Στυλιανή-Άννα Κληματσάκη

Τίτλος: Η αιμομιξία στον παγκόσμιο κινηματογράφο: η επιτέλεση των φύλων, των κοινωνικών ρόλων, και των σεξουαλικών προσανατολισμών κατά την αναπαράσταση των αιμομικτικών σχέσεων στον κινηματογράφο
Ιδιότητα: Υποψήφια Διδάκτωρ
Email: a20klim@ionio.gr
Εγγραφή:11-02-2020

Κληματσάκη Στυλιανή-Άννα

Επιτροπή

Επιβλέπουσα: Νταλίλα Ονοράτο, Αναπλ. Καθηγήτρια
Μέλη: Αριστείδης Τσαντηρόπουλος (Αναπλ. Καθηγητής), Αγνή Παπαδοπούλου (Επίκ. Καθηγήτρια)

Θέμα διδακτορικής έρευνας:

Η αιμομιξία στον παγκόσμιο κινηματογράφο: η επιτέλεση των φύλων, των κοινωνικών ρόλων, και των σεξουαλικών προσανατολισμών κατά την αναπαράσταση των αιμομικτικών σχέσεων στον κινηματογράφο.

Αφορμή της έρευνάς μου αποτελεί η σοφόκλεια τραγωδία Οιδίπους Τύραννος, στην οποία εξιστορείται ο μάταιος αγώνας του ομώνυμου ήρωα να αποφύγει την παραβίαση των δύο ισχυρότερων ταμπού του ανθρώπινου πολιτισμού: την τέλεση της πατροκτονίας και την πράξη της αιμομιξίας.

Θεωρώντας ότι αξίζει να μελετηθεί περαιτέρω η συνθήκη των αιμομικτικών σχέσεων στις σύγχρονες κινηματογραφικές αναπαραστάσεις, η έρευνά μου επικεντρώνεται στην απεικόνιση της αιμομικτικής επιθυμίας, της παραβίασης ή/και υπέρβασης του ταμπού της αιμομιξίας και στην αναπαράσταση και επιτέλεση των έμφυλων υποκειμένων, των κοινωνικών ρόλων και των σεξουαλικών προσανατολισμών εντός των αιμομικτικών σχέσεων. Βασίζεται στη μελέτη ταινιών του παγκόσμιου κινηματογράφου των τελευταίων είκοσι ετών και στην ανάλυση μεγάλου μήκους ταινιών μυθοπλασίας χωρών με διαφορετικό κοινωνικό και πολιτισμικό υπόβαθρο. Εκτός της ανάλυσης του κινηματογραφικού υλικού ως καλλιτεχνικό προϊόν, η έρευνα μου θα βασιστεί σε βιβλιογραφία που άπτεται της ανθρωπολογίας, των πολιτισμικών σπουδών και των σπουδών φύλου.

Αν η αιμομιξία συνιστά το μεγαλύτερο κοινωνικό ταμπού του ανθρώπινου πολιτισμού, συμβαίνει το ίδιο και στην κινηματογραφική απεικόνισή της; Πώς αναπαρίσταται η αιμομικτική επιθυμία ως ερωτική-σεξουαλική επιθυμία και πράξη; Ποια είναι η κοινωνική θέση και η ταξική προέλευση των κινηματογραφικών αιμομικτών ηρώων στις ταινίες του σύγχρονου παγκόσμιου κινηματογράφου; Υπάρχει διαφοροποίηση; Γιατί; Πώς σημασιοδοτούνται τα υποκείμενα ως προς τον κοινωνικό ρόλο και τον σεξουαλικό προσανατολισμό στην αιμομικτική σχέση; Όσον αφορά την αναπαριστώμενη (κινηματογραφική) πραγματικότητα τα αιμομικτικά ζεύγη τελούν υπό κοινωνική ένταξη ή υπό κοινωνικό αποκλεισμό εξαιτίας της αιμομικτικής τους σχέσης; Η αιμομιξία στον κινηματογράφο είναι τέχνη ή πορνογραφία; Τραύμα ή επιλογή;


Η Στέλλα Κληματσάκη γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτη της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου («Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό») και του Κοινού διετούς Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Δημιουργική Γραφή» των Πανεπιστημίων Δυτικής Μακεδονίας και Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.

Ενημέρωση: 20-09-2022

Επιστροφή
<< <
Δεκέμβριος 2022
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Σήμερα, Τετάρτη 07-12-2022
Πλατεία Τσιριγώτη 7, 49100 Κέρκυρα
Τηλ.: 26610 87860-1 - Fax: 26610 87866
e-mail: audiovisual@ionio.gr
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας