Interdisciplinary Conference

TABOO - TRANSGRESSION - TRANSCENDENCE

in Art & Science

20-22 May 2016, Ionian University, Corfu Greece

Roy Ascott

Plymouth University, Ηνωμένο Βασίλειο

Ο Roy Ascott, Βρετανός καλλιτέχνης, μαθητής του Richard Hamilton του Victor Pasmore, από τις αρχές της δεκαετίας του ’60 εστίασε το έργο του στην θεωρητική και πρακτική εφαρμογή της κυβερνητικής (cybernetics) στην τέχνη. Η πορεία του αυτή οδήγησε στην καθιέρωση της Τεχνοετικής (Technoetics) που αφορά την συνδυαστική μελέτη και πρακτική της τέχνης, της επιστήμης, της τεχνολογίας και της συνείδησης.

Ο Ascott είναι ιδρυτής και πρόεδρος του Planetary Collegium, του ερευνητικού κέντρου διδακτορικών σπουδών του Πανεπιστημίου του Plymouth. Το Planetary Collegium βραβεύτηκε το 2011 από Διεθνές Φόρουμ Πανεπιστημίων (World Universities Forum Award) με το βραβείο της καλύτερης πρακτικής στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Επίσης, είναι ιδρυτής και και καθηγητής του πτυχιακού προγράμματος της Τεχνοετικής (Technoetics) στην Ακαδημία DeTao στη Σαγκάη. Ο Ascott είναι Επίτιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Aalborg στην Κοπεγχάγη και του Πανεπιστημίου του Δυτικού Λονδίνου. Στην δεκαετία του ’60, στις σχολές Kαλών Tεχνών του Λονδίνου (Earling, Ipswich) ανέπτυξε το πρωτοπόρο και ριζοσπαστικό εκπαιδευτικό του μοντέλο ‘Groundcourse’ που βοήθησε στην προώθηση μίας νέας γενιάς καλλιτεχνών, συμπεριλαμβανομένων των Stephen Willats, Brian Eno και Pete Townshend.

Κατά την περίοδο 1970 – 1990 δίδαξε στο ‘ The Slade’, στο ‘Saint Martins’ και στο ‘Central School of Art’ του Λονδίνου. Στη δεκαετία του 1970 διετέλεσε Πρόεδρος του ‘Ontario College of Art’ στο Τορόντο, και αργότερα Αντιπρόεδρος του ‘Art Institute’ στο Σαν Φραντσίσκο. Υπήρξε Καθηγητής της Θεωρίας της Επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης, καθώς και Καθηγητής Διαδραστικών Τεχνών στο Πανεπιστήμιο της Ουαλίας.

Το 2016 παρουσίασε το έργο του La Plissure du Texte στην ομαδική αναδρομική έκθεση για τις διαδραστικές τέχνες ‘ Electronic Superhighway’ στην γκαλερί ΄Whitechapel’ του Λονδίνου.

To 2014 o Ascott βραβεύτηκε με το βραβείο Πρωτοπορίας στην διαδραστική τέχνη (Golden Nica Award for Visionary Pioneers of Media Art) της Ars Electronica. To 2013 εξέθεσε την πρώιμη δουλειά του με τον τίτλο ‘The Analogues’ στο χώρο τέχνης ‘Plug-In-ICA’ σε συνεργασία με το Video Pool Media Arts, στο Winnipeg του Καναδά.

Στα πρωτοποριακά του έργα περιλαμβάνονται, La Plissure du Texte στο Electra, Παρίσι το 1984 και το Aspects of Gaia, στην Ars Electronica το 1989. Έργα του περιλαμβάνονται στη μόνιμη συλλογή της γκαλερί ‘Tate’ του Λονδίνου.

Δίνει διαλέξεις και δημοσιεύει σε Αμερική, Ευρώπη, Ασία και Αυστραλία. Τα ετήσια διεθνή συνέδρια ‘Consciousness Reframed’ που έχει καθιερώσει μέσω του ερευνητικού του κέντρου, Planetary Collegium, αφορούν την Τέχνη και την Συνείδηση στην μετά-βιολογική εποχή και διεξάγονται σε διεθνές επίπεδο από το 1997 μέχρι και σήμερα. Είναι εκδότης του Technoetic Arts (Intellect) και Επίτιμο μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του Leonard (MIT Press). Στα βιβλία του περιλαμβάνονται: The Future is Now: Art, Technology, and Consciousness [ 未来就是现在:艺术,技术和意识 ], Gold Wall Press, Beijing, 2012; Telematic Embrace: Visionary Theories of Art Technology and Consciousness, University of California Press, 2003. 테크노에틱 아트 [Technoetic Arts]. Yonsei University Press, 2002.テレマティックス:新しい美学の構築に向かって。[Art & Telematics: toward the Construction of New Aesthetics] NTT, Tokyo, 1998. Είναι σύμβουλος σε κέντρα για τις διαδραστικές τέχνες, σε φεστιβάλ και σε επιτροπές, στην Ευρώπη, την Αυστραλία, τη Βραζιλία, τον Καναδά, την Κίνα, την Ιαπωνία, την Κορέα, τις ΗΠΑ, στο CEC και στην UNESCO.


Back
   
Text To SpeechText To Speech Text ReadabilityText Readability Color ContrastColor Contrast
Accessibility Options