Πρακτικές Υβριδικών Τεχνών
Διδάσκων/ουσα: Τσιρίδου Τάνια, Ονοράτου Νταλίλα
Κωδικός Μαθήματος: THE806
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Εξάμηνο: Η΄
ECTS: 5
Διδακτικές Μονάδες: 3
Ώρες Διδασκαλίας: 3
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εξαμήνου |
---|---|
Διαλέξεις | 26 |
Φροντιστηριακές Διαλέξεις | 13 |
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας | 56 |
Εξάσκηση και Προετοιμασία | 30 |
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5) | 125 |
Προαπαιτούμενα / Προτεινόμενα: (THE104), (THE302), (THE400)
Η συνέργεια της τέχνης με την επιστήμη αποτελεί μία δόκιμη πρακτική που κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος λόγω των τεχνολογικών και κοινωνικών εξελίξεων. Πρωταρχικός στόχος του μαθήματος είναι να ενισχύσει και να διευρύνει την κατανόηση του υβριδικού τρόπου προσέγγισης αυτής της συνέργειας, εστιάζοντας στις διαφορετικές μεθόδους αλλά και επανεξετάζοντας την παραδοσιακή σχέση καλλιτεχνικής πράξης και επιστημονικής έρευνας.
Αντικείμενα μελέτης αποτελούν η ανάγνωση βασικών κείμενων της διεθνούς βιβλιογραφίας και η ανάλυση παραδειγμάτων καλλιτεχνικών έργων που είναι αποτέλεσμα της σύμπραξης της τέχνης με διάφορα επιστημονικά πεδία. Εξετάζονται ηθικά και μεθοδολογικά ζητήματα έργων τέχνης αποτέλεσμα της εξέλιξης στα πεδία της βιοτεχνολογίας, ιατρικής, ρομποτικής, νανοτεχνολογίας, οικολογίας, της φυσικής των σωματιδίων και άλλα. Τέλος, αντικείμενο ανάλυσης αποτελεί η χρήση των επιστημονικών εργαλείων και των εργαστηριακών εγκαταστάσεων στη δημιουργία υβριδικών έργων τέχνης.
Οι φοιτητές να έχουν κατανοήσει ποιες σχέσεις υφίστανται ανάμεσα στην τέχνη, την επιστημονική έρευνα και την τεχνολογική καινοτομία και πως ο κάθε τομέας ενημερώνει και προωθεί τον άλλο.
Οι φοιτητές να έχουν αποκτήσει γνώση για τις στρατηγικές των καλλιτεχνών στο πλαίσιο της τεχνο-επιστημονικής έρευνας και υλοποίησης έργων τέχνης που χαρακτηρίζονται από το έντονο στοιχείο του υβριδισμού. Να ενισχυθεί η ικανότητα των φοιτητών έρευνας, σχεδιασμού και υλοποίησης προσωπικών τους έργων τέχνης που χαρακτηρίζονται από έντονο στοιχείο του υβριδισμού.
Εβδομάδα#1: Εισαγωγή, γενική επισκόπηση της δομής του μαθήματος και ορισμοί (επιστήμη, τέχνη, τεχνορομαντισμός - τεχνοφοβία, υβρίδιο, πρωτoτυπία και άλλοι). Η επιστημονική μέθοδος: Γνώση - Αλήθεια - Ορθολογισμός. Επαγωγική μέθοδος. Μέθοδος λογικής παραγωγής, διαψευσιμότητα.
Εβδομάδα#2: Τέχνη - Επιστήμη : Ιστορική αναδρομή της σχέσης τους. Μεθοδολογικές διαφορές και ομοιότητες. Επιστημονική Εικονογράφηση. Καλλιτέχνες και καλλιτεχνικά έργα που έχουν επηρεαστεί από την επιστήμη.
Εβδομάδα#3: Διεπιστημονική συνεργασία και ο καλλιτέχνης στο ερευνητικό εργαστήριο.
Εβδομάδα#4: Πολιτική δράση και τέχνη. Τεχνοπολιτικά και τακτικά μέσα. Ηθικά ζητήματα που προκύπτουν από τη συνέργεια ανάμεσα στην τέχνη - επιστήμη και τεχνολογία. Παρουσίαση θέματος εργασίας.
Εβδομάδα#5: Περίπτωση μελέτης Ι: Διάστημα: Εξερευνήσεις Διαστήματος. Βαρύτητα. Μακρόκοσμος. Φυσικά υλικά και φυσικά φαινόμενα. Μη γραμμικά δυναμικά συστήματα. Μετεωρολογία, ηλιακή ενέργεια, γεωλογία και μηχανική κίνηση.
Εβδομάδα#6: Περίπτωση μελέτης ΙΙ: Βιολογία. Μικροβιολογία. Βιομηχανική. Οικολογία, Μικροοργανισμοί, φυτά, ζώα, έντομα. Ανθρωπόκαινος εποχή.
Εβδομάδα#7: Περίπτωση μελέτης III: Ιατρική. Γενετική. Το ανθρώπινο σώμα, η απεικόνιση και η τροποποίηση του σώματος. Προσθετική. Βιοπολιτική.
Εβδομάδα#8: Περίπτωση μελέτης IV: Κινητική. Ρομποτική. Τεχνητή νοημοσύνη. Εναλλακτικές διεπαφές (κίνηση, χειρονομία, αφή, έκφραση του προσώπου, ομιλία).
Εβδομάδα#9: Περίπτωση μελέτης V: Συστήματα Πληροφοριών: βάσεις δεδομένων, τηλεματική, παρακολούθηση, RFID / barcode, οπτικοποίηση πληροφοριών.
Εβδομάδα#10: Προόδος εργασιών.
Εβδομάδα#11: Συλλογή, αρχειοθέτηση, συντήρηση και επιμέλεια υβριδικών έργων τέχνης.
Εβδομάδα#12: Eκθέσεις και φεστιβάλ · εκπαιδευτικά προγράμματα, τέχνη και ερευνητικές συνεργασίες, δεξαμενές σκέψης.
Εβδομάδα#13: Παρουσίαση εργασιών.
Βιβλίο [77211801]: Τέχνη και Επιστήμη, Γέμτου Ελένη Λεπτομέρειες
Βιβλίο [22174]: In vivo - In vitro, Άννα Χατζιγιαννάκη (επιμ.) Λεπτομέρειες
Πρόσθετο Διδακτικό Υλικό:
Βιβλίο [320176]: Τακτικές τεχνοπολιτικών μέσων, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΝΤΑΦΛΟΣ Λεπτομέρειες
Βιβλιογραφία
Ascott, Roy, ed. Engineering Nature: Art & Consciousness in the Post-Biological Era. Bristol ; Portland, OR: Intellect, 2006.
Feyerabend, Paul. Against Method. 3rd ed. London ; New York: Verso, 1993.
Kac, Eduardo. Signs of life: bio art and beyond. The MIT Press. 2007
Kuhn, Thomas S., and Ian Hacking. The Structure of Scientific Revolutions. Fourth edition. Chicago ; London: The University of Chicago Press, 2012.
Latour, Bruno. Laboratory Life: The Social Construction of Scientific Facts. Princeton University Press. 1979.
MacCormack, Patricia. The Ahuman Manifesto: Activism for the End of the Anthropocene. Bloomsbury Academic. 2020.
Popper, Frank. From Technological to Virtual Art. Leonardo. Cambridge, Mass: MIT Press, 2007.
Reichle, Ingeborg. Art in the age of technoscience: genetic engineering, robotics, and artificial life in contemporary art. Wien: Springer. 2009.
Scott, Jill, ed. Artists-in-Labs Processes of Inquiry. Wien: Springer. 2006.
Thomas, Paul. Nanoart: The Immateriality of Art. Bristol: Intellect, 2013.
Wilson, Stephen. Information Arts: Intersections of Art, Science and Technology. The MIT Press Cambridge, Massachusetts London, England, 2002.
Το μάθημα θα είναι υπό μορφή διάλεξης και η παρακολούθηση του προϋποθέτει την ανάγνωση μιας σειράς κειμένων (αρκετά από τα οποία στην αγγλική γλώσσα.)
Μέσω της χρήσης της πλατφόρμας OpenEclass θα πραγματοποιείται η ανταλλαγή αρχείων που αφορούν το μάθημα καθώς και η επικοινωνία ανάμεσα στις διδάσκουσες και τους συμμετέχοντες φοιτητές.
Η αξιολόγηση θα πραγματοποιηθεί μέσω παράδοσης ατομικής ή ομαδικής εργασίας.
Επιστροφή
<< | < | Νοέμβριος 2024 |
> | >> | ||
Δε | Τρ | Τε | Πε | Πα | Σα | Κυ |
1 |
2 |
3 |
||||
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
Τηλ.: 26610 87860-1 - Fax: 26610 87866
e-mail: audiovisual@ionio.gr