Ημερομηνία & Ώρα: /2016 20:00-21:30
Χώρος: Ιόνιος Ακαδημία
Τίτλος έργου: Ctrl C (stereo) 11’
Συνθέτης: Adam Stansbie
Περιγραφή:
Ctrl V
Σύντομο βιογραφικό:
Ο Adam Stanović (Stansbie) είναι γνωστός για τις ηλεκτροακουστικές/ακουσματικές του συνθέσεις οι οποίες έχουν εκτελεστεί ευρέως (στην Ευρώπη, Ασία, Νότια και Βόρεια Αμερική και Αυστραλασία), έχουν δημοσιευθεί (Elektramusic, Musique et Recherche, Taukey and Sargasso) και έχουν βραβευθεί (IMEB, Musiques et Recherches, Destellos Foundation, SYNC2016). Παράλληλα με τη σύνθεση, ο Adam έχει εκτεταμένα γράψει για τη παρουσίαση και εκτέλεση της ακουσματικής μουσικής. Στην παρούσα φάση η έρευνά του εστιάζει στα οντολογικά/φαινομενολογικά παράδοξα τα οποία η ακουσματική μουσική φαίνεται να παράγει. Ο Adam εργάζεται ως λέκτορας στο Πανεπιστήμιο του Sheffield όπου και διευθύνει το μεταπτυχιακό πρόγραμμα στη σύνθεση και στις τέχνες του ήχου. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε τον ακόλουθο σύνδεσμο: adamstansbie.com
Τίτλος έργου: La Lumière 8 channels (9:45’)
Συνθέτης: Alejandro Albornoz
Περιγραφή:
Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί το δεύτερο κύριο μέρος του οκταφωνικού κύκλου έργων “La Lumière Artificielle” και αντιστοιχεί στην πρώτη από τις τρεις χρησιμοποιούμενες γλώσσες: Γαλλικά, Ισπανικά και Αγγλικά. Σε μια συνέντευξή του το 1919, ο Χιλιανός αβάν-γκαρντ ποιητής Vicente Huidobro, είχε αναφερθεί σε ένα νέο έργο, το οποίο δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ: “Το δημιουργιστικό και ταυτοχρονιστικό ποίημα La Lumière Artificielle, για τρεις φωνές σε γραμμόφωνο με νέες διαδικασίες.” Το δικό μου έργο είναι ένας κύκλος συνθέσεων εμπνευσμένο από τη συγκεκριμένη δήλωση του Huidobro και από την ιδέα χρήσης της φωνής στην ακουσματική μουσική ερευνώντας θέματα όπως η γλώσσα, οι αφηρημένοι φωνητικοί ήχοι και οι νέες και παλιές τεχνολογίες.
Σύντομο βιογραφικό:
Ο Alejandro Albornoz έχει μελετήσει σύνθεση ηλεκτροακουστικής μουσικής με τους Rodrigo Sigal και Frederico Schumacher. Η μουσική του έχει παρουσιαστεί σε διάφορα φεστιβάλ όπως: Synthèse (Bourges), JIEM (Madrid), BIMESP (São Paulo) and Sonoimágenes (Buenos Aires). Είναι διδακτορικός φοιτητής στο Μουσικό Τμήμα του Πανεπιστημίου του Sheffield και τα κύρια θέματα της έρευνάς του είναι η ανθρώπινη φωνή, η ποίηση, οι αλγόριθμοι και η γλώσσα.
Τίτλος έργου: Στους Θεούς stereo (4:50’)
Συνθέτης: Δημήτρης Σάββα
Περιγραφή:
Ο τίτλος “Στους Θεούς” αναφέρεται στη διαδικασία της προσευχής και την ανάγκη του ανθρώπου να επικοινωνήσει με τους Θεία, επιδιώκοντας να φτάσει στην εσωτερική πνευματική κατάσταση της “Nirvana.” Το έργο επιχειρεί να συλλάβει με έναν αυθόρμητο και αφηρημένο τρόπο το συγκεκριμένο συναίσθημα συντονισμού και μετακίνησης προς τη συγκεκριμένη πνευματική κατάσταση.
Σύντομο βιογραφικό:
Ο Δημήτρης Σάββα γεννήθηκε το 1987 στην Κύπρο. Αποφοίτησε με άριστα από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου με ειδίκευση στη σύνθεση ηλεκτροακουστικής μουσικής. Το 2012 συνέχισε τις σπουδές του σε μεταπτυχιακό επίπεδο Μάστερ στο Πανεπιστήμιο του Manchester και από το 2015 είναι υπότροφος και υποψήφιος διδάκτορας στο Πανεπιστήμιο του Sheffield. Τα έργα του έχουν παρουσιαστεί σε διεθνή και τοπικά φεστιβάλ ηλεκτροακουστικής μουσικής στην Κύπρο, Ελλάδα, Βέλγιο, Γερμανία, Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία, Πορτογαλία, ΗΠΑ, Μεξικό και Βραζιλία. Το 2012 του απονεμήθηκε το πρώτο βραβείο στη φοιτητική κατηγορία του διεθνούς διαγωνισμού Metamorphoses 2012 με το έργο του Έρεβος και το 2014 στον ίδιο διαγωνισμό του απονεμήθηκε το βραβείο του κοινού με το έργο του Balloon Theories.
Τίτλος έργου: Éclats de Feux stereo (10’)
Συνθέτης: Vanessa Massera
Περιγραφή:
Το μεταβατικό έργο στη συνθετική μου πορεία, Éclats de Feux, ξεκίνησε με ηχογραφήσεις αντικειμένων και χώρων που έχουν βρεθεί στο Sheffield. Ως η πρώτη σύνθεση του διδακτορικού μου πορτοφόλιο, το έργο λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ της Καναδικής σχολής, από όπου κατάγομαι, και της Βρετανικής σχολής. Στο συγκεκριμένο έργο, εξερεύνησα την αντίθεση ανάμεσα σε ισχυρές μάζες και σε κοντινά σόλο αντικείμενα με μια ιδιαίτερη ευαισθησία στη χρήση του χώρου στη στερεοφωνία. Ο τίτλος αναφέρεται στα εντυπωσιακά πυροτεχνήματα στα οποία είχα βιώσει τις πρώτες βδομάδες μετά την άφιξή μου στο Ηνωμένο Βασίλειο. “Θραύσματα φωτιάς” όπως ο τίτλος μεταφράζεται παραπέμπει στην ταχύτητα και τη σφοδρότητα που ένα και μόνο ταξίδι μπορεί να αλλάξει ολοκληρωτικά τη ζωή κάποιου.
Σύντομο βιογραφικό:
Η Βανέσα έχει πρόσφατα εγκατασταθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο για να ερευνήσει την εκτέλεση στην ηλεκτροακουστική μουσική με την πρόθεση να ολοκληρώσει τις διδακτορικές τις σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Sheffield. Στα έργα της υπάρχει συχνά η αίσθηση του τόπου και της περιβαλλοντικής ενέργειας: μετατόπιση τόπων, χωρική εξέλιξη, αλλαγή προοπτικών. Τα συνεχώς εξελισσόμενα περιβάλλοντα αποτελούν ένα φυσικό σημείο έναρξης της έρευνας στην εκτέλεση της ηλεκτροακουστικής μουσικής: πως μπορεί αποτελεσματικά ένας χώρος που είναι κωδικοποιημένος σε ένα σκληρό δίσκο να μετατραπεί σε ένα δεύτερο που είναι πραγματικός και δέχεται συνεχώς καινούργιες πληροφορίες;
Τίτλος έργου: The Wolf’s Glen stereo (6:35’)
Συνθέτης: Adrian Moore
Περιγραφή:
Το έργο είναι μια σπουδή στη χρήση φωνητικών ήχων. Οι ήχοι που χρησιμοποιούνται στο έργο είχαν οργανωθεί ως κλήση/απόκριση (περίπου διακόσιες παραλλαγές) και ως δέκα σόλο, διάρκειας τριάντα δευτερολέπτων. Το έργο αποδομεί τα σόλο και ανακατασκευάζει τις κλήσεις για να δημιουργήσει κάτι το οποίο διαμορφώνει μια απόκοσμη, νυχτερινή ατμόσφαιρα. Η σκηνή The Wolf’s Glen από την όπερα Der Freischütz (1817-20) του Carl Maria von Weber που δημιουργεί συνειρμικά κάτι διαβολικό προκαλώντας μου ανατριχίλα. Στο έργο μου πειραματίστηκα επιδιώκοντας να πετύχω κάτι παρόμοιο και για αυτό το λόγο χρησιμοποίησα και τον συγκεκριμένο τίτλο.
Σύντομο βιογραφικό:
Ο Adrian Moore έχει σπουδάσει σύνθεση ηλεκτροακουστικής μουσικής στο Πανεπιστήμιο του Birmingham με τον Jonty Harrison από όπου και αποφοίτησε το 1998. Τα έργα του έχουν παρουσιαστεί και αναμεταδοθεί ανά το κόσμο και έχουν βραβευθεί και τιμηθεί σε ποικίλους διαγωνισμούς (Musica Nova (Prague, Czech Republic, 1996, 2010), Noroit-Léonce Petitot (Arras, France, 1996), EAR’97 (Budapest, Hungary, 1997), Prix Ars Electronica (Linz, Austria, 1998), Bourges (Bourges, France, 1990, 2002) and Musica Viva (Lisbon, Portugal, 2004). Στην παρούσα φάση εργάζεται ως αναπληρωτής καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Sheffield όπου και διευθύνει το (USSS) University of Sheffield Sound Studios. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε τον ακόλουθο σύνδεσμο: http://adrian-moore.staff.shef.ac.uk
Τίτλος έργου: "Τοπίο Χειμώνα 1: Βρυξέλλες" (10')
Συνθέτης: Θεόδωρος Λώτης
Περιγραφή:
Κουβαλούν κάποιο νόημα οι ήχοι; Γεννιούνται, φτάνουν στο αυτί μας και σβήνουν για να δηλώσουν κάτι ή απλά υπάρχουν ανεξάρτητα από οποιαδήποτε σημασία προσδίδουμε σε αυτούς; Μπορεί το ηχοτοπίο μιας τρομοκρατικής επίθεσης, όπως η φετινή στις Βρυξέλλες, να αποσυνδεθεί από την τρομοκρατική πράξη ή την ανάμνησή της; Το "Τοπίο Χειμώνα 1: Βρυξέλλες" δημιουργεί έναν ουδέτερο χώρο στον οποίο ξανακούμε αποσπάσματα από τη ζωντανή ραδιοφωνική αναμετάδοση των τρομοκρατικών επιθέσεων στις Βρυξέλλες. Ταυτόχρονα, αναγιγνώσκω τις πρώτες ανακοινώσεις που ανέβασαν στο διαδίκτυο διεθνή μέσα ενημέρωσης, χωρίς να αποδίδω τη σημασία τους. Χαμηλόφωνα, σε ένα διαφανές ηχητικό περιβάλλον, οι ήχοι αφήνονται να υπάρξουν χωρίς εξάρσεις, χωρίς συναισθηματική φόρτιση ή εννοιολογικό περιεχόμενο.
Σύντομο βιογραφικό:
Σπούδασα κιθάρα, φλάουτο, ηλεκτροακουστική σύνθεση και πλαστικές τέχνες στην Ελλάδα, Βέλγιο και Αγγλία. Συναυλίες και συμμετοχές σε φεστιβάλ στην Ευρώπη, Ασία, Αυστραλία και βόρεια και νότια Αμερική. Έλαβα πρώτα, δεύτερα βραβεία και διακρίσεις στους διαγωνισμούς σύνθεσης Time Play – Jeu de Temps 2003 (Αγγλία-Καναδάς), Métamorphoses 2000 και 2002 (Βέλγιο), Luigi Russolo 2000 και 2002 (Ιταλία), CIMESP 2001 (Βραζιλία), Sculpted Sound Composers Competition (Αγγλία), Bourges 2000 (Γαλλία). Το 2002 απέσπασα το πρώτο βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό Εκτέλεσης Ηλεκτροακουστικής Μουσικής, στις Βρυξέλλες από τον οργανισμό Musiques & Recherches που χρηματοδοτήθηκε από το Fonds Européen des Sociétés d'Auteurs pour la Musique. Έχω δεχθεί αναθέσεις για σύνθεση έργων από τους οργανισμούς Musiques et Recherches, το Υπουργείο Πολιτισμού της Βαλλονίας και τον οργανισμό CERA (Βέλγιο 2000 και 1997), τον Sculpted Sound Composers Competition και The Trustees of the Estorick Foundation (Αγγλία 2000-2001), τον Amici della Musica di Cagliari (Ιταλία 2000), το Φεστιβάλ Visiones Sonoras (Μεξικό 2007) και την κλαρινετίστα Esther Lamneck (Πανεπιστήμιο Νέας Υόρκης ως προσκεκλημένος συνθέτης το 2012). Στον δεσμευμένο χρόνο μου συνθέτω ηλεκτροακουστική μουσική, έργα για όργανα και υπολογιστή, μουσική για χορό και εγκαταστάσεις, ενώ στον αδέσμευτο ακούω τα ηχοτοπία του κόσμου. Αυτοσχεδιάζω με φίλους, συναδέλφους και φοιτητές με σκοπό να ανακαλύψω τα κρυφά μηνύματα των ήχων. Το 2003 ολοκλήρωσα τις διδακτορικές του σπουδές με καθηγητή τον Denis Smalley στο Πανεπιστήμιο City του Λονδίνου με υποτροφίες από τη Βρετανική Ακαδημία (Arts and Humanities Research Board) και το Ίδρυμα Α. Ωνάσης. Δίδαξα σύνθεση και ανάλυση ηλεκτροακουστικής μουσικής στο Goldsmiths College - Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, στο ΤΕΙ Κρήτης, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και σε Πανεπιστήμια της Ευρώπης και της Αμερικής ως προσκεκλημένος συνθέτης. Είμαι Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιόνιου Πανεπιστήμιου και ιδρυτικό μέλος του Ελληνικού Συνδέσμου Συνθετών Ηλεκτροακουστικής Μουσικής και της Ελληνικής Εταιρίας Ακουστικής Οικολογίας. Η μουσική μου κυκλοφορεί από την καναδική εταιρία Empreintes Digitales (www.electrocd.com). Περισσότερες πληροφορίες στο www.lotis.gr
Τίτλος έργου: Demons and fairies, Μάιος 2016 (πρώτη εκτέλεση) (12')
Συνθέτης: Απόστολος Λουφόπουλος
Περιγραφή:
...το καλό και το κακό, το φώς και το σκοτάδι, η ηρεμία και η ένταση, η χαρά, η αρμονία, η ανησυχία, ο θυμός, η σύγκρουση, ο θάνατος, η αναγέννηση, η μεταμόρφωση...
Στοιχεία που συνυπάρχουν και διαρκώς αντιμάχονται σε ένα μουσικό περιεχόμενο έντονων ηχητικών αντιθέσεων, εμπνευσμένο απο το μύθο, τη μαγεία, αλλά και τον ανθρώπινο κόσμο των συναισθημάτων, των σκέψεων, της εσωτερικής πάλης, των υπερβάσεων...
Για τη δημιουργία του έργου χρησιμοποιήθηκαν ήχοι από ένα παλιό τρίχορδο μπουζούκι, συνδυασμένοι, σε κάποια σημεία, με επεξεργασμένους ήχους ανθρώπινης φωνής.
Σύντομο βιογραφικό:
O Απόστολος Λουφόπουλος σπούδασε μουσική στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο (πτυχίο μουσικών σπουδών) και στο πανεπιστήμιο CITY του Λονδίνου (διδακτορικό στη μουσική σύνθεση). Το καλλιτεχνικό/ερευνητικό έργο του εστιάζεται στη σύνθεση ηλεκτροακουστικής μουσικής και τον ήχο της φύσης, αλλά και στη σύμμειξη πολλαπλών μουσικών υφών. Η μουσική του έχει εκτελεστεί παγκοσμίως σε γνωστές διοργανώσεις και φεστιβάλ σύγχρονης μουσικής (ICMC, Synthese, L’Espace Du Son κ.α) και έχει βραβευτεί σε παγκόσμιους διαγωνισμούς σύνθεσης, όπως Ars Electronica (Αυστρία) Bourges (Γαλλία), Noroit-Leonce Petitot (Γαλλία), Metamorphoses (Βέλγιο), SCRIME (Γαλλία), Space of Sound (Βέλγιο), Franco Evangelisti (Ιταλία), Musica Nova (Τσεχία), Δ. Δραγατάκης (Ελλάδα). Διδάσκει ως επίκουρος καθηγητής στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας. Είναι ιδρυτικό μέλος του ΕΣΣΗΜ (Ελληνικός Σύνδεσμος Συνθετών Ηλεκτροακουστικής Μουσικής) και της Ελληνικής Εταιρίας Ακουστικής Οικολογίας.
Σύνδεσμοι:
https://soundcloud.com/apostolosloufopoulos
https://ionio.academia.edu/ApostolosLoufopoulos
https://gr.linkedin.com/in/apostolos-loufopoulos-2341a745
http://apostolosloufopoulos.wordpress.com
Τίτλος έργου: Σκιά για κλασική κιθάρα και ηλεκτρονικά, 2014 (10:42')
Συνθέτης: Γεωργία Καλοδίκη
Περιγραφή:
Πρόκειται για ένα έργο το οποίο στηρίζεται στην ηλεκτρονική επεξεργασία προ-ηχογραφημένου λόγου Το κείμενο προέρχεται από απαυγάσματα των ερωτικών διηγημάτων του Παπαδιαμάντη.
Γίνεται την χρήση τεχνικών ‘διαστολής’ του μουσικού χρόνου, και δημιουργικής εκμετάλλευσης των αντηχήσεων και διάθλασεων του ήχου στον χώρο. Η αποδόμηση του λόγου έχει σαν μέλημα την ανάδειξη ενός άρρητου νοηματικού και ηχοποιητικού περιεχομένου πέρα από την σημασιολογική προφάνεια των λέξεων. (Πρώτη Εκτέλεση, Η ναυς των ονείρων - Μουσικό θέατρο 2014-2015, Κενός Χώρος) (Προηχογραφημένη φωνή, Ευαγγελία Θαλασσινή)
Σύντομο βιογραφικό:
Η Γεωργία Καλοδίκη γεννήθηκε στην Αθήνα (1975) όπου σπούδασε κλασική κιθάρα με την Έλενα Παπανδρέου καθώς και ανώτερα θεωρητικά και σύνθεση με τον Ιωσήφ Παπαδάτο, τον Γιάννη Ιωαννίδη και τον Αλέξανδρο Καλογερά. Κατέχει δίπλωμα στην κλασική κιθάρα και στην σύνθεση (Α' βραβείο, Μουσική Εταιρεία Αθηνών, 2004). Είναι πτυχιούχος του τμήματος Μουσικής επιστήμης και Τέχνης του πανεπιστημίου Μακεδονίας με ειδίκευση στην Σύνθεση. Είναι κάτοχος Master και Διδακτορικού απο το Goldsmiths College του Πανεπιστημίου του Λονδίνου. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα σύνθεσης με τους Alvin Lucier, Christian Wolf, Rebecca Saunders και Bryan Ferneyhough καθώς και σεμινάρια μουσικής για το θέατρο και τον κινηματογράφο με τον Αλέξανδρο Μούζα. Η εργογραφία της περιλαμβάνει έργα για οργανική, ορχηστρική και ηλεκτρονική μουσική, καθώς και έργα για το θέατρο και τον κινηματογράφο. Μεταξύ άλλων έχει συνεργαστεί και έχει λάβει παραγγελίες από την ALEA ΙΙΙ του Πανεπιστημίου της Βοστώνης, το ISMC, την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών, το Μέγαρο Μουσικής, το Πανεπιστήμιο Αθηνών, την Καμεράτα, την Ορχήστρα των Χρωμάτων, το Festival Acanthes, τους Kreutzer quartet και το Old Operating Theatre του Λονδίνου. Έχει γράψει μουσική για τον κινηματογράφο συμμετέχοντας στον κύκλο φεστιβάλ Βωβού Κινηματογράφου του Ιδρύματος Μιχάλη Κακογιάννη (2010-2012) σε τέσσερα έργα εποχής. Είναι υποψήφια διδάκτωρ του τμήματος μουσικών σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου στην ηλεκτροακουστική σύνθεση. Στο θέατρο έχει συνεργαστεί με την Ρούλα Πατεράκη (Ε.Ibsen-Το ξύπνημα των Νεκρών 2011, P.Hamilton-Το φως του γκαζιού, 2012). Εκπονεί διδακτορική έρευνα στην ηλεκτροακουστική μουσική σύνθεση στο Ιόνιο πανεπιστήμιο με τον Θεόδωρο Λώτη. Είναι μόνιμος συνεργάτης του περιοδικού της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών "Πολύτονον". Μουσική της κυκλοφορεί από την Subways Records.