Γραφικές Τέχνες II - Οπτική Αφήγηση


Διδάσκων/ουσα: Μαλακασιώτη Αγγελική
Κωδικός Μαθήματος: VIS530
Κατηγορία Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου - Κορμού
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Εξάμηνο: Ε΄
ECTS: 5
Διδακτικές Μονάδες: 3
Ώρες Διδασκαλίας: 3

Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εξαμήνου
Διαλέξεις13
Εργαστηριακές Διαλέξεις26
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας56
Εξάσκηση και Προετοιμασία30
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5)125

Προαπαιτούμενα / Προτεινόμενα: VIS430
gr  pdf.png  Γραφικές Τέχνες II - Οπτική Αφήγηση
Mέγεθος: 194.83 KB :: Τύπος: Αρχείο PDF

Σύντομη Περιγραφή:

Το μάθημα εστιάζει στη σπουδή της γραφιστικής ως εφαρμοσμένη τέχνη, όπως αυτή εφαρμόζεται στο ευρύτερο πεδίο της σταθερής και κινούμενης εικόνας. Παράλληλα, παρέχει εξειδικευμένες γνώσεις σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο συνδυάζοντας δημιουργικά γνώσεις από τα ευρύτερα επιστημονικά πεδία των γραφικών τεχνών, του σχεδιασμού της πληροφορίας, της διαφήμισης και της εικαστικής δημιουργίας. Το μάθημα δίνει έμφαση στην έννοια της αναπαράστασης, στη διαδικασία της δημιουργικής σύλληψης και διερεύνησης εννοιών σχετικά με υλικά ή άυλα προϊόντα, στην κατανόηση του κοινού στο οποίο απευθύνονται και στην δημιουργική απόδοση της ταυτότητάς τους. Στη συνέχεια, εμβαθύνει στη σύνταξη της οπτικής γλώσσας, στο χειρισμό της σημειολογίας των αναπαραστάσεων και στην παραγωγή ολοκληρωμένων σχεδιαστικών προτάσεων στο πεδίο της διαφήμισης και της επικοινωνίας. Σε όλα τα στάδια οι σπουδαστές καλούνται να κατανοήσουν και να αξιολογήσουν τις ποιότητες της εικόνας, σε σχέση με το μέσο στο οποίο προβάλλεται, και το αντίστοιχο κοινωνικοπολιτισμικό πλαίσιο που την περιβάλλει.

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Στόχος του μαθήματος είναι η αναζήτηση των κοινών τόπων μεταξύ γραφιστικής, τέχνης, εικόνας. Οι φοιτητές εμβαθύνουν στην έννοια της διαφήμισης, αναπτύσσουν δεξιότητές σχετικά με τη διαμόρφωση πρωτότυπων και δημιουργικών λύσεων που έχουν πρακτική εφαρμογή, αναπτύσσοντας παράλληλα ένα σύνολο τεχνικών και θεωρητικών γνώσεων σχετικά με το σχεδιασμό, την κατασκευή ‘υπόσχεσης’, την αξιολόγηση του κοινού-αποδέκτη, την παραγωγή ευφάνταστων έργων με αναγνωρίσιμη και διακριτή ταυτότητα. Το μάθημα αποτελεί εξέλιξη του μαθήματος Γραφικές Τέχνες Ι: Ταυτότητες, και προετοιμάζει για το μάθημα Ατμόσφαιρες: Οπτική γλώσσα και Εννοιολογικός Σχεδιασμός, στα οποία οι σπουδαστές έχουν την ευκαιρία να εξελίξουν τις δεξιότητες αυτές περαιτέρω σε ένα πιο σύνθετο πλαίσιο και να δημιουργήσουν υψηλού επιπέδου έργα στο χώρο του σχεδιασμού της πληροφορίας και του καλλιτεχνικού βίντεο.

Περιεχόμενο (Syllabus):

Η δομή του μαθήματος περιλαμβάνει θεωρητικό και εργαστηριακό μέρος, τα οποία εξελίσσονται παράλληλα. Το θεωρητικό μέρος του μαθήματος περιλαμβάνει σειρά διαλέξεων, συζητήσεων και προβολών οι οποίες αποσκοπούν στην εξοικείωση των φοιτητών με ζητήματα της εικόνας, και της στρατηγικής δημιουργίας. Μέσα από τη χρήση παραδειγμάτων από το χώρο της διαφήμισης, της προώθησης, ή της παρουσίασης προϊόντων, υπηρεσιών, θέσεων, ιδεών, αναλύονται προσεγγίσεις, και μεθοδολογίες σύνθεσης εικόνας, κατασκευής οπτικής και εννοιολογικής αφήγησης του έργου και νοηματικής σύνδεσης με το κοινό-στόχο. Το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος περιλαμβάνει την ανάπτυξη εργασιών οι οποίες διερευνούν τη σύλληψη, το σχεδιασμό και την υλοποίηση προτάσεων διαφημιστικών αναπαραστάσεων και αφηγήσεων στο πεδίο της εικαστικής εικόνας και επικοινωνίας.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

John Walker, Η Τέχνη στην Εποχή των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, University Studio Press, 2010

Χάρις Σβαλίγκου, Η ερμηνεία της εικόνας ως σημείου της οπτικής επικοινωνίας, University Studio Press, 2011

Roland Barthes, Εικόνα μουσική κείμενο, Εκδόσεις Πλέθρον, 2019

Μίλτος Φραγκόπουλος, Εισαγωγή στην Ιστορία και τη Θεωρία του GRAPHIC DESIGN, εκδόσεις FUTURA, Αθήνα 2006

Jon Krasner, Motion Graphic Design: Applied History and Aesthetics, USA, Taylor & Francis, 2008

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Διαλέξεις, ομαδικές συζητήσεις, σχολιασμός και ερμηνευτική προσέγγιση εκπαιδευτικού υλικού, επιστημονική έρευνα, χρήση εφαρμογών, χρήση οπτικοακουστικών μέσων, ανάθεση εργασιών οι οποίες εξελίσσονται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, ανεξάρτητη μελέτη και καθοδηγούμενη έρευνα, χρήση νέων τεχνολογιών με σκοπό τη διερεύνηση εννοιών και θεμάτων, ομαδικές παρουσιάσεις, σύνδεση του εκπαιδευτικού περιεχομένου με επίκαιρα ή τρέχοντα ζητήματα που σχετίζονται με το χώρο της τέχνης. 

Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:

Χρήση εφαρμογών, χρήση οπτικοακουστικών μέσων, χρήση νέων τεχνολογιών με σκοπό τη διερεύνηση εννοιών και θεμάτων, διαδικτυακή έρευνα, πολυμεσικό περιεχόμενο, χρήση συστημάτων opencourses για ασύγχρονη διδασκαλία.

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Το μάθημα εξελίσσεται με εισηγήσεις, συζητήσεις και διορθώσεις ασκήσεων που πρέπει να ολοκληρωθούν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Για την τελική αξιολόγηση, εκτιμάται η παρουσία στο μάθημα, η συμμετοχή στις συζητήσεις, η συχνότητα των διορθώσεων, η ανάπτυξη των εργασιών, η αρτιότητα της εκτέλεσης, η δημιουργική προσέγγιση του θεμάτων, η σε βάθος κατανόηση των εννοιών με τις οποίες οι σπουδαστές καταπιάνονται.  


Επιστροφή
<< <
Μάρτιος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Σήμερα, Παρασκευή 29-03-2024
Πλατεία Τσιριγώτη 7, 49100 Κέρκυρα
Τηλ.: 26610 87860-1 - Fax: 26610 87866
e-mail: audiovisual@ionio.gr
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας