Οπτική Ανάπτυξη Χαρακτήρα και Περιβαλλόντων


Διδάσκων/ουσα: Τηλιγάδης Κωνσταντίνος, Κρίγκα Μαρία
Κωδικός Μαθήματος: AVA843
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Εξάμηνο: Η΄
ECTS: 6
Διδακτικές Μονάδες: 3
Ώρες Διδασκαλίας: 3

Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εξαμήνου
Διαλέξεις39
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας56
Εξάσκηση και Προετοιμασία30
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 6)125

Προαπαιτούμενα / Προτεινόμενα: (VIS130), (VIS230), (VIS632)

Σύντομη Περιγραφή:

Σύντομη Περιγραφή:
Πρόκειται για μάθημα στα πλαίσια του οποίου πραγματοποιείται η Δημιουργία και Ανάπτυξη Χαρακτήρα (character development) και των Περιβαλλόντων στα οποία που θα ζήσει. Ο επινοημένος Χαρακτήρας αφορά τη χρήση τόσο στο χώρο του animation όσο και στο χώρο του σεναρίου, της λογοτεχνικής φόρμας, του κινηματογράφου κ.ά. Ταυτόχρονα με τον Χαρακτήρα και τον Κόσμο του, δίνεται η δυνατότητα για ανάπτυξη αρχετυπικών ρόλων που πλαισιώνουν τον κεντρικό όπως ο Ανταγωνιστής, ο Μέντορας κ.ά.

Οι τεχνικές υλοποιήσεις είναι μεικτές, όπως δισδιάστατα/τρισδιάστατα γραφικά, ζωντανές λήψεις και
παραγωγή ήχου.

Μέσα από την έρευνα στην παγκόσμια δεξαμενή υλικών αναφοράς, θα δημιουργηθεί για τον κάθε ένα συμμετέχοντα ένα οπτικό λεξιλόγιο, μοναδικό κι αναγνωρίσιμο.

Πριν τη διαδικασία δημιουργίας του προφίλ του ήρωα, θα έχει στοιχειοθετηθεί ένα σύμπαν που θα έχει προκύψει από την έρευνα σε τομείς όπως η λογοτεχνία, η ψυχολογία, η υποκριτική τέχνη, η σκηνογραφία, η βίντεο τέχνη, η διαφήμιση, η επιτέλεση, ο κινηματογράφος.

Στη συνέχεια, έχοντας τις αποσκευές του προσωπικού αλφάβητου, θα δημιουργηθεί ο κόσμος του ήρωα και οι δυνάμεις που τον κινητοποιούν – οι πληροφορίες αυτές θα σκιαγραφηθούν σε ένα στοιχειώδες σενάριο. Αυτό θα είναι γραμμένο για ήρωα με όλα τα χαρακτηριστικά ανθρώπινα στοιχεία όπως αδυναμίες και προτερήματα, σκέψεις και συναισθήματα που θα τον οδηγήσουν μέσω της πλοκής στην ολοκλήρωση της ιστορίας, στη δικαίωση ή όχι. Η σκηνογραφία και ο ήρωας μπορεί να έχουν μορφή ψηφιακή ή αναλογική.

 

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Η απόκτηση γνώσης, θεωρητικής και πρακτικής στην ανάπτυξη Χαρακτήρα. Αποκωδικοποίηση/ανάλυση των οπτικών κανόνων και χρήση/σύνθεση αυτών για τη δημιουργία νέου, αυτόνομου καλλιτεχνικού έργου. Απόκτηση δεξιοτήτων στα περιβάλλοντα σχεδίασης για τη στέρεη κατασκευή πειστικού ήρωα, στήριξη στην αρχιτεκτονική και την σκηνογραφία ως βασικών στοιχείων για την ψηφιακή κινηματογραφία και το animation. Διαμόρφωση μοντέλου εργασίας και οργάνωσης για παραγωγή του έργου και παρουσίαση αυτού.

Περιεχόμενο (Syllabus):

Κατασκευή του χαρακτήρα:
Έμφαση δίνεται στην ανάλυση της προσαρμογής της εσωτερικής δημιουργικής κατάστασης του ηθοποιού ή του ψηφιακού ήρωα. Ανάλυση της κινησιολογίας του ηθοποιού και των δυνατοτήτων του ανθρώπινου σώματος με στόχο την αναπαραγωγή τους για τη δημιουργία του ήρωα ψηφιακού ή αναλογικού. Έννοια πλαστικότητας, συγκράτησης και κυριαρχίας στην κίνηση. Χρόνος και ρυθμός. Ανάλυση του χρόνου και του ρυθμού ομιλίας του ηθοποιού και αντίστοιχα εφαρμογή των στοιχείων αυτών στον ήρωα. Αναζήτηση της συναισθηματικής κατάστασης του ήρωα ως παράγοντα διαμόρφωσης της κίνησης και του λόγου του. Τεχνική αυτοσχεδιασμού για την ανεύρεση της εξωτερικής μορφής του. Τέλος ορίζεται η Ταυτότητα του Ήρωα και πώς αυτός τοποθετείται στην έννοια του Ταξιδιού του Ήρωα (Hero's Journey).

1Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΚΑΙ ΤΟ VISUAL DEVELOPMENT – Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΗΡΩΑ ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

2Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ: ΤΟ ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΙ Η ΟΠΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ Ή ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ

3Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ: Η ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΣΙΛΟΥΕΤΑΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΚΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΩΝ ΣΧΗΜΑΤΩΝ – ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΝΟΗΜΑΤΟΣ - ΑΣΚΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

4Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ: Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΦΙΓΟΥΡΑ ΚΙ Η ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΤΗΣ - ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ Ή ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ

5Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ: MOODBOARD ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ - ΦΥΛΛΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ – ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΗΡΩΩΝ ΚΑΙ Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΩΝ ΤΥΠΩΝ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΤHN ΕΜΨΥΧΩΣΗ

6Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ: ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ ΣΤΗΝ ΕΜΨΥΧΩΣΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ – ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΗΡΩΑ

7Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ: ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΣΕ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗ ΣΕ ΔΡΑΣΗ – ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΗΡΩΑ ΚΑΙ Η ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΟΥ ΣΕ ΣΕΝΑΡΙΑΚΗ ΜΟΡΦΗ

8Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ: ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΜΟΡΦΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΜΨΥΧΩΣΗ – ΣΧΕΔΙΑ ΖΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ

9Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ: ΑΝΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΣΧΕΔΙΟΥ –ΑΒΑΤΑΡΣ, ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ, ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΚΑΙ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΝ

10Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ: ΣΧΕΔΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ

11Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ: ΘΕΩΡΙΑ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΚΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΤΟ ΦΥΛΛΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΠΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΩΝ 

12Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ: 2D Ή 3D ΚΙΝΗΣΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΖΗΤΟΥΜΕΝΑ

13Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ: ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΠΑΡΑΔΟΤΕΩΝ, ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΕΛΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

3DTotal Publishing, Fundamentals of Character Design: How to Create Engaging Characters for Illustration, Animation & Visual Development, 3DTotal Publishing, 2020

Hanly, Michael  & Rowney, Elisabeth. Visual Character Development in Film and Television: Your Character is Your Canvas. Routledge, 2019

Bancroft, Tom. Character Mentor: Learn by Example to Use Expressions, Poses, and Staging to Bring Your Characters to Life, Focal Press, 2012

Campbell, Joseph. Ο ήρωας με τα χίλια πρόσωπα. Ο ρόλος του ήρωα στην παγκόσμια λογοτεχνία. Ιάμβλιχος, 2001 - Πρώτη έκδοση:1949

Tillman, Bryan. Creative Character Design, Taylor & Francis Ltd., 2011

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Το μάθημα περιλαμβάνει θεωρητικό και πρακτικό μέρος, διαλέξεις και εργαστήρια αναλογικής και ψηφιακής σχεδίασης. Προσκλήσεις καλεσμένων δημιουργών από διαφορετικά καλλιτεχνικά/επιστημονικά πεδία για συζήτηση. Κριτική ανάλυση περιπτώσεων ανά κατηγορία ειδών καλλιτεχνικής δημιουργίας. Οπτικοακουστικό υλικό, διαδικτυακή έρευνα και χρήση της online επικοινωνίας στο opencourses. Ενθάρρυνση της φοιτητοκεντρικής προσέγγισης μέσα από τη διαδικασία των παρουσιάσεων εργασιών/portfolio και της ανατροφοδότησης. Διαμόρφωση προσωπικού λεξιλογίου. Ασκήσεις στο πεδίο και παραγωγή καλλιτεχνικού έργου. 

Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:

Γίνεται χρήση πολυμέσων, ενθαρρύνεται η δια ζώσης και η online επικοινωνία και διάχυση γνώσεων μέσα από το eclass, δίνεται έμφαση στη διαδικτυακή έρευνα και στη χρήση του κατάλληλου λογισμικού ενώ προτείνεται η δημιουργία στην ομάδα και η παραγωγή πρωτότυπου έργου μέσα από την αλληλεπίδραση.

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Εβδομαδιαίες εργασίες και πρακτική εξάσκηση στην αίθουσα. Συγκέντρωση υλικού αναφοράς (moodboard ήρωα και περιβάλλοντος), χτίσιμο προφίλ ήρωα μέσω ερωτηματολογίου και Φύλλου Χαρακτήρα. Δημιουργία σεναρίου για τη δράση του Χαρακτήρα (hero’s journey) και Κίνηση Ήρωα σε ψηφιακό περιβάλλον. Παρουσίαση παραδοτέων και αξιολόγηση στην αίθουσα.


Επιστροφή
<< <
Δεκέμβριος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Πλατεία Τσιριγώτη 7, 49100 Κέρκυρα
Τηλ.: 26610 87860-1 - Fax: 26610 87866
e-mail: audiovisual@ionio.gr
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας