Το μάθημα αφορά στην εμπεριστατωμένη δημιουργία Σχεδίου Μαθήματος και στην πρακτική εφαρμογή του σε πραγματικές συνθήκες στη σχολική αίθουσα. Διερευνώνται διαδικασίες μύησης των υποψηφίων εκπαιδευτικών στον στοχασμό κατά την περίοδο της πρακτικής τους άσκησης. Αναλύονται πτυχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του σχολικού περιβάλλοντος και δίνονται μεθοδολογικές κατευθύνσεις. Οι φοιτητές/τριες εξοικειώνονται μέσω ασκήσεων με τη μελέτη της διδακτέας ύλης και την οργάνωση της σε επίπεδα και δραστηριότητες. Δίνεται έμφαση στον παιγνιδικό σχεδιασμό για την ενίσχυση της μαθησιακής διαδικασίας. Σχολιάζονται στάσεις, προκαταλήψεις, προδιαθέσεις, και συμπεράσματα.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/ η φοιτήτρια αναμένεται να είναι σε θέση να γνωρίζει τις κατευθύνσεις της Αισθητικής Αγωγής και τις μετανεωτερικές θεωρίες γύρω από την τέχνη και την εκπαίδευση, να μπορεί να σχεδιάζει διδακτικές ενότητες, καλλιεργώντας ποιοτικά χαρακτηριστικά αισθητικών κρίσεων, να γνωρίζει βασικές αρχές παιγνιοποίησης, να αξιοποιεί στο μάθημα παιχνίδια περιπέτειας, ρόλων, απόδρασης, περιήγησης, επιστήμης και τέχνης.
1. Εισαγωγή: στόχοι μαθήματος, έννοιες-ορισμοί, διαδικασίες
2. Διδακτική της Τέχνης: η τέχνη ως έκφραση και ως μέσο αποτελεσματικής μάθησης
3. Εκπαιδευτικοί στόχοι, θεωρίες μάθησης, παιδαγωγικές στρατηγικές
4. Κριτική Παιδαγωγική, Κριτικός Γραμματισμός στα Μέσα, Ανεστραμμένη Τάξη
5. Σχέδιο μαθήματος: μεθοδολογία, δόμηση, κριτική ανάλυση και ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού
Βιβλίο [68386812]: Πρόταση λόγου και πολιτισμοῦ, Σωτήρης Γουνελάς Λεπτομέρειες
Βιβλίο [102076554]: Καλλιεργώντας τον χαρακτήρα των μαθητών, Kress S. Jeffrey, Elias J. Maurice, επιμ. Πούλου Μαρία
Διαλέξεις
Εκπόνηση μελέτης
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας για συγγραφή εργασιών
Συγγραφή και παρουσίαση εργασιών
Στη Διδασκαλία
Στην επικοινωνία με τον φοιτητή
Μέθοδοι αξιολόγησης: Οι φοιτητές/τριες αξιολογούνται βάση της προφορικής συμμετοχής και των γραπτών εργασιών που εκπονούν στο μάθημα. Οι υποχρεώσεις των φοιτητών για επιτυχή ολοκλήρωση είναι η κατάθεση των υποχρεωτικών εργασιών, η εκπόνηση της πρακτικής άσκησης στα σχολεία της Κέρκυρας, η παράδοση του σχεδίου μαθήματος της διδασκαλίας των δύο (2) ωρών και η κατάθεση του πρωτόκολλου Παιδαγωγικών συμπερασμάτων.