Διαδικτυακή Επικοινωνία
Διδάσκων/ουσα: Γιαννακουλόπουλος Ανδρέας, Αργυροκαστρίτη Μαρίλυ
Κωδικός Μαθήματος: THE404
Κατηγορία Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου - Κορμού
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Εξάμηνο: Δ΄
ECTS: 5
Διδακτικές Μονάδες: 3
Ώρες Διδασκαλίας: 3
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/courses/DAVA125/
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εξαμήνου |
---|---|
Διαλέξεις | 39 |
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας | 56 |
Εξάσκηση και Προετοιμασία | 30 |
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5) | 125 |
Η ανάπτυξη του Διαδικτύου και η εκτενής χρήση του στην καθημερινή ζωή διαμόρφωσε νέες μορφές επικοινωνίας και έκφρασης, επηρεάζοντας ένα ευρύτερο φάσμα από τις δραστηριότητες του σύγχρονου ανθρώπου. Ο Παγκόσμιος Ιστός, ως μορφή υλοποίησης της εννοιολογικής σύλληψης του υπερκειμένου, αποτελεί έναν χώρο δυναμικών και πολυεπίπεδων εξελίξεων, η μελέτη του οποίου απαιτεί διεπιστημονική προσέγγιση, όπως αποδεικνύεται από την ταχεία διάδοση της αναδυόμενης Επιστήμης του Ιστού. Αντικείμενα όπως η ελεύθερη πρόσβαση στο περιεχόμενο, οι νέες μορφές ανισότητας, τα όρια μεταξύ δημόσιας και ιδιωτικής σφαίρας, η οικονομία της γνώσης, η κοινωνία της πληροφορίας και, σε μεγαλύτερο βαθμό, οι επιδράσεις του Διαδικτύου στα παραδοσιακά ΜΜΕ, καθώς και την παραγωγή και διανομή περιεχομένου, συγκροτούν το πολυσυλλεκτικό αντικείμενο της διαδικτυακής επικοινωνίας. Κεντρικό άξονα προσέγγισης του φαινομένου αποτελεί η συνδυαστική μελέτη των κυρίαρχων τεχνολογικών χαρακτηριστικών του Μέσου με τα αποτελέσματα της χρήσης του στις κοινωνικές σχέσεις, την οικονομία, τη διαπροσωπική επικοινωνία και τα ΜΜΕ.
Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να πραγματεύονται σε θεωρητικό επίπεδο, να συζητούν και να επιχειρηματολογούν σε σχέση με τις βασικές επιδράσεις της έλευσης του Διαδικτύου στη σύγχρονη κοινωνία. Ειδικότερα, θα πρέπει να είναι εξοικειωμένοι με τις επικοινωνιακές επιδράσεις στους βασικούς τομείς κοινωνικών δραστηριοτήτων όπως η οικονομία, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, το νομοθετικό πλαίσιο και η κοινωνική δικτύωση. Τέλος, συμπληρωματικές γνώσεις στον ευρύτερο τομέα της διαμεσολαβημένης από υπολογιστή επικοινωνίας πλαισιώνουν τον κεντρικό στόχο του μαθήματος, όπως η γνώση της ιστορίας του Διαδικτύου και των διαφαινόμενων μελλοντικών τεχνολογικών τάσεων.
Εβδoμάδα#0: Εισαγωγικό μάθημα: διαδικαστικά θέματα σχετικά με την παράδοση του μαθήματος, τη συμμετοχή και τις απαιτήσεις του. Εισαγωγική επισκόπηση των ενοτήτων.
Εβδoμάδα#1: Ιστορία του Διαδικτύου: Ιστορική αναδρομή της εφεύρεσης, της εξέλιξης και της διείσδυσης του Διαδικτύου στις σημερινές κοινωνίες.
Εβδoμάδα#2: Οικονομία, E-Gov και Κυβερνητικότητα στο Διαδίκτυο: Παραγωγικές σχέσεις, ηλεκτρονικό εμπόριο, οικονομική αξία και ο ρόλος της τεχνολογίας - Η έννοια του e-government και η εξέλιξή της.
Εβδoμάδα#3: Social media και αλγοριθμικές ρυθμίσεις: Πώς οι νεότεροι άνθρωποι ανταποκρίνονται στις αλγοριθμικές ρυθμίσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Εβδoμάδα#4: Μετα-αλήθεια και Fake News: Η έννοια της μετα-αλήθειας. Οι πολιτικές ταυτότητας, η επιστημολογική ανάλυση του ζητήματος, η προπαγάνδα είναι μερικές μόνο από τις πλευρές του συγκεκριμένου ζητήματος.
Εβδoμάδα#5: Διαδικτυακή Έρευνα και Μεγάλα Δεδομένα: Η έννοια της διαδικτυακής έρευνας και πώς τα μεγάλα δεδομένα έχουν επηρεάσει αυτήν.
Εβδoμάδα#6: Internet Art (Πώς η τέχνη διαμορφώνει το Ίντερνετ): Πώς οι καλλιτέχνες του διαδικτύου βοηθούν στην συνειδητοποίηση της ύπαρξής μας, τόσο αλγοριθμικά όσο και υποκειμενικά.
Εβδoμάδα#7: Πνευματικά Δικαιώματα στο Διαδίκτυο: Διανομή και χρήση πνευματικών έργων και η θέση του δημιουργού.
Εβδoμάδα#8: Ιογενής Διάδοση στο Διαδίκτυο: Η ψυχολογία της ιογενούς διάδοσης αναδεικνύει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής της πλευράς των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Εβδoμάδα#9: Μετα-άνθρωπος και μετα-σύμπαν: Η έλευση του web 3 του αποκεντρωμένου διαδικτύου είναι το στοίχημα των επόμενων ετών. Άραγε αυτή θα είναι η ολοκλήρωση του μετα-ανθρώπου;
Εβδoμάδα#10: Τεχνητή Νοημοσύνη: Η έννοια της τεχνητής νοημοσύνης, θεωρία και παραδείγματα.
Εβδoμάδα#11: Η Επιστήμη του Ιστού και η Εξέλιξη του Διαδικτύου: Η διεπιστημονική μελέτη του Παγκόσμιου Ιστού, online έρευνα, το Web 2.0, ο Σημασιολογικός Ιστός και οι μελλοντικές τάσεις.
Εβδoμάδα#12: Ανασκόπηση Ενοτήτων: επανάληψη, εστίαση στα κύρια σημεία και σύνδεση των ενοτήτων σε ένα κοινό πλαίσιο.
Αποστολάκης, Ιωάννης (2011). Συνεργατικό Διαδίκτυο και Κοινωνία. Αθήνα: Παπαζήσης.
Τσέλιος, Νικόλαος (2007). Εισαγωγή στην Επιστήμη του Ιστού: Βασικές Υπηρεσίες και Παιδαγωγικές Χρήσεις. Αθήνα: Κλειδάριθμος.
- Διαφάνειες παρουσιάσεων
- Πρόσθετο ηλεκτρονικό υλικό σε e-class
Παροχή πολυμεσικού υλικού.
Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.
- 40% Συμμετοχή μέσω σχολιασμών σε 8 ενότητες (αποστολή σχολιασμού: 0,3 ανά ενότητα - παρουσίαση σχολιασμού: 0,2 ανά ενότητα)
- 60% Τελικές γραπτές εξετάσεις ή εργασία (επιλογή μέσω δήλωσης στο eclass, Εργασίες Προτάσεις εργασιών)
Επιστροφή
<< | < | Νοέμβριος 2024 |
> | >> | ||
Δε | Τρ | Τε | Πε | Πα | Σα | Κυ |
1 |
2 |
3 |
||||
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
Τηλ.: 26610 87860-1 - Fax: 26610 87866
e-mail: audiovisual@ionio.gr