Πολυμεσική Παράσταση
Διδάσκων/ουσα: Μαρίνη Χαρίκλεια (Χάρη)
Κωδικός Μαθήματος: AVA542
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Εξάμηνο: Ε΄
ECTS: 5
Διδακτικές Μονάδες: 3
Ώρες Διδασκαλίας: 3
Οργάνωση Διδασκαλίας:
Δραστηριότητα | Φόρτος Εξαμήνου |
---|---|
Διαλέξεις | 26 |
Εργαστηριακές Διαλέξεις | 13 |
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5) | 39 |
Προαπαιτούμενα / Προτεινόμενα: (AVA232), (AVA342), (AVA448)
Το μάθημα εξετάζει τη σχέση μεταξύ της performance και των οπτικοακουστικών μέσων τόσο μέσω θεωρητικών όσο και πρακτικών προσεγγίσεων. Η ανάπτυξη της τεχνολογίας και των ψηφιακών μέσων έχει επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό τις τέχνες, το σύγχρονο θέατρο, την performance, video art, installation art και film. Η αλληλεπίδραση των οπτικοακουστικών μέσων με την performance καθώς και η χρήση του Internet επέφεραν σημαντικές αλλαγές στη δομή, αισθητική, δραματουργία και τις πρακτικές της performance: επιδρώντας στη δράση, στην αφήγηση, στον χαρακτήρα/περσόνα, στον παραστατικό χώρο, και στην εμπειρία του κοινού. H παραγωγή νέων μορφών παραστατικών εκφράσεων οδήγησαν σε νέους τρόπους δουλειάς σε σχέση με το σώμα, το κείμενο, τον ήχο, την εικόνα, την αφήγηση, τον χώρο και επαναπροσδιόρισαν τη σχέση μεταξύ performance και κοινού. Η αναζήτηση εστιάζει στους τρόπους με τους οποίους η τεχνολογία γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι της performance, στα ερωτήματα που προκύπτουν από τη σύζευξη των πολυμεσικών εφραμογών και της ζωντανής παράστασης, και στις δραματουργικές στρατηγικές που αναδεικνύονται μέσω της δημιουργικής διαδικασίας παράγοντας νέες αφηγηματικές δομές του χώρου και του χρόνου.
- Ανάπτυξη των κριτικών ικανοτήτων και ερευνητικών μεθόδων για την ανάλυση και παραγωγή πολυμεσικών παραστάσεων
- Κατανόηση της σημασίας της διεπιστημονικής έρευνας στο πεδίο της performance
- Εξοικείωση με τις σύγχρονες μεθόδους δημιουργίας πολυμεσικών παραστάσεων
- Διερεύνηση ερωτημάτων, νοημάτων και μεθοδολογιών που προκύπτουν κατά τη δημιουργία της πολυμεσικής performance
- Ανάπτυξη των κριτικών ικανοτήτων και ερευνητικών μεθόδων για την παραγωγή αυτόνομου καλλιτεχνικού έργου
- Παραγωγή πρωτότυπων καλλιτεχνικών έργων που ενθαρρύνουν τη σύζευξη της ζωντανής performance με την ψηφιακή τέχνη
- Αυτόνομη πρακτική και θεωρητική εργασία
1η Εβδομάδα - Εισαγωγή στις βασικές αρχές, μεθόδους, ορολογίες και στους στόχους του μαθήματος
2η Εβδομάδα - Τρόποι εμπειριών: οικειότητα, παρουσία, διάδραση, εμβυθιστικές performances και οπτικοακουστικά περιβάλλοντα
3η Εβδομάδα - Δραματουργικές στρατηγικές στη δημιουργία πολυμεσικών παραστάσεων, ανάλυση παραδειγμάτων
4η Εβδομάδα - Διαμεσικότητα και ζωντανή δράση. Προσεγγίσεις στη σύζευξη των οπτικοακουστικών μέσων και της ζωντανής performance
5η Εβδομάδα - Ανάλυση ιδεών και παραδειγμάτων στη χρήση τεχνολογίας στην performance. Δημιουργία ερωτημάτων για περαιτέρω έρευνα μέσω της πράξης
6η Εβδομάδα - Πρακτικό εργαστήριο για τη σύνθεση ζωντανής δράσης και τεχνολογίας. Έρευνα και ενσώματη εμπειρία
7η Εβδομάδα - Προσεγγίσεις θεμάτων, ανάπτυξη μεθοδολογιών και διερεύνηση πηγών έρευνας
8η Εβδομάδα - Ανάπτυξη στρατηγικών για την καταγραφή, έρευνα και τεκμηρίωση προτεινόμενων θεμάτων στην πολυμεσική performance
9η Εβδομάδα - Παρουσιάσεις έργων υπό εξέλιξη. Ανάλυση στόχων, καταγραφή παρατηρήσεων και προκλήσεων, ανατροφοδότηση
10η Εβδομάδα - Παραγωγή υλικού μέσω της πράξης και έρευνας. Ερευνητικά ερωτήματα. Επίβλεψη και ανάπτυξη της πρακτικής εργασίας
11η Εβδομάδα - Διαμόρφωση γραπτής περιγραφής, καλλιτεχνικής δήλωσης και video documentation της διαδικασίας ως μέρος της performance
12η Εβδομάδα - Συζήτηση και ανασκόπηση των θεμάτων που παρουσιάστηκαν. Ανάλυση και περαιτέρω καθοδήγηση των εργασιών
13η Εβδομάδα - Παρουσίαση των πολυμεσικών παραστάσεων σε εξέλιξη. Ερωτήματα, κατεθύνσεις, ανατροφοδότηση
- Auslander, Philip. Liveness: Performance in a Mediatized Culture. London and New York: Routledge, 2008 (2nd Edition).
- Bay-Cheng, Sarah, Chiel Kattenbelt, Andy Lavender and Robin Nelson, eds. Mapping Intermediality in Performance. Amsterdam: Amsterdam University Press, 2010.
- Blake, Bill. Theatre & the Digital. London and New York: Palgrave Macmillan, 2014.
- Causey, Matthew. Theatre and Performance in Digital Culture: From Simulation to Embeddedness. New York: Routledge, 2006.
- Kaye, Nick. Multi-Media: Video – Installation - Performance. Abingdon, Oxon and New York: Routledge, 2007.
- Klich Rosemary and Edward Scheer. Multimedia Performance. London and New York: Palgrave Macmillan, 2012.
Ιστογραφία
- Blast Theory http://www.blasttheory.co.uk/
- Complicite, http://www.complicite.org/
- Laurie Anderson http://www.laurieanderson.com/
- Robert Lepage/Ex Machina http://lacaserne.net/index2.php/robertlepage/
- The Wooster Group http://thewoostergroup.org/blog/
- Διαλέξεις, προβολές, μελέτη, κριτική ανάλυση
- Ανάπτυξη μεθοδολογίας για πρακτική δουλειά και αυτόνομη έρευνα
- Εργασίες και παρουσιάσεις κατά τη διάρκεια του εξαμήνου
- Βιωματικές προσεγγίσεις και πρακτικός πειραματισμός
- Ανάπτυξη ερευνητικών ερωτημάτων
- Πρακτικές και γραπτές εργασίες
Οπτικοακουστικές τεχνολογίες, βίντεο, αισθητήρες, διαδίκτυο
- Παρουσιάσεις δράσεων και θεωρητικών προσεγγίσεων σε σχέση με την πολυμεσική performance κατά τη διάρκεια του εξαμήνου
- Παρουσίαση πολυμεσικής performance υπό την καθοδήγηση της διδάσκουσας
- Γραπτή εργασία που περιλαμβάνει περιγραφή, ανάλυση και μεθοδολογία της πρακτικής εργασίας
Επιστροφή
<< | < | Νοέμβριος 2024 |
> | >> | ||
Δε | Τρ | Τε | Πε | Πα | Σα | Κυ |
1 |
2 |
3 |
||||
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
Τηλ.: 26610 87860-1 - Fax: 26610 87866
e-mail: audiovisual@ionio.gr