Mapping: thinking about maps and visualization

Ομιλητής/ές: Scott Townsend, Αναπληρωτής Καθηγητής, Department of Graphic Design, NC State University, Raleigh NC, USA
Ημερομηνία & Ώρα: 18/05/2016 15:00-18:00
Χώρος: TTHE Κτίριο Γραμματειών, Αίθουσα 4, Π. Ψυχιατρείο
Γλώσσα: Αγγλικά

Στις μέρες μας, η “χαρτογράφηση”, είναι ο τρόπος που σκεπτόμαστε εικονικά οποιοδήποτε θέμα, σαν μια λύση για να δούμε και να καταλάβουμε την πολυπλοκότητα, σε σχεδόν οποιαδήποτε κλίμακα, από τα γενετικά στα κοινωνικά και περιβαλλοντικά συστήματα. Η χαρτογράφηση τώρα, αφορά αρχικά τον εντοπισμό, και κατόπιν τη συλλογή μεγάλου συνόλου δεδομένων, με την πρόθεση να αλλάξουν τα παρατηρούμενα “συστήματα”, τα οποία συνηθίζαμε να ορίζουμε ως ανθρώπους και τις συμπεριφορές τους, κοινωνίες, φύση κλπ)

Η χαρτογράφηση είναι επομένως μια “υπερβατική πράξη”. Η χαρτογράφηση ανταγωνίζεται με άλλους τρόπους το πως αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα, και μεταβάλλει τον τρόπο που ζούμε, μέσω πραγμάτων όπως οι έξυπνες πόλεις, η εμπορική προώθηση και η κατανάλωση, η παρακολούθηση και ο πόλεμος, η εκμετάλλευση των πόρων, των γενετικών πληροφοριών κλπ. Αυτές οι αλλαγές μας τοποθετούν σε μια μετάβαση όπου δεν καταλαβαίνουμε πως αυτό το “νέο περιβάλλον” δουλεύει και το πως προσαρμοζόμαστε μέσα σε αυτό.

Διαδικασία διάλεξη/εργαστήριο

Δεν πιστεύουμε πλέον ότι οι χάρτες έχουν μηδενική αξία: τους βλέπουμε σαν εργαλεία που εφαρμόζονται σε κάτι. Πως μπορούμε εμείς ως παρατηρητές (και χρήστες) να γίνουμε πιο κριτικοί σχετικά με την χρήση των χαρτών και της χαρτογράφησης σαν πρακτική, ενώ ως δημιουργοί εικόνων, πως μπορούμε να δούμε τους χάρτες ως ένα δημιουργικό και κρίσιμο τομέα της δημιουργίας, ειδικά στην διαδραστική σχεδίαση και οπτικοποίηση;

Το εργαστήριο και η διάλεξη, θα εισάγουν τρεις αλληλένδετους τρόπους σκέψης για τους χάρτες και την οπτικοποίηση, από μια κριτική και δημιουργική οπτική.

  1. Ποιο είναι το θέμα του χάρτη (είδος του χάρτη) και το θέμα του (όνομα του χάρτη).
  2. Πως λειτουργεί ένας χάρτης; Η χαρτογράφηση ως ένας τρόπος που δείχνει την ταξινόμηση ή τη σχέση της γνώσης, καθώς και τους τρόπους που η γνώση κατασκευάζεται: εντοπισμός, συγκέντρωση στοιχείων, ερμηνεία τους σαν εικόνα ή άλλη πληροφορία, πως η πληροφορία χρησιμοποιείται για να ενεργήσει στους ανθρώπους και στα περιβάλλοντα κ.λπ.
  3. Ποιος: η προκατάληψη του συγγραφέα και τα κίνητρά του, για ποιον προορίζεται ο χάρτης (το κοινό, η κοινότητα, το άτομο κ.λπ.) και ποια η σχέση μεταξύ των δύο πρώτων με το αντικείμενο του χάρτη, ιδίως αν χρησιμοποιείται για να “αλλάξει καταστάσεις” όπως το σχεδιασμό ή κάποια άλλη παρέμβαση.
Εκπαιδευτές Εργαστηρίων
Scott Townsend

Back to workshops
   
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας