
Εξάσκηση και Προετοιμασία | 43 |
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 7) | 175 |
Προαπαιτούμενα / Προτεινόμενα: (AUD320)
Παρουσιάζονται οι μηχανισμοί και κανόνες που διέπουν τα διαδραστικά συστήματα στην πράξη μέσω ειδικού λογισμικού που υποστηρίζει άμεσο προγραμματισμό και υλοποίηση διαδραστικών ηχητικών εφαρμογών. Επιτυγχάνεται έτσι η εξοικείωση με τις απλές και στοιχειώδεις μονάδες επεξεργασίας, παραγωγής δεδομένων και ελέγχου, όπως αυτές χρησιμοποιούνται για την επιλογή ή τη μετατροπή δεδομένων μέσω MIDI ελεγκτών ή άλλων συσκευών. Επιπλέον, αναπτύσσονται προγραμματιστικές μονάδες για την παραγωγή ρυθμικών δομών στον χρόνο και την επεξεργασία ηχητικών δεδομένων. Τέλος, παρουσιάζονται έννοιες που σχετίζονται με τον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό, όπως: αντικείμενο, μήνυμα, ιδιότητες, κατάσταση, συμπεριφορά, είδος και στιγμιότυπο.
Στόχος του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές στις αρχές και τις τεχνολογίες διαδραστικών συστημάτων ήχου. Οι μαθητές μαθαίνουν να προγραμματίζουν διαδραστικά συστήματα ήχου και εξοικειώνονται με βασικές τεχνολογίες που υποστηρίζουν αυτά, όπως εισαγωγή δεδομένων με MIDI και OSC, η χρήση αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού για διαδραστικά συστήματα, οι αρχές οργάνωσης γεγονότων στον χρόνο με ασύγχρονες και σύγχρονες τεχνικές, και οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιούνται σε συστήματα για διαλογικό μουσικό αυτοσχεδιασμό.
1η Εβδομάδα
Ιστορία, προέλευση και είδη διαδραστικών μουσικών συστημάτων (Μ, Cypher, Voyager) και των εργαλείων που χρσησιμοποιούνται για την ανάπτυξή τους όπως ChucK, Max/MSP, Pure Data, SuperCollider, Gibber, TidalCycles, LiveCodeStudio.
2η Εβδομάδα
Οι φοιτητές εισάγονται στην χρήση του SuperCollider και δίνονται τα πρώτα παραδείγματα στον προγραμματισμό ηχητικής διάδρασης, χρησιμοποιώντας το ποντίκι (mouse) σαν μέσο διάδρασης..
3η Εβδομάδα
Προγραμματισμός ηχητικής διάδρασης με χρήση πληκτρολογίου (keyboard)
4η Εβδομάδα
Προγραμματισμός ηχητικής διάδρασης με χρήση MIDI.
5η Εβδομάδα
Προγραμματισμός ηχητικής διάδρασης με χρήση OSC
6η Εβδομάδα
Προγραμματισμός ηχητικής διάδρασης με χρήση γραφικών διεπαφών χρήστη (GUI)
7η Εβδομάδα
Εξηγούνται οι αρχές χρήσης μηχανικης ακοής στα διαδραστικά συστήματα ήχου.
8η Εβδομάδα
Εξηγούνται οι αρχές χρήσης μηχανικής μουσικής αντίληψης στα διαδραστικά συστήματα ήχου.
9η Εβδομάδα
Εξηγούνται οι αρχές υπολογιστικής φυσικής στα διαδραστικά συστήματα ήχου.
10η Εβδομάδα
Εξηγούνται οι αρχές ηχοποίησης δεδομένων στα διαδραστικά συστήματα ήχου.
11η Εβδομάδα
Εξηγήται η λειτουργία διαδραστικών συστήματα ήχου στο διαδίκτυο, με χρήση πρωτοκολλου OSC ή με άλλα διαδικτυακά πρωτόκολλα. Δινονται και εξερευνώνται παραδείγματα διαδραστικών συστημάτων ήχου που λειτουργούν στον περιηγητή ιστοσελίδων όπως το Gibber ή το CodeCircle με το Maximilian.
12η Εβδομάδα
Εξερευνώνται εργαλεία για Live Coding όπως JITLib, sc-hacks, TidalCycles, Conductive, Gibber.
13η Εβδομάδα
Ανασκόπηση της ύλης και παρουσίαση εργασιών φοιτητών.
Collins, N. SuperCollider Tutorial. http://composerprogrammer.com/teaching/supercollider/sctutorial/tutorial.html
Kapur, A., Cook, P., Salazar, S. and G. Wang. 2015. Programming for Musicians and Digital Artists: Creating Music With Chuck. Manning.
Rowe, R. Interactive Music Systems. 1993. Online: https://wp.nyu.edu/robert_rowe/text/interactive-music-systems-1993/
Ruviano, B.. ND. A Gentle Introduction to SuperCollider. https://ccrma.stanford.edu/~ruviaro/temp/00_PDF_A_Gentle_Introduction_To_SuperCollider_LULU_2014-09-06.pdf
Wilson, S., Cottle, D. and N. Collins, ed. 2011. The SuperCollider Book. MIT Press.
Οι φοιτητές εγκαθιστούν SuperCollider στον υπολογιστή τους και μαθαίνουν προγραμματισμό με την καθοδήγηση του διδάσκοντος. Για πλέον πλήρη εικόνα των δυνατοτήτων υποστηρίζται και η εγκατάσταση εργαλείων όπως PureData, ChucK και TidalCycles. Επίσης, γινεται χρήση εργαλείων που λειτουργούν απευθείας στον περιηγητή ιστοσελίδων όπως CodeCircle και Maximilian.
Καθότι το μάθημα είναι εισαγωγικό, γίνεται και εισαγωγή στην χρήση του unix terminal καθώς και στην πρόσβαση κώδικα μέσω git και github.
Επίσης γίνεται εισαγωγή στην χρήση του EMACS για προγραμματισμό.
Παροχή πολυμεσικού υλικού.
Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης
Κατά την τελική εξέταση του μαθήματος, οι φοιτές παραδίδουν μια γραπτή εργασία έκτασης περίπου 2500 λέξεων επιλέγοντας ένα από τα παρακάτω θέματα:
- Διαλογικά συστήματα μουσικού αυτοσχεδιασμού
- Διαδραστικά συστήματα βασισμένα σε τεχνολογίες διαδικτύου
- Διαδραστικά συστήματα με αισθητήρες και τεχνικές υπολογιστικής φυσικής.
- Παρουσίαση παραδείγματος διαδραστικού συστήματος υλοποιημένου από τον φοιτητή.
Η εργασία πρέπει να ακολουθεί τους αναρτημένους κανόνες σύνταξης εργασιών του Τμήματος. Πρέπει να περιέχει βιβλιογρφία και να ακολουθεί το βιβλιογραφικό στάνταρ αναφορών Chicago 15b, Author Date. https://web.library.uq.edu.au/files/26556/chicago15B-style-guide.pdf
Κατά την εξέταση γίνεται σύντομη προφορική παρουσίαση της εργασίας και ακολουθεί διάλογος με τον εξεταστή. Στην αξιολόγηση λαμβάνεται υπόψι και η συνεισφορά του φοιτητή κατά την διάρκεια των παραδόσεων με την μορφή ερωτήσεων ή παρουσιάσεων.
Επιστροφή
<< | < | Νοέμβριος 2024 |
> | >> | ||
Δε | Τρ | Τε | Πε | Πα | Σα | Κυ |
1 |
2 |
3 |
||||
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
Τηλ.: 26610 87860-1 - Fax: 26610 87866
e-mail: audiovisual@ionio.gr