Νέο Σύγγραμμα από τους διδάσκοντες του Προγράμματος Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας του Τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας (ΠΠΕΤΤΗΧΕ) σχετικά με τις ιδιότητες και λειτουργίες της παιγνιοποίησης και της κινηματογράφησης στον χώρο της εκπαίδευσης

ShareThis
Δημοσίευση: 16-10-2023 11:41 | Προβολές: 2027
image

Οι συγγραφείς του συγγράμματος είναι η Αναπλ. Καθηγήτρια Αγνή Παπαδοπούλου, ο Εμμανουήλ Ροβίθης, μέλος Ε.ΔΙ.Π. και ο Επίκ. Καθηγητής Ιάκωβος Παναγόπουλος του Τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας. Το σύγγραμμα καταγράφει αρχές και μεθόδους ανταποκρινόμενο στην ανάγκη να κατανοηθεί η ιδιαιτερότητα του τρόπου που συγκροτούν οι διδασκόμενοι αντιλήψεις, αποκτούν γνώσεις και τις οργανώνουν. 

Μέσω της προτεινόμενης μεθοδολογίας S.FI.GA. (Serious Film Games) προτάσσονται παιγνιώδεις δράσεις κατανόησης και αναδύονται υποκειμενικές θέσεις, κοινωνικές, ηθικές και πολιτικές σκέψεις/προτάσεις. Εμμένοντας σε ένα κύκλωμα ανταλλαγής μεταξύ ψηφιακού και αναλογικού τύπου αντίληψης, μελετάται πώς καταγράφονται και λειτουργούν. Ο σχεδιασμός και η παραγωγή μικρού μήκους ταινίας, μέσα από την περιπλάνηση των διδασκόμενων στον κόσμο ψηφιακών παιχνιδιών, είναι ιδιαιτέρως δημιουργική διαδικασία. Ενεργοποιείται η προσοχή και διευρύνεται η αντίληψή τους. 

Η δομή της αφήγησης, η αμφισημία και η ρευστότητα στη δράση χαρακτήρων/ηρώων, λόγω των παρεμβάσεων στην εξέλιξη της ιστορίας, προκαλεί τη σκέψη. Ο χειρισμός του θέματος, των χαρακτήρων, της ίδιας της αφήγησης, στοχεύει σε έναν τρόπο δόμησης/οργάνωσης, μελετώντας τις συναρθρώσεις τους. Κατανοούνται καταστάσεις, αιτίες, συνέπειες, προοπτικές και οι διδασκόμενοι εμπλέκονται ενεργά. Ξεκινώντας εντός του ψηφιακού κόσμου, εστιάζουν στον πραγματικό κόσμο, τον οποίο βιώνουν και παρίστανται. 

Σύνδεσμος συγγράμματος: Κάλλιπος: Η παιγνιώδης σοβαρότητα: Serious Film Games S.FI.GA.

DOI: http://dx.doi.org/10.57713/kallipos-131

 


Επιστροφή
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας