Πολυμεσική Παράσταση


Διδάσκων/ουσα: Μαρίνη Χαρίκλεια (Χάρη)
Κωδικός Μαθήματος: AVA542
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Εξάμηνο: Ε΄
ECTS: 5
Διδακτικές Μονάδες: 3
Ώρες Διδασκαλίας: 3

Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εξαμήνου
Διαλέξεις26
Εργαστηριακές Διαλέξεις13
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5)39

Προαπαιτούμενα / Προτεινόμενα: (AVA232), (AVA342), (AVA448)
gr  pdf.png  Πολυμεσική Παράσταση
Mέγεθος: 211.08 KB :: Τύπος: Αρχείο PDF

Σύντομη Περιγραφή:

Το μάθημα εξετάζει τη σχέση μεταξύ της performance και των οπτικοακουστικών μέσων τόσο μέσω θεωρητικών όσο και πρακτικών προσεγγίσεων. Η ανάπτυξη της τεχνολογίας και των ψηφιακών μέσων έχει επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό τις τέχνες, το σύγχρονο θέατρο, την performance, video art, installation art και film. Η αλληλεπίδραση των οπτικοακουστικών μέσων με την performance καθώς και η χρήση του Internet επέφεραν σημαντικές αλλαγές στη δομή, αισθητική, δραματουργία και τις πρακτικές της performance: επιδρώντας στη δράση, στην αφήγηση, στον χαρακτήρα/περσόνα, στον παραστατικό χώρο, και στην εμπειρία του κοινού. H παραγωγή νέων μορφών παραστατικών εκφράσεων οδήγησαν σε νέους τρόπους δουλειάς σε σχέση με το σώμα, το κείμενο, τον ήχο, την εικόνα, την αφήγηση, τον χώρο και επαναπροσδιόρισαν τη σχέση μεταξύ performance και κοινού. Η αναζήτηση εστιάζει στους τρόπους με τους οποίους η τεχνολογία γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι της performance, στα ερωτήματα που προκύπτουν από τη σύζευξη των πολυμεσικών εφραμογών και της ζωντανής παράστασης, και στις δραματουργικές στρατηγικές που αναδεικνύονται μέσω της δημιουργικής διαδικασίας παράγοντας νέες αφηγηματικές δομές του χώρου και του χρόνου.

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:
  • Ανάπτυξη των κριτικών ικανοτήτων και ερευνητικών μεθόδων για την ανάλυση και παραγωγή πολυμεσικών παραστάσεων
  • Κατανόηση της σημασίας της διεπιστημονικής έρευνας στο πεδίο της performance
  • Εξοικείωση με τις σύγχρονες μεθόδους δημιουργίας πολυμεσικών παραστάσεων
  • Διερεύνηση ερωτημάτων, νοημάτων και μεθοδολογιών που προκύπτουν κατά τη δημιουργία της πολυμεσικής performance
  • Ανάπτυξη των κριτικών ικανοτήτων και ερευνητικών μεθόδων για την παραγωγή αυτόνομου καλλιτεχνικού έργου
  • Παραγωγή πρωτότυπων καλλιτεχνικών έργων που ενθαρρύνουν τη σύζευξη της ζωντανής performance με την ψηφιακή τέχνη
  • Αυτόνομη πρακτική και θεωρητική εργασία
Περιεχόμενο (Syllabus):

1η Εβδομάδα - Εισαγωγή στις βασικές αρχές, μεθόδους, ορολογίες και στους στόχους του μαθήματος

2η Εβδομάδα - Τρόποι εμπειριών: οικειότητα, παρουσία, διάδραση, εμβυθιστικές performances και οπτικοακουστικά περιβάλλοντα

3η Εβδομάδα - Δραματουργικές στρατηγικές στη δημιουργία πολυμεσικών παραστάσεων, ανάλυση παραδειγμάτων

4η Εβδομάδα - Διαμεσικότητα και ζωντανή δράση. Προσεγγίσεις στη σύζευξη των οπτικοακουστικών μέσων και της ζωντανής performance 

5η Εβδομάδα - Ανάλυση ιδεών και παραδειγμάτων στη χρήση τεχνολογίας στην performance. Δημιουργία ερωτημάτων για περαιτέρω έρευνα μέσω της πράξης

6η Εβδομάδα - Πρακτικό εργαστήριο για τη σύνθεση ζωντανής δράσης και τεχνολογίας. Έρευνα και ενσώματη εμπειρία

7η Εβδομάδα - Προσεγγίσεις θεμάτων, ανάπτυξη μεθοδολογιών και διερεύνηση πηγών έρευνας

8η Εβδομάδα - Ανάπτυξη στρατηγικών για την καταγραφή, έρευνα και τεκμηρίωση προτεινόμενων θεμάτων στην πολυμεσική performance

9η Εβδομάδα - Παρουσιάσεις έργων υπό εξέλιξη. Ανάλυση στόχων, καταγραφή παρατηρήσεων και προκλήσεων, ανατροφοδότηση

10η Εβδομάδα - Παραγωγή υλικού μέσω της πράξης και έρευνας. Ερευνητικά ερωτήματα. Επίβλεψη και ανάπτυξη της πρακτικής εργασίας

11η Εβδομάδα - Διαμόρφωση γραπτής περιγραφής, καλλιτεχνικής δήλωσης και video documentation της διαδικασίας ως μέρος της performance

12η Εβδομάδα - Συζήτηση και ανασκόπηση των θεμάτων που παρουσιάστηκαν. Ανάλυση και περαιτέρω καθοδήγηση των εργασιών

13η Εβδομάδα - Παρουσίαση των πολυμεσικών παραστάσεων σε εξέλιξη. Ερωτήματα, κατεθύνσεις, ανατροφοδότηση   

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:
  • Auslander, Philip. Liveness: Performance in a Mediatized Culture. London and New York: Routledge, 2008 (2nd Edition).
  • Bay-Cheng, Sarah, Chiel Kattenbelt, Andy Lavender and Robin Nelson, eds. Mapping Intermediality in Performance. Amsterdam: Amsterdam University Press, 2010.
  • Blake, Bill. Theatre & the Digital. London and New York: Palgrave Macmillan, 2014.
  • Causey, Matthew. Theatre and Performance in Digital Culture: From Simulation to Embeddedness. New York: Routledge, 2006.
  • Kaye, Nick. Multi-Media: Video – Installation - Performance. Abingdon, Oxon and New York: Routledge, 2007.
  • Klich Rosemary and Edward Scheer. Multimedia Performance. London and New York: Palgrave Macmillan, 2012.

Ιστογραφία

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:
  • Διαλέξεις, προβολές, μελέτη, κριτική ανάλυση
  • Ανάπτυξη μεθοδολογίας για πρακτική δουλειά και αυτόνομη έρευνα
  • Εργασίες και παρουσιάσεις κατά τη διάρκεια του εξαμήνου
  • Βιωματικές προσεγγίσεις και πρακτικός πειραματισμός
  • Ανάπτυξη ερευνητικών ερωτημάτων
  • Πρακτικές και γραπτές εργασίες
Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:

Οπτικοακουστικές τεχνολογίες, βίντεο, αισθητήρες, διαδίκτυο

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:
  • Παρουσιάσεις δράσεων και θεωρητικών προσεγγίσεων σε σχέση με την πολυμεσική performance κατά τη διάρκεια του εξαμήνου
  • Παρουσίαση πολυμεσικής performance υπό την καθοδήγηση της διδάσκουσας
  • Γραπτή εργασία που περιλαμβάνει περιγραφή, ανάλυση και μεθοδολογία της πρακτικής εργασίας

Επιστροφή
<< <
Νοέμβριος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Σήμερα, Παρασκευή 22-11-2024
Προσεχώς
Πλατεία Τσιριγώτη 7, 49100 Κέρκυρα
Τηλ.: 26610 87860-1 - Fax: 26610 87866
e-mail: audiovisual@ionio.gr
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας