Επαγγελματική Φωτογραφία ΙΙI
Διδάσκων/ουσα: Ζήβας Αντώνης
Κωδικός Μαθήματος: VIS831
Κατηγορία Μαθήματος: Εμβάθυνσης - Εμπέδωσης Γνώσεων
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Εξάμηνο: Η΄
ECTS: 5
Διδακτικές Μονάδες: 3
Ώρες Διδασκαλίας: 3
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/courses/DAVA199/
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εξαμήνου |
---|---|
Εργαστηριακές Διαλέξεις | 39 |
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας | 56 |
Εξάσκηση και Προετοιμασία | 30 |
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5) | 125 |
Προαπαιτούμενα / Προτεινόμενα: VIS231
Το μάθημα έχει εργαστηριακό και θεωρητικό χαρακτήρα με κύριο αντικείμενο λήψεις σε χώρους ελεγχόμενων φωτιστικών συνθηκών (studio) στο πλαίσιο της εφαρμοσμένης κατεύθυνσης της διαφημιστικής φωτογραφίας. Παρουσιάζονται ζητήματα χειρισμού του τεχνητού φωτός (είδη φωτιστικών διαφορετικής έντασης και χροιάς φωτός, διατάξεις φωτισμού), θεωρητικά και μέσα από εργαστηριακές ασκήσεις (προσωπογραφία, φωτογράφιση αντικειμένων από χαρτόνι, μέταλλο ή γυαλί, χρήση τέντας, ειδικές φωτιστικές διατάξεις). Κατά την διάρκεια του εξαμήνου παρουσιάζεται το έργο σημαντικών φωτογράφων στον τομέα της διαφήμισης και ανατίθεται η συγκρότηση ατομικών φοιτητικών διαφημιστικών θεμάτων παράλληλα με την ανάλυση θεωρητικών κειμένων συναφούς αντικειμένου.
Το εργαστήριο εισάγει σε γνώσεις χειρισμού του τεχνητού –αλλά και φυσικού– φωτός για επαγγελματικές φωτογραφίσεις προσώπων και προϊόντων. Παράλληλα εισάγει στην δημιουργική φωτογραφική διαφήμιση μέσα από την παρουσίαση του έργου επιλεγμένων σημαντικών φωτογράφων του τομέα. Στόχοι του μαθήματος είναι τόσο ο δόκιμος χειρισμόος του φωτός σε επαγγελματικό επίπεδο για την παρουσίαση προσώπων και διαφορετικής φύσης και υφής αντικειμένων, όσο και η επίγνωση των δυνατοτήτων του χώρου της διαφημιστικής φωτογραφίας, που με κατάλληλο χειρισμό μπορεί να μετατραπεί σε προσωπική εκφραστική διερεύνηση. Όπως και σε άλλα προχωρημένα εργαστηριακά φωτογραφικά μαθήματα, η ομαδική ανταλλαγή ιδεών και απόψεων μπορεί να οδηγεί στην διαμόρφωση ευρύτερων στάσεων απέναντι στην φωτογραφία.
1η Εβδομάδα: Παρουσίαση του περιεχομένου και στόχων του μαθήματος
2η Εβδομάδα: Φωτισμός - ένταση, θερμοκρασία Kelvin, χρωματικές διορθώσεις. Φίλτρα και χρήση τους, τεχνικές φωτομέτρησης, κοντράστ σκηνής (brightness range) και lighting ratios. Παρουσίαση έργου φωτογράφων διαφημιστικής φωτογραφίας
3η Εβδομάδα: Φωτιστικά σώματα, φλας, συγχρονισμός, flash fill. Σκηνές high/low key. Προβολή διαφημιστικής κινηματογραφικής ταινίας. Συζήτηση
4η Εβδομάδα: Φυσικό φως, ανατολή/μεσημέρι/δύση, χειμώνας/καλοκαίρι. Μπλε ώρα/χρυσή ώρα. Υπάρχον φως (φωτιστικά πόλης, λαμπτήρες tungsten, φθορισμού, neon) και χειρισμός του. Παρουσίαση έργου φωτογράφων διαφημιστικής φωτογραφίας
5η Εβδομάδα: Προσωπογραφία και τεχνικές φωτισμού σε στούντιο με ένα φωτιστικό σώμα. Επίδειξη
6η Εβδομάδα: Προσωπογραφία και τεχνικές φωτισμού σε στούντιο με περισσότερα από ένα φωτιστικά σώματα. Επίδειξη
7η Εβδομάδα: Φωτογράφιση σε στούντιο συσκευασιών από χαρτόνι και συνθετικά υλικά (Pack shots). Προβολή εκπαιδευτικού υλικού και επίδειξη στο εργαστήριο
8η Εβδομάδα: Φωτογράφιση σε στούντιο αντικειμένων από γυαλί και μέταλλο χωρίς την χρήση τέντας. Προβολή εκπαιδευτικού υλικού και επίδειξη στο εργαστήριο
9η Εβδομάδα: Φωτογράφιση σε στούντιο αντικειμένων από γυαλί και μέταλλο με χρήση τέντας. Προβολή εκπαιδευτικού υλικού και επίδειξη στο εργαστήριο
10η Εβδομάδα: Προβολή κινηματογραφικής ταινίας με αντικείμενο την διαφήμιση. Συζήτηση
11η Εβδομάδα: Στούντιο, ειδικές φωτιστικές διατάξεις. Εργαστηριακή δραστηριότητα
12η Εβδομάδα: Παρουσίαση και ομαδική κριτική φοιτητικών διαφημιστικών θεμάτων
13η Εβδομάδα: Παρουσίαση και ομαδική κριτική φοιτητικών διαφημιστικών θεμάτων
David Präkel (2007). Lighting. Λωζάννη: Ava
Anandi Ramamurthy (2008). "Benetton, Toscani and the Limits of Advertising", στο Liz Wells (επιμέλεια, 2008). Photography – a Critical Introduction. Ν.Υόρκη: Routledge
Craik, Jennifer. 1993. The Face of Fashion – Cultural Studies in Fashion. Λονδίνο: Routledge
Διαλέξεις με χρήση οπτικού και οπτικοακουστικού υλικού. Εργαστηριακή δραστηριότητα. Ανάλυση θεωρητικών κειμένων. Παρουσίαση και ομαδική κριτική φοιτητικών εργασιών
Παροχή πολυμεσικού υλικού.
Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.
Αξιολόγηση ασκήσεων φωτισμού και φωτογράφησης, προσωπικού διαφημιστικού θέματος, θεωρητικών αναλύσεων κειμένων και τελικής γραπτής εξέτασης
Επιστροφή
<< | < | Δεκέμβριος 2024 |
> | >> | ||
Δε | Τρ | Τε | Πε | Πα | Σα | Κυ |
1 |
||||||
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
Τηλ.: 26610 87860-1 - Fax: 26610 87866
e-mail: audiovisual@ionio.gr