Ζωντανά Οπτικά


Διδάσκων/ουσα: Βαλιανάτος Θωμάς
Κωδικός Μαθήματος: AVA740
Κατηγορία Μαθήματος: Εμβάθυνσης - Εμπέδωσης Γνώσεων
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Εξάμηνο: Ζ΄
ECTS: 7
Διδακτικές Μονάδες: 4
Ώρες Διδασκαλίας: 4
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/courses/DAVA232/

Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εξαμήνου
Εργαστηριακές Διαλέξεις26
Φροντιστηριακές Διαλέξεις26
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας80
Εξάσκηση και Προετοιμασία43
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 7)175

gr  pdf.png  Ζωντανά Οπτικά
Mέγεθος: 196.66 KB :: Τύπος: Αρχείο PDF

Σύντομη Περιγραφή:

Γίνεται αναφορά, με οπτικοακουστικά παραδείγματα στην εξέλιξη του Expanded/extended Cinema, της Mουσικής Oπτικοποίησης (music visualization) σε πραγματικό χρόνο (real time), της Ζωντανής Οπτικοακουστικής performance (A/V performance) και των Zωντανών Oπτικών σε πραγματικό χρόνο (live visuals, VJing, generative art, audio reactive visuals, electronica, club culture).

Αναλύονται τρόποι παραγωγής σχετικών καλλιτεχνικών έργων αλλά και εφαρμογών. Παράλληλα εξετάζονται εργαλεία παραγωγής τέτοιων έργων, όπως σχετικά λογισμικά (touch designer, vvvv, smode, open source κλπ.), κάμερες βάθους και σένσορες κίνησης, VR, ελεγκτές midi controllers, synthesizers, λογισμικά DAW, συσκευές ήχου κλπ. Εξετάζονται τρόποι παρουσίασης καλλιτεχνικού έργου (εγκαταστάσεις, προβολές, χαρτογραφικές προβολές, performances, VJing κλπ.).

Στόχος του μαθήματος είναι η κατανόηση και η δημιουργία καλλιτεχνικών έργων και εφαρμογών που βασίζονται στη διάδραση ήχου και εικόνας σε πραγματικό χρόνο. Με σύγχρονες μορφές ζωντανών οπτικοακουστικών τεχνών, όπως η παραγόμενη τέχνη (generative art), το creative coding και visual programming, η ζωντανή οπτικοακουστική performance σε πραγματικό χρόνο, το Vjing, το 2d/3d animation, το projection mapping.

Oι φοιτητές ολοκληρώνουν την μαθησιακή ενότητα δημιουργώντας ένα δικό τους οπτικοακουστικό έργο που η παρουσίασή του πραγματοποιείται ή καταγράφεται ζωντανά.

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Ο σκοπός του μαθήματος βοηθά τους φοιτητές να κατανοήσουν βασικές έννοιες δομής, κατασκευής, παραγωγής και παρουσίασης ζωντανών οπτικοακουστικών έργων και εφαρμογών σε πραγματικό χρόνο χρησιμοποιώντας ζωντανά οπτικά, ζωντανούς ήχους, λογισμικό βίντεο και ήχου, δημιουργικό κώδικα και συσκευές πολυμέσων.

Περιεχόμενο (Syllabus):

1) Εισαγωγή στα Ζωντανά Οπτικά (Live Visuals). Tι είναι και πως εμπλέκουν την ζωντανή οπτικοακουστική παρουσίαση. Παρουσιάσεις σχετικών οπτικοακουστικών έργων. Ιστορική αναφορά και μεθοδολογία παραγωγής.
2) Εισαγωγή στον βασικό εξοπλισμό του μαθήματος και στις τεχνικές πτυχές των Ζωντανών Οπτικών: Γνώση και χρήση εξοπλισμού και λογισμικού. (π.χ. κάμερες, σένσορες, προβολείς, controllers, μορφές και τύποι αρχείων).
3) Ανάθεση της Τελικής Εργασίας που θα παραδοθεί στην εξεταστική περίοδο. Μεθοδολογία και τεχνικές υλοποιήσης της. (θέματα: vj, projection mapping, audiovisual performance. Generative art. Video screening, live visuals, music visualization.
4) Ζωντανά διαδραστικά Οπτικά με Ήχο (Audio Reactive Visuals). Τρόποι παραγωγής ζωντανών εικόνων που αλληλεπιδρούν με βασικές παραμέτρους του ήχου, σε πραγματικό χρόνο.
5) Παραγόμενη Τέχνη (Generative Art). Tι είναι η παραγόμενηΤέχνη. Τρόποι και μέθοδοι παραγωγής. Visual Programming Language, Creative coding.
6) Ενσωμάτωση λογισμικών και πρωτοκόλλων που σχετίζονται με πολλαπλές τεχνολογίες μουσικής.
7) Sound design και μουσική οπτικοποίηση.
8) Vjing και music visualization. Εξέλιξη, Αναφορές και Λογισμικά. Εφαρμογή του Vjing στη μουσική βιομηχανία.
9) Πρόοδος. Παρουσιάσεις προόδου τελικής εργασίας. Παρατηρήσεις.
10) Projection Mapping. Τεχνικές και λογισμικά. Παρουσίαση καλλιτεχνικών έργων με βάση το projection mapping.
11) interactive shaders. GLSL. Depth cameras. Sensors.
12) Xρήση με διάφορες συσκευές όπως midi controllers, synthesizers, για τις αναγκες μιας audiovisual performance.
13) VR και live visuals. Χρηση με audio reactive υλικό σε λογισμικά μουσικής οπτικοποίησης στο VR.

 

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

 Steve GibsonAtau TanakaStefan ArisonaDonna Leishman. (2022) Live Visuals History, Theory, Practice. Taylor & Francis.

Spinrad, P. (2005) The VJ Book – Inspirations and Practical Advice for Live Visuals Performance. Washington, USA: Feral House.
Dr. Lanfranco Aceti. ( 2013) Live Visuals: Leonardo Electronic Almanac, Vol. 19, No. 3 Goldsmiths College.Spinrad, P. (2005) The VJ Book – Inspirations and Practical Advice for Live Visuals Performance. Washington, USA: Feral House.
Dr. Lanfranco Aceti. ( 2013) Live Visuals: Leonardo Electronic Almanac, Vol. 19, No. 3 Goldsmiths College.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

(α) διαλέξεις σε συνδυασμό με ανάθεση εργασίας σε κάθε μαθητή.

(β)Εμπειρική διαδικασία καλλιτεχνικής παραγωγής με έμφαση στην έρευνα. Ο μαθητής με τη διαδικασία που ακολουθείται, δεν αποκτά μόνο γνώσεις, αλλά αναπτύσσει και ικανότητες που του επιτρέπουν να ερευνά στηριζόμενος στις δυνάμεις του.

Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:

Smode (ελεύθερη έκδοση),Touch Designer (ελεύθερη έκδοση), Ableton Live, (ελεύθερη εκδοση) κλπ

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Η πρόοδος και η αξιολόγηση στο μάθημα υλοποιείται με την παράδοση ολοκληρωμένων εργασιών κατά την διάρκεια του εξαμήνου και ολοκληρώνεται με συνολική παράδοση μιας τελικής εργασίας στο τέλος του εξαμήνου.


Επιστροφή
<< <
Δεκέμβριος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Πλατεία Τσιριγώτη 7, 49100 Κέρκυρα
Τηλ.: 26610 87860-1 - Fax: 26610 87866
e-mail: audiovisual@ionio.gr
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας