Η María Antonia González Valerio είναι καθηγήτρια στο Τμήμα Φιλοσοφίας και Λογοτεχνίας και στα μεταπτυχιακά προγράμματα Φιλοσοφίας, Φιλοσοφίας της Επιστήμης, Ιστορίας Τέχνης και Καλών Τεχνών του Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM). Η έρευνά της αφορά την οντολογία και την αισθητική, καθώς και τη διεπιστημονικό όριο των Τεχνών, των Επιστημών και των ανθρωπιστικών σπουδών, ειδικά στον τομέα που χρησιμοποιεί bio-media.
Είναι επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας Arte+Ciencia, όπως και η αρχηγός του ερευνητικού προγράμματος Complexity and natural philosophy at the intersection of art and science, το οποίο συνδέεται με το Τμήμα Φιλοσοφίας και Λογοτεχνίας του UNAM. Συντονίζει επίσης την καλλιτεχνική συλλογικότητα “BIOS Ex Machina: Workshop for the fabrication of the human and the non-human”, με εκθέσεις στο Μεξικό, την Πορτογαλία και το Βέλγιο.
Είναι μέλος διαφόρων μεξικανικών και διεθνών ερευνητικών ομάδων˙ έχει δημοσιεύσει πάνω από πενήντα άρθρα σε περιοδικά και βιβλία εντός και εκτός Μεξικού.
Είναι η συγγραφέας των βιβλίων: Cabe los límites. Escritos sobre filosofía natural desde la ontología estética (2016), Un tratado de ficción (2010) και El arte develado (2005), και η συντονίστρια συλλογικών τόμων όπως: Sin origen/Sin semilla (2016), Pròs Bíon: Reflexiones naturales sobre arte, ciencia y filosofía (2015), Verdad ficcional no es un oxímoron. Sobre las relaciones peligrosas entre filosofía y literature (2011) και Gadamer y las humanidades I. Ontología, lenguaje y estética (2007). Έχει επίσης μεταφράσει στα ισπανικά έργα των Nietzsche, Gadamer kai Grondin.
Έχει επιμεληθεί το Sin origen/Sin Semilla, την πρώτη έκθεση διαγενετικής και βιοτεχνολογικής τέχνης στο Μεξικό (MUAC-MUCA, Roma, Νοέμβριος 2012–Ιανουάριος 2013, με την υποστήριξη των UNAM, INBA, CONACULTA, FONCA και του Institute of Science and Technology της Πόλης του Μεξικού)˙ την έκθεση Bioartefactos: Desgranar lentamente un maíz MACO, Oaxaca, 2014˙ και την έκθεση Estados alterados de conciencia του Enrique Rosas, Museo de Arte Carrillo Gil, 2014.
Έχει συντονίσει και διευθύνει ποικίλα διεπιστημονικά εργαστήρια πάνω στην τέχνη και την επιστήμη: Artistic Investigations into robots and Plants (με την Laura Beloff, ΙΤ, University of Copenhagen), Μεξικό, UNAM, 2015˙ Antropología del cerdo, Μεξικό, UNAM, 2015˙ Vida maquinaria. Limitaciones y transgresiones en la relación arte-vida-sociedad, Μεξικό, UNAM, 2014˙ Origin and Limit. Contemporary Art and Life Sciences on the intersection of Art, Technology and Environment (με τη Marta de Menezes), Cultivamos Cultura, Πορτογαλία, 2014.
Έχει λάβει το Production and Research Support in Art and Media από το Multimedia Center του CENART, το Production Stimulus Funding EPRO από το National Institute of Fine Arts για το έργο Art of the XXI Century, καθώς και ειδική στήριξη από το FONCA για την επιμέλεια και την παραγωγή του έργου Sin origen/Sin Semilla (όλα το 2012). Το 2011 κέρδισε τη Διάκριση για Νέους Επιστήμονες του National University of Mexico, στον τομέα έρευνας των ανθρωπιστικών Επιστημών.
Επιστροφή