Γραφικές Τέχνες I – Εικαστική Ταυτότητα


Διδάσκων/ουσα: Μαλακασιώτη Αγγελική
Κωδικός Μαθήματος: VIS430
Κατηγορία Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου - Κορμού
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Εξάμηνο: Δ΄
ECTS: 5
Διδακτικές Μονάδες: 3
Ώρες Διδασκαλίας: 3

Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εξαμήνου
Διαλέξεις13
Εργαστηριακές Διαλέξεις26
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας56
Εξάσκηση και Προετοιμασία30
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5)125

Προαπαιτούμενα / Προτεινόμενα: VIS230, (VIS231), VIS333
Προαπαιτούμενο σε / Προτεινόμενο σε: VIS530, AVA945

Σύντομη Περιγραφή:

Το μάθημα εισάγει τους σπουδαστές στη μελέτη και ανάπτυξη μεθόδων και διαδικασιών σχεδιασμού, όπως αυτές συνδιαλέγονται με τα πεδία των γραφικών τεχνών και των εικαστικών. Οι σπουδαστές έρχονται σε επαφή με τη θεωρία, τη φιλοσοφία, τα εργαλεία και τις πρακτικές του εννοιολογικού σχεδιασμού, εμβαθύνουν στις αρχές της οπτικής αντίληψης, και αναπτύσσουν δεξιότητες οι οποίες σχετίζονται με την κατασκευή «ταυτότητας», όπως η σύλληψη και ο μετασχηματισμός ιδεών, ο στοχευμένος σχεδιασμός, η στρατηγική αναπαράστασης και η διαμόρφωση έργων για προβολή σε διαφορετικά μέσα, κάνοντας παράλληλα χρήση ειδικών προγραμμάτων σχεδίασης σε ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Σε αυτό το πλαίσιο, εκπαιδεύονται στη δημιουργία και διαχείριση ταυτοτήτων και του συντακτικού της αναγνωρισιμότητάς τους, στη δημιουργική σύνθεση της εικόνας και του λόγου, διερευνώντας ταυτόχρονα ζητήματα χρώματος, τυπογραφίας, διάταξης, ύφους, περιεχομένου, καθώς και άλλων στοιχείων όπως η αναγνώριση και μελέτη του κοινού-στόχου.

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Το μάθημα στοχεύει στην αναζήτηση των κοινών τόπων μεταξύ τέχνης και γραφιστικής, διερευνώντας ποικίλες εφαρμογές όπως εξώφυλλα βιβλίων και δίσκων, λογότυπα, αφίσες, και λοιπό διαφημιστικό υλικό μέσα από μία δημιουργική και διαθεματική εκπαιδευτική διαδικασία. Ταυτόχρονα, διερευνάται η έννοια της ταυτότητας, όχι μόνο ως προς τη διαφημιστική ή εταιρική της διάσταση στο πλαίσιο της ονοματοσήμανσης και της εμπορικής προώθησης των προϊόντων (branding, marketing), αλλά και ως μία ολοκληρωμένη και αναγνωρίσιμη οπτική γλώσσα. Με τον τρόπο αυτό, το μάθημα εφοδιάζει τους σπουδαστές με ένα σύνολο πρακτικών και εννοιολογικών εργαλείων σχετικά με τη σύλληψη και μετάδοση νοημάτων και πληροφοριών. Παράλληλα, τους προετοιμάζει για τα μαθήματα ‘Γραφικές Τέχνες ΙΙ: Οπτική Αφήγηση’, και ‘Ατμόσφαιρες: Οπτική Γλώσσα και Εννοιολογικός Σχεδιασμός’, στα οποία εξελίσσουν τις δεξιότητες αυτές περαιτέρω σε ένα πιο σύνθετο πλαίσιο, εντάσσοντας τις θεωρητικές και πρακτικές τους γνώσεις στο πεδίο των κινούμενων γραφικών, της διαφήμισης, του σχεδιασμού της πληροφορίας και του καλλιτεχνικού βίντεο.

Περιεχόμενο (Syllabus):

Η δομή του μαθήματος περιλαμβάνει θεωρητικό και εργαστηριακό μέρος, τα οποία εξελίσσονται παράλληλα. Το θεωρητικό μέρος του μαθήματος περιλαμβάνει σειρά διαλέξεων, συζητήσεων και προβολών οι οποίες αποσκοπούν στην εξοικείωση των φοιτητών με ζητήματα της γραφιστικής δημιουργίας. Μέσα από τη χρήση παραδειγμάτων από το χώρο της διαφήμισης, αναλύονται τεχνικές, προσεγγίσεις, και μεθοδολογίες σύνθεσης εικόνας και κειμένου, στρατηγικές κατασκευής ταυτότητας και οπτικής γλώσσας, και νοηματικής σύνδεσης τους με το εκάστοτε προϊόν με το οποίο σχετίζονται. Το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος περιλαμβάνει την ανάπτυξη σειράς εργασιών οι οποίες εξελίσσονται τμηματικά κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και οι οποίες αφορούν στη σύλληψη, το σχεδιασμό και την υλοποίηση ολοκληρωμένων και δημιουργικών γραφιστικών έργων στο πεδίο της στατικής εικόνας.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

Bringhurst Robert, Στοιχεία της τυπογραφικης τεχνης, Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης, 2002

Εισαγωγή στην Ιστορία και τη Θεωρία του GRAPHIC DESIGN - Μίλτος Φραγκόπουλος. εκδόσεις FUTURA-Μιχάλης Παπαρούνης, Αθήνα 2006

Μπέσης Π. Σπύρος, Βασική Γραφιστική Υποδομή,  εκδόσεις Ιων, 1995

 

 

 

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Διαλέξεις, ομαδικές συζητήσεις, σχολιασμός και ερμηνευτική προσέγγιση εκπαιδευτικού υλικού, επιστημονική έρευνα, χρήση εφαρμογών, χρήση οπτικοακουστικών μέσων, ανάθεση εργασιών οι οποίες εξελίσσονται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, ανεξάρτητη μελέτη και καθοδηγούμενη έρευνα, χρήση νέων τεχνολογιών με σκοπό τη διερεύνηση εννοιών και θεμάτων, ομαδικές παρουσιάσεις, σύνδεση του εκπαιδευτικού περιεχομένου με επίκαιρα ή τρέχοντα ζητήματα που σχετίζονται με το χώρο της τέχνης. 

Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:

Χρήση εφαρμογών, χρήση οπτικοακουστικών μέσων, χρήση νέων τεχνολογιών με σκοπό τη διερεύνηση εννοιών και θεμάτων, διαδικτυακή έρευνα, πολυμεσικό περιεχόμενο, χρήση συστημάτων opencourses για ασύγχρονη διδασκαλία.

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Το μάθημα εξελίσσεται με εισηγήσεις, συζητήσεις και διορθώσεις ασκήσεων που πρέπει να ολοκληρωθούν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Για την τελική αξιολόγηση, εκτιμάται η παρουσία στο μάθημα, η συμμετοχή στις συζητήσεις, η συχνότητα των διορθώσεων, η ανάπτυξη των εργασιών, η αρτιότητα της εκτέλεσης, η δημιουργική προσέγγιση των θεμάτων, η σε βάθος κατανόηση των εννοιών με τις οποίες οι σπουδαστές καταπιάνονται.  


Επιστροφή
<< <
Μάρτιος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Σήμερα, Παρασκευή 29-03-2024
Πλατεία Τσιριγώτη 7, 49100 Κέρκυρα
Τηλ.: 26610 87860-1 - Fax: 26610 87866
e-mail: audiovisual@ionio.gr
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας