Πρακτικές Υβριδικών Τεχνών


Διδάσκων/ουσα: Τσιρίδου Τάνια, Ονοράτου Νταλίλα
Κωδικός Μαθήματος: THE848
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Εξάμηνο: Η΄
ECTS: 5
Διδακτικές Μονάδες: 3
Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εξαμήνου
Διαλέξεις26
Εργαστηριακό0
Φροντιστήριο13
Εργαστήριο0
Εξάσκηση και Προετοιμασία30
Αυτοτελής Μελέτη56
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5)125

Προαπαιτούμενα / Προτεινόμενα: THE104, THE302, THE400, (THE701)
gr  pdf.png  Πρακτικές Υβριδικών Τεχνών
Mέγεθος: 199.29 KB :: Τύπος: Αρχείο PDF


Σύντομη Περιγραφή:

Η συνέργεια της τέχνης με την επιστήμη αποτελεί μία δόκιμη πρακτική που κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος λόγω των τεχνολογικών και κοινωνικών εξελίξεων. Πρωταρχικός  στόχος του μαθήματος είναι να ενισχύσει και να διευρύνει την κατανόηση του υβριδικού τρόπου προσέγγισης αυτής της συνέργειας, εστιάζοντας στις διαφορετικές μεθόδους αλλά και επανεξετάζοντας την παραδοσιακή σχέση καλλιτεχνικής πράξης και επιστημονικής έρευνας.

Αντικείμενα μελέτης αποτελούν η ανάγνωση βασικών κείμενων της διεθνούς βιβλιογραφίας και η ανάλυση παραδειγμάτων καλλιτεχνικών έργων που είναι αποτέλεσμα της σύμπραξης της τέχνης με διάφορα επιστημονικά πεδία.  Εξετάζονται ηθικά και μεθοδολογικά ζητήματα έργων τέχνης αποτέλεσμα της εξέλιξης στα πεδία της βιοτεχνολογίας, ιατρικής, ρομποτικής, νανοτεχνολογίας, οικολογίας, της φυσικής των σωματιδίων και άλλα. Τέλος, αντικείμενο ανάλυσης αποτελεί η χρήση των επιστημονικών εργαλείων και των εργαστηριακών εγκαταστάσεων στη δημιουργία υβριδικών έργων τέχνης.


Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Οι φοιτητές να έχουν κατανοήσει ποιες σχέσεις υφίστανται ανάμεσα στην τέχνη, την επιστημονική έρευνα και την τεχνολογική καινοτομία και πως ο κάθε τομέας ενημερώνει  και προωθεί τον άλλο. 

Οι φοιτητές να έχουν αποκτήσει γνώση για τις στρατηγικές των καλλιτεχνών στο πλαίσιο της  τεχνο-επιστημονικής έρευνας και υλοποίησης έργων τέχνης που χαρακτηρίζονται από το έντονο στοιχείο του υβριδισμού. Να ενισχυθεί η ικανότητα των φοιτητών έρευνας,  σχεδιασμού  και υλοποίησης προσωπικών τους έργων τέχνης που χαρακτηρίζονται από έντονο στοιχείο του υβριδισμού.


Περιεχόμενο (Syllabus):

 

Εβδομάδα#1: Εισαγωγή, γενική επισκόπηση της δομής του μαθήματος  και ορισμοί (επιστήμη, τέχνη, τεχνορομαντισμός - τεχνοφοβία, υβρίδιο, πρωτoτυπία και άλλοι).

2. Εβδομάδα#2: Η επιστημονική μέθοδος: Γνώση - Αλήθεια - Ορθολογισμός. Επαγωγική μέθοδος (Inductive method). Μέθοδος λογικής παραγωγής (Deduction), διαψευσιμότητα (falsification).

Εβδομάδα#3: Τέχνη - Επιστήμη : Ιστορική αναδρομή της σχέσης τους. Μεθοδολογικές διαφορές και ομοιότητες. Καλλιτέχνες και έργα που έχουν επηρεαστεί από την επιστήμη και αντίστροφα.

Εβδομάδα#4: Φυσικά υλικά και φυσικά φαινόμενα. Μη γραμμικά δυναμικά συστήματα. Μετεωρολογία, ηλιακή ενέργεια, γεωλογία και μηχανική κίνηση.

Εβδομάδα#5: Διάστημα: Εξερευνήσεις Διαστήματος. Βαρύτητα. Μακρόκοσμος.

Εβδομάδα#6:  Βιολογία.  Μικροβιολογία. Ιατρική. Γενετική. Βιομηχανική. Οικολογία, Μικροοργανισμοί, φυτά, ζώα, έντομα.

Εβδομάδα#7: Το ανθρώπινο σώμα και η απεικόνιση του σώματος.  Ακραίες περφόρμανς. Προσθετική. Χειρισμός και τροποποίηση σώματος. Καταστροφή. Σωματικά υγρά.

Εβδομάδα#8: Κινητική. Ηλεκτρονική. Ρομποτική.  Τεχνητή νοημοσύνη.

Εβδομάδα#9: Εναλλακτικές διεπαφές:( κίνηση, χειρονομία, αφή, έκφραση του προσώπου, ομιλία).  Αλγόριθμοι και τέχνη λογισμικού. Συστήματα Πληροφοριών: βάσεις δεδομένων, παρακολούθηση, RFID / barcode, συνθετικός κινηματογράφος, οπτικοποίηση πληροφοριών.

Εβδομάδα#10: Φυσική σωματιδίων. Nανοτεχνολογία. Ηλεκτρομαγνητική. Επιστήμη Υλικών.

Εβδομάδα#11: Τηλεπικοινωνίες: τηλέφωνο, ραδιόφωνο, τηλεπαρουσία, διαδίκτυο, κινητά.

Εβδομάδα#12: Πολιτική δράση και τέχνη. Τεχνοπολιτικά και τακτικά μέσα.

Εβδομάδα#13: Ηθικά ζητήματα που προκύπτουν από τη συνέργεια ανάμεσα στην τέχνη - επιστήμη και τεχνολογία. Eκθέσεις και φεστιβάλ · εκπαιδευτικά προγράμματα, τέχνη και ερευνητικές συνεργασίες, δεξαμενές σκέψης και πηγές διαδίκτυο.

Εβδομάδα#14: Παρουσίαση εξέλιξης εργασιών.


Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

Βιβλιογραφία

 

Ascott, Roy, ed. Engineering Nature: Art & Consciousness in the Post-Biological Era. Bristol ; Portland, OR: Intellect, 2006.

Coyne, Richard D, and MIT Press. Designing Information Technology in the Postmodern Age: From Method to Metaphor. Cambridge; London: The MIT Press, 2005.

Davis, James W. Hybrid Culture: Mix-Art. Dubuque, Iowa: Kendall/Hunt Pub. Co, 2007.

Dutton, Denis, and Michael Krausz. The Concept Of Creativity Science Art, 1981. https://doi.org/10.1007/978-94-009-8230-7.

Against Method. 3rd ed. London ; New York: Verso, 1993.

Feyerabend, Paul. Ιστορία της φιλοσοφίας της επιστήμης (λήμμα στο λεξικό Oxford Companion to Philosophy)

Gilbert, Tamsyn. “Looking at Digital Art: Towards a Visual Methodology for Digital Sociology.” The American Sociologist 49, no. 4 (December 2018): 569–79. https://doi.org/10.1007/s12108-018-9384-2.

Hauser, A. The Sociology of Art (Routledge Revivals). Routledge Revivals. Taylor & Francis, 2012. https://books.google.gr/books?id=2dm9eUVGRFIC.

Kim, Jihoon. Between Film, Video, and the Digital: Hybrid Moving Images in the Post-Media Age. International Texts in Critical Media Aesthetics, v. 10. New York: Bloomsbury Academic, 2016.

Kuhn, Thomas S., and Ian Hacking. The Structure of Scientific Revolutions. Fourth edition. Chicago ; London: The University of Chicago Press, 2012.

Popper, Frank. From Technological to Virtual Art. Leonardo. Cambridge, Mass: MIT Press, 2007.

Quaranta, D. Beyond New Media Art. Lulu.com, 2014. https://books.google.gr/books?id=8m5LCAAAQBAJ.

Shirley, John William, F. David Hoeniger, Folger Institute of Renaissance and Eighteenth-Century Studies, and National Museum of American History (U.S.), eds. Science and the Arts in the Renaissance. Washington, D.C. : London: Folger Shakespeare Library ; Associated University Presses, 1985.

Skorucak, Anton. Science and the Arts Foreword. https://www.physlink.com/education/essay_love.cfm

Thomas, Paul. Nanoart: The Immateriality of Art. Bristol: Intellect, 2013.

Ursyn, Anna, ed. Biologically-Inspired Computing for the Arts: Scientific Data through Graphics. Hershey, PA: Information Science Reference, 2012.

Wilson, Stephen. Information Arts: Intersections of Art, Science and Technology. The MIT Press Cambridge, Massachusetts London, England, 2002.


Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Το μάθημα θα είναι υπό μορφή διάλεξης και η παρακολούθηση του προϋποθέτει την ανάγνωση μιας σειράς κειμένων (αρκετά από τα οποία στην αγγλική γλώσσα.)


Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Η αξιολόγηση θα πραγματοποιηθεί μέσω παράδοσης ατομικής ή ομαδικής εργασίας.


Επιστροφή
<< <
Ιούνιος 2021
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Σήμερα, Κυριακή 13-06-2021
Προσεχώς
Πλατεία Τσιριγώτη 7, 49100 Κέρκυρα
Τηλ.: 26610 87860-1 - Fax: 26610 87866
e-mail: audiovisual@ionio.gr