avarts.ionio.gr/festival
Μοιράσου
ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ

Διοργάνωση: Εργαστήριο Hλεκτροακουστικής Μουσικής Έρευνας και Eφαρμογών [EPHMEE]



Notice: Undefined variable: lang_2016_concerts_friday in /opt/websites/main/depts/avarts/festival/includes/concerts.php on line 31

Τίτλος:
Ημερομηνία & Ώρα: /2016 21:30-22:00
Χώρος: Πολύτεχνο


Τίτλος έργου: DATADADA live performance

Ομάδα:
Άννα Παγκάλου, performer / mezzosoprano
Θεόδωρος Λώτης, composer / sound artist
COM.ODD.OR video artists (Σοφία Παπαδοπούλου, Διονύσης Σιδηροκαστρίτης)
Πάνος Πανδής, programmer
Κωνσταντίνος Νησίδης, new media artist
Martin Velez, μουσικός / creative technologist / sound engineer / ψηφιακός καλλιτέχνης


Περιγραφή:

Πώς να δημιουργήσετε ένα ντανταϊστικό ποίημα:

• Πάρτε μια εφημερίδα.

• Πάρτε ένα ψαλίδι.

• Επιλέξτε ένα άρθρο, εκτενές όσο και το ποίημα που θα δημιουργήσετε.

• Κόψτε το άρθρο.

• Κόψτε κάθε λέξη του άρθρου και τοποθετήστε όλες τις λέξεις σε μια σακούλα.

• Ανακινήστε σιγά.

• Πάρτε όλα τα αποκόμματα με τη σειρά που θα επιλεγούν από τη σακούλα.

• Αντιγράψτε ευσυνείδητα.

• Το ποίημα θα είναι σαν εσάς.

• Ιδού, είστε ένας συγγραφέας, απείρως πρωτότυπος και προικισμένος με μια γοητευτική ευαισθησία που υπερβαίνει την κατανόηση των χυδαίων.

Tristan Tzara

Εμπνευσμένοι από τον Ντανταϊσμό και ακολουθώντας τις οδηγίες του Tristan Tzara για τη δημιουργία ενός ντανταϊστικού ποιήματος, δημιουργούμε μια παράσταση που πειραματίζεται με τον πολυδιάστατο χώρο, σε σχέση με τον ήχο, τις εικαστικές τέχνες και το διαδίκτυο.

Το υλικό του κειμένου μας είναι μια συλλογή από φιλοσοφικά, αστροφυσικά και αρχιτεκτονικά κείμενα και από παραμύθια που πραγματεύονται την έννοια του χώρου. Οι λέξεις του εισέρχονται σε μια βάση δεδομένων, όπου συνδυάζονται και χρησιμοποιούνται με τυχαία σειρά, χάνοντας την αρχική τους χρήση, δημιουργώντας ένα ντανταϊστικό ποίημα. Οι λέξεις τροφοδοτούνται στη συνέχεια στο διαδίκτυο από όπου μια μηχανή αναζήτησης επιλέγει σχετικές αλλά τυχαίες εικόνες

Ταυτόχρονα, οι λέξεις του ποιήματος που εκτελεί η τραγουδίστρια, τροφοδοτούν μια ψηφιακή μηχανή παραγωγής και επεξεργασίας ήχου η οποία δημιουργεί ένα υβριδικό ηχοτοπίο. Οι λέξεις και οι εικόνες ερμηνεύονται από την τραγουδίστρια, τα λόγια χάνουν το νόημά τους και οι εικόνες την οπτικότητά τους, παρέχοντάς μας νέες ηχητικές και εικαστικές μορφές ήχων οι οποίες προστίθενται στο διαμορφούμενο τοπίο.

Οι ίδιες εικόνες ανατροφοδοτούνται στους εικαστικούς καλλιτέχνες, οι οποίοι μαζί με την απόδοση του πραγματικού χώρου της παράστασης δημιουργούν νέες μορφές οπτικών χώρων.

Η ομάδα των ερμηνευτών απλώνεται σε Ευρώπη και Αμερική. Τρεις από αυτούς βρίσκονται στο ΠΟΛΥΤΕΧΝΟ στην Κέρκυρα / Ελλάδα και δύο στο ROD στο California Institute of the Arts (CalArts), Λος Άντζελες / ΗΠΑ. Τα κείμενα παρέχονται από την τραγουδίστρια στο Λος Άντζελες, οι λέξεις και οι εικόνες δημιουργούν ένα ντανταϊστικό ποίημα στην Κέρκυρα, αναμεταδίδονται στο LA, ερμηνεύονται από τη φωνή της τραγουδίστριας και ανατροφοδοτούνται πίσω στην Κέρκυρα όπου ο ήχος και η εικόνα συνδυάζονται για να παραχθεί το τελικό έργο.

Έτσι, διαμορφώνεται ένας νέος χώρος από τις υποδηλώσεις που έχουν ήδη δημιουργηθεί στη μνήμη των καλλιτεχνών, τους διαφορετικούς χώρους της παράστασης και τον χώρο του διαδικτύου. Όλοι αυτοί οι χώροι αλληλεπιδρούν με τα ηχητικά και εικαστικά μέσα. Αυτός ο άγνωστος χώρος παρέχει τη βάση για την αισθητική του dada, της απώλειας δηλαδή του συσχετισμού ανάμεσα στις λέξεις και το νόημά τους, οδηγώντας μας τελικά στην αίσθηση της απώλειας των συνόρων του χώρου στον οποίο βρισκόμαστε.

"And here are you an individual, infinitely original and endowed with a sensibility that is charming though beyond the understanding of the vulgar."


Σύντομα βιογραφικά:

Άννα Παγκάλου

Η voice artist Άννα Παγκάλου πειραματίζεται με τα όρια της φωνής όπως προκύπτουν από την λυρική τέχνη έως τους φωνιτικούς εξτρεμισμούς. Ειδικεύεται στην ερμηνεία lieder και σύγχρονης μουσικής με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα έργα για φωνή και ηλεκτρονικά που εκτελεί ως μέρος της ομάδας Balsamsaft, που έχει δημιουργήσει με τον συνθέτη Α.Δενιόζο. Οι συνεργασίες της με καλλιτέχνες από διαφορετικά πεδία (χορός, εικαστικές τέχνες, θέατρο) στοχεύουν στη δημιουργία νέων πειραματικών μορφών έκφρασης. Αυτή την εποχή πειραματίζεται με μουσικές εγκαταστάσεις και ηχητικά γλυπτά. Έχει κερδίσει το βραβείο Δημήτρη Μητρόπουλου για τραγουδιστές (2003). Έχει σπουδάσει και ζήσει στη Βιέννη, τη Ρώμη, τη Φλωρεντία ως υπότροφος Ωνάση και σήμερα ως προσκεκλημένη καλλιτέχνης / υπότροφος του Ιδρύματος Fulbright και διδακτικό μέλος του California Institute of the Arts (CalArts) στο Λος Άντζελες.

Θεόδωρος Λώτης

Σπούδασα κιθάρα, φλάουτο, ηλεκτροακουστική σύνθεση και πλαστικές τέχνες στην Ελλάδα, Βέλγιο και Αγγλία. Συναυλίες και συμμετοχές σε φεστιβάλ στην Ευρώπη, Ασία, Αυστραλία και βόρεια και νότια Αμερική. Έλαβα πρώτα, δεύτερα βραβεία και διακρίσεις στους διαγωνισμούς σύνθεσης Time Play – Jeu de Temps 2003 (Αγγλία-Καναδάς), Métamorphoses 2000 και 2002 (Βέλγιο), Luigi Russolo 2000 και 2002 (Ιταλία), CIMESP 2001 (Βραζιλία), Sculpted Sound Composers Competition (Αγγλία), Bourges 2000 (Γαλλία). Το 2002 απέσπασα το πρώτο βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό Εκτέλεσης Ηλεκτροακουστικής Μουσικής, στις Βρυξέλλες από τον οργανισμό Musiques & Recherches που χρηματοδοτήθηκε από το Fonds Européen des Sociétés d'Auteurs pour la Musique. Έχω δεχθεί αναθέσεις για σύνθεση έργων από τους οργανισμούς Musiques et Recherches, το Υπουργείο Πολιτισμού της Βαλλονίας και τον οργανισμό CERA (Βέλγιο 2000 και 1997), τον Sculpted Sound Composers Competition και The Trustees of the Estorick Foundation (Αγγλία 2000-2001), τον Amici della Musica di Cagliari (Ιταλία 2000), το Φεστιβάλ Visiones Sonoras (Μεξικό 2007) και την κλαρινετίστα Esther Lamneck (Πανεπιστήμιο Νέας Υόρκης ως προσκεκλημένος συνθέτης το 2012). Στον δεσμευμένο χρόνο μου συνθέτω ηλεκτροακουστική μουσική, έργα για όργανα και υπολογιστή, μουσική για χορό και εγκαταστάσεις, ενώ στον αδέσμευτο ακούω τα ηχοτοπία του κόσμου. Αυτοσχεδιάζω με φίλους, συναδέλφους και φοιτητές με σκοπό να ανακαλύψω τα κρυφά μηνύματα των ήχων. Το 2003 ολοκλήρωσα τις διδακτορικές του σπουδές με καθηγητή τον Denis Smalley στο Πανεπιστήμιο City του Λονδίνου με υποτροφίες από τη Βρετανική Ακαδημία (Arts and Humanities Research Board) και το Ίδρυμα Α. Ωνάσης. Δίδαξα σύνθεση και ανάλυση ηλεκτροακουστικής μουσικής στο Goldsmiths College - Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, στο ΤΕΙ Κρήτης, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και σε Πανεπιστήμια της Ευρώπης και της Αμερικής ως προσκεκλημένος συνθέτης. Είμαι Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιόνιου Πανεπιστήμιου και ιδρυτικό μέλος του Ελληνικού Συνδέσμου Συνθετών Ηλεκτροακουστικής Μουσικής και της Ελληνικής Εταιρίας Ακουστικής Οικολογίας. Η μουσική μου κυκλοφορεί από την καναδική εταιρία Empreintes Digitales (www.electrocd.com). Περισσότερες πληροφορίες στο www.theodorelotis.com

Σοφία Παπαδοπούλου

Η Σοφία Παπαδοπούλου αποφοίτησε απο το ΠΜΣ Ψηφιακές Μορφές Τέχνης της ΑΣΚΤ Αθηνών, απο το τμήμα Χαρακτικής και Ζωγραφικής ΑΣΚΤ Αθηνών και απο το University of Barcelona-Faculty of Fine Arts, Ισπανία (performance και video art). Το 2002 δημιουργεί την ομάδα COM.ODD.OR visual enhancement group. Η ομάδα COM.ODD.OR ασχολείται με πολυμεσικές εγκαταστάσεις, live visual performances και διαδραστικά ψηφιακά έργα. Έχει συμμετάσχει σε audiovisual festivals/videoart, σε θεατρικές παραστάσεις/live visual installations, μουσικές παραγωγές/live visual installations/vjing και net projects.
COM.ODD.OR https://comoddor.wordpress.com/

Διονύσης Σιδηροκαστρίτης

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης» της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών. Ασχολείται με το εικαστικό βίντεο, την μουσική και την σκηνοθεσία. Από το 2012 είναι μέλος της ομάδας com.odd.or.

Πάνος Πανδής

Ο Πάνος Πανδής είναι προγραμματιστής με έφεση στα πολυμέσα και την διάδραση ανθρώπου υπολογιστή. Είναι υποστηρικτής του ανοικτού λογισμικού/υλικού και ειδικά των γλωσσών προγραμματισμού Processing και OpenFrameworks. Πρόσφατα έχει ξεκινήσει την ενασχόληση του με την αλγοριθμική σύνθεση ήχου με την χρήση Supercollider και PureData.

Κωνσταντίνος Νησίδης

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1982, είναι απόφοιτος του τμήματος εικαστικών της ΑΣΚΤ (Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών) του Δ᾽ Εργαστηρίου ζωγραφικής (Π. Χαραλάμπους). Το 2009 εγκαταστάθηκε στο Παρίσι για να παρακολουθήσει το πρόγραμμα ¨Ἐρασμος¨ στην ENSBA (École nationale supérieure des Beaux-Arts) στα ατελιέ των Guillaume Paris και Patrice Alexandre. Απο το 2011 μέχρι και σήμερα ασχολείται σταθερά με τα νέα μέσα και την εφαρμογή τους στο πεδίο των εικαστικών τεχνών.
http://www.nissidis.gr

Martin Velez

Ο Martin Velez είναι μουσικός, creative technologist, sound engineer και ψηφιακός καλλιτέχνης.
Ενδιαφέρεται για τις νέες τεχνολογίες στην παραγωγή ήχου, τις live performances και τις διαδραστικές πολυμεσικές εμπειρίες. Δημιουργεί ήχους (ακόμα και μουσική), κατασκευάζει διεπαφές για διάδραση και μουσικές performances, συστήματα αισθητήρων και ηχητικές εγκαταστάσεις. Η πρόσφατη έρευνα του περιλαμβάνει την ανάπτυξη και την χρήση βιο-διαδραστικών εργαλείων την παραγωγή μουσικής μουσικής και περικλείεται στην διατριβή του "Apparatus for exploring the intersection of scientific and artistic views of reality”.
201820182017201720162016201520152014201420132013201220122011201120102010200920092008200820062006
ionio.gr              avarts.ionio.gr              erimee
  • Ιόνιος Ακαδημία
  • Παλαιό Ψυχιατρείο
  • Πολύτεχνο
  • Δημοτικό Θέατρο Κέρκυρας
  • Δημοτική Πινακοθήκη Κέρκυρας
  • Κτίριο Τμήματος Ιστορίας και Τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας & Μουσειολογίας
  • Ιόνιος Βουλή
  • Αίθουσα Τέχνης - Αρτ Καφέ, Κήπος του Λαού
  • Κτίριο Τμήματος Μουσικών Σπουδών