Ψηφιακή Γλυπτική I
Διδάσκων/ουσα: Ραφτόπουλος Φώτιος
Κωδικός Μαθήματος: VIS834
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Εξάμηνο: Η΄
ECTS: 5
Διδακτικές Μονάδες: 3
Ώρες Διδασκαλίας: 3
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εξαμήνου |
---|---|
Διαλέξεις | 39 |
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας | 56 |
Εξάσκηση και Προετοιμασία | 30 |
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5) | 125 |
Προαπαιτούμενα / Προτεινόμενα: (VIS634), (VIS734)
Από την υλοποίηση στην από-υλοποίηση.
Από το υλικό στο άυλο.
Μετά την κατανόηση των αναλογικών μοντέλων, εξοικειωμένοι πλέον με την υλική υπόσταση της γλυπτικής και έχοντας εκφραστεί δημιουργικά μέσα από την υλοποίηση ολοκληρωμένων γλυπτικών έργων, οι φοιτητές/τριες έχουν πλέον το κατάλληλο υπόβαθρο για να κατανοήσουν και να αξιοποιήσουν, εκμεταλλευθούν πλήρως και δημιουργικά τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας στη γλυπτική.
Τα μαθήματα ξεκινούν (αναπτύσσονται) με αφετηρία την ψηφιοποίηση (από-υλοποίηση) του αναλογικού γλυπτικού έργου, ακολουθεί η μελέτη και η επεξεργασία του στο ψηφιακό περιβάλλον μέσα από σύγχρονα λογισμικά που αφορούν τη γλυπτική και διερευνώνται τα όρια και οι δημιουργικές, αισθητικές δυνατότητες των ψηφιακών μοντέλων. Η όλη μαθησιακή διαδικασία, ολοκληρώνεται με τη δημιουργία ολοκληρωμένου γλυπτικού έργου στον υπολογιστή (τρισδιάστατη ψηφιακή αναπαράσταση) και την παρουσίαση των τελικών έργων.
Από την υλοποίηση στην από-υλοποίηση.
Από το υλικό στο άυλο.
Ο βασικός στόχος του μαθήματος είναι η κατανόηση του χώρου και της φόρμας μέσα από την εικαστική οπτική της σύγχρονης γλυπτικής.
Τα μαθήματα ξεκινούν (αναπτύσσονται) με αφετηρία την ψηφιοποίηση (από-υλοποίηση) του αναλογικού γλυπτικού έργου. Στη συνέχεια με μια σειρά από δημιουργικές ασκήσεις καλύπτεται, αναλύεται ένα ευρύ φάσμα από τεχνικές και μέθοδοι υλοποίησης του άυλου ψηφιακού γλυπτικού έργου. Διερευνώνται τα αισθητικά και τεχνικά όρια της όλης διαδικασίας, αξιολογούνται τα προβλήματα και βρίσκονται οι βέλτιστες λύσεις. Η όλη μαθησιακή διαδικασία, ολοκληρώνεται με την δημιουργία γλυπτικού έργου στον υπολογιστή, ψηφιακή αναπαράσταση σε επιλεγμένο χώρο, και την παρουσίαση τους.
- Ακολουθεί η μελέτη και η επεξεργασία του στο ψηφιακό περιβάλλον μέσα από σύγχρονα λογισμικά που αφορούν τη γλυπτική και διερευνώνται τα όρια και οι δημιουργικές, αισθητικές δυνατότητες των ψηφιακών μοντέλων.
- Χρήση τρισδιάστατων σαρωτών (όρια και τεχνικές, εισαγωγή στη χρήση εξειδικευμένου λογισμικού). Σειρά με δημιουργικές ασκήσεις, επανασχεδιασμός υλικής μακέτας στον υπολογιστή, (τεχνικά και αισθητικά προβλήματα). Δημιουργία παραλλαγών χωρίς καταστροφή του πρωτοτύπου. Βελτιστοποίηση της φόρμας στο ψηφιακό περιβάλλον. Αισθητικές και τεχνικές λύσεις. Από το μεγάλο (μνημειακό) στο μικρό (κόσμημα). Προχωρημένες τεχνικές αναπαράστασης (εισαγωγή στην χρήση εξειδικευμένου λογισμικού). Δημιουργία γλυπτικού έργου στον υπολογιστή, ψηφιακή αναπαράσταση σε επιλεγμένο χώρο, τεχνικές και λύσεις.
- Μέσα από όλη αυτήν τη μαθησιακή πορεία οι φοιτητές/τριες εξοικειώνονται και κατακτούν τα νέα μέσα στον χώρο της γλυπτικής (χρήση εξειδικευμένων λογισμικών, τρισδιάστατων εκτυπωτών και σαρωτών, cncκ.λ.π.), αποκτούν τις κατάλληλες δεξιότητες και εμπειρία, διευρύνουν τους ορίζοντες τους τόσο αισθητικά όσο και δημιουργικά και αποκτούν όλα τα αναγκαία εφόδια για να έχουν μια ολοκληρωμένη δημιουργική δυνατότητα και συνολική εποπτεία στο χώρο της σύγχρονης γλυπτικής.
- Ουσιαστικά η «Ψηφιακή Γλυπτική I & II» συνεπικουρεί με ρηξικέλευθες λύσεις και προσεγγίσεις την «Γλυπτική I & II».
Όλα τα μαθήματα της γλυπτικής είναι εργαστηριακά, είναι τρίωρα (3 ώρες/εβδομάδα) και απαιτούν περίπου ανάλογο χρόνο για εξάσκηση και μελέτη από τους φοιτητές/τριες.
- Εισαγωγή στο ψηφιακό περιβάλλον, ανάλυση και γνωριμία με το αντικείμενο.
- Χρήση τεχνικών μετατροπής αναλογικών μοντέλων σε ψηφιακά (ψηφιοποίηση των έργων των φοιτητών/τριών που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του μαθήματος Γλυπτική II).
- Χρήση τρισδιάστατων σαρωτών (όρια και τεχνικές, εισαγωγή στη χρήση εξειδικευμένου λογισμικού).
- Σειρά με δημιουργικές ασκήσεις, επανασχεδιασμός υλικής μακέτας στον υπολογιστή.
- Δημιουργία παραλλαγών χωρίς καταστροφή του πρωτοτύπου.
- Βελτιστοποίηση της φόρμας στο ψηφιακό περιβάλλον.
- Αισθητικές και τεχνικές λύσεις.
- Από το μεγάλο (μνημειακό) στο μικρό (κόσμημα).
- Σχεδιασμός και επανασχεδιασμός.
- Προχωρημένες τεχνικές αναπαράστασης (εισαγωγή στην χρήση εξειδικευμένου λογισμικού).
- Δημιουργία γλυπτικού έργου στον υπολογιστή, ψηφιακή αναπαράσταση.
- Δημιουργία γλυπτικού έργου στον υπολογιστή, ψηφιακή αναπαράσταση σε επιλεγμένο χώρο, τεχνικές και λύσεις.
- Παρουσίαση τελικών έργων.
Α: ΤΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 68373197
Έκδοση: 1η/2017
Συγγραφείς: DENIS DUTTON
ISBN: 978-618-5111-63-2
Β: Για το έργο τέχνης
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 32997920
Έκδοση: 1/2013
Συγγραφείς: Walter Benjamin
ISBN: 978-960-348-245-1
Γ: ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ.
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 31363
Έκδοση: 3η/2005
Συγγραφείς: RUDOLF ARNHEIM
ISBN: 960-310-260-1
Δ: Το φανταστικό μουσείο
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 1876
Έκδοση: 2/2007
Συγγραφείς: André Malraux
ISBN: 978-960-348-157-7
Παράλληλα με τα εργαστηριακά μαθήματα θα πραγματοποιηθούν και διαλέξεις στη θεματική: «Στο μυαλό του καλλιτέχνη», (Παρουσιάσεις και ανάλυση του έργου εικαστικών). Επίσης φροντιστήρια και παρουσιάσεις από συνεργάτες σε διάφορες θεματικές ενταγμένες στο περιεχόμενο του μαθήματος.
Σε τακτά διαστήματα θα πραγματοποιούνται επισκέψεις σε μουσεία και εκθέσεις.
Χρήση εξειδικευμένων λογισμικών, τρισδιάστατων εκτυπωτών και σαρωτών, cnc κ.λ.π.
Οπτικοακουστικό υλικό αναφοράς, επικοινωνία και παροχή πληροφορίών και υλικού μέσω opencourses.
Εβδομαδιαία πρακτική εξάσκηση, αξιολόγηση, αυτό αξιολόγηση και συζήτηση.
Επιστροφή
<< | < | Δεκέμβριος 2024 |
> | >> | ||
Δε | Τρ | Τε | Πε | Πα | Σα | Κυ |
1 |
||||||
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
Τηλ.: 26610 87860-1 - Fax: 26610 87866
e-mail: audiovisual@ionio.gr