ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Τελευταία Ενημέρωση: 05-04-2019 13:29 :: Mέγεθος: 9.79 MB :: Τύπος: Αρχείο PDF

ΟΛΑ | Θεωρία [THE] | Τεχνολογία [TEC] | Ήχος [AUD] | Ήχος - Εικόνα [AVA] | Εικόνα [VIS]

Αναλογικό Σχέδιο


Διδάσκων/ουσα: Βαλιανάτος Θωμάς
Κωδικός Μαθήματος: VIS130
Κατηγορία Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου - Θεμελίωσης
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Εξάμηνο: 1
ECTS: 7
Διδακτικές Μονάδες: 5
Ώρες Διδασκαλίας: 5
Σελίδα E Class: https://e-class.ionio.gr/courses/DAVA309

Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εξαμήνου
Διαλέξεις0
Εργαστηριακό26
Φροντιστήριο39
Εργαστήριο0
Εξάσκηση και Προετοιμασία39
Αυτοτελής Μελέτη71
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 7)175

    Αναλογικό Σχέδιο
Mέγεθος: 194.77 KB :: Τύπος: Αρχείο PDF


Σύντομη Περιγραφή:

Κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου των σπουδών τους, οι φοιτητές εισάγονται στις μεθοδολογία σχεδίασης.
Ως προτεραιότητα, κατά το συγκεκριμένο διάστημα, ορίζεται η εξοικείωση τους με τα ζητήματα της πειστικής αναπαράστασης μια μορφής σε μια δισδιάστατη επιφάνεια.
Μέσα από ασκήσεις, οι φοιτητές καλούνται να σχεδιάσουν σε χαρτί μια σειρά από αντικείμενα, ξεκινώντας από απλά θέματα και προχωρώντας σε πιο σύνθετα.
Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας σχεδίασης, αναλύονται οι κώδικες και οι μέθοδοι απεικόνισης, ενώ παράλληλα αναπτύσσονται τα ζητήματα της μετάπλαση των τρισδιάστατων αντικειμένων σε δισδιάστατα σύμβολα στη σχεδιαστική επιφάνεια.
Όσο οι φοιτητές προχωρούν παρουσιάζεται η δομή και λειτουργία της εικαστικής γλώσσας με όρους οργάνωσης των πλαστικών στοιχείων όπως η γραμμή, το σχήμα, ο τόνος, η γραφή, ο χώρος, ο ρυθμός και η συνθετική διευθέτησή στη σχεδιαστική επιφάνεια.
Η εξοικείωση των φοιτητών με τη λογική και τα προβλήματα της απόδοσης των οπτικών σχέσεων οδηγεί σε έναν ευρύτερο προσδιορισμό του σχεδίου, ως συμβολικού φορέα προσωπικής και κοινωνικής σημασιοδότησης.


Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Με το Αναλογικό Σχέδιο οι μαθητές μαθαίνουν να αναπαριστούν με ρεαλιστικό τρόπο απλές συνθέσεις καθημερινών αντικειμένων, υπολογίζοντας τα σχήματα, τους τόνους και τις φόρμες. Οι μαθητές μετά το πέρας του μαθήματος έχουν μάθει βασικές γνώσεις ακαδημαικου σχεδίου. Επίσης έχει εξελιχθεί η οπτική τους αντίληψη και η παρατηρητικότητα τους.


Περιεχόμενο (Syllabus):

1η Εβδομάδα. Επίδειξη υλικών και οργάνων σχεδίασης.

2η Εβδομάδα. Υλικά και μέσα σχεδίασης.

3η Εβδομάδα. Εξάσκηση στη χρήση διαφόρων τύπων μολυβιών.

4η Εβδομάδα. Παρατήρηση και ανάγνωση μορφών και χώρου.

5η Εβδομάδα. Προσαρμογή του θέματος στο χαρτί. Μέγεθος και τοποθέτηση θέματος στη σχεδιαστική επιφάνεια.

6η Εβδομάδα. Σημείο – Γραμμή – Περίγραμμα – Φόρμα.

7η Εβδομάδα. Πλαστικά Στοιχεία και όγκος.

8η Εβδομάδα. Μέτρηση – Αναλογίες. Προοπτική.

9η Εβδομάδα. Δομή του θέματος. Χρήση βελόνας. Άξονες – Κλίσεις.

10η Εβδομάδα. Προπτική. Χρήση βελόνας και παρατήρηση.

11η Εβδομάδα. Διάφοροι τρόποι γραφής – στύλ γραφής. Ρυθμός και γραμμές.

12η Εβδομάδα. Φωτοσκίαση – Τόνοι.

13η Εβδομάδα. Τονική απόδοση της υφής των υλικών. Ρεαλιστική απόδοση.


Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

The Natural Way to Draw: A Working Plan for Art Study, Nicolaides Kimon, 1990.

 


Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Εμπειρική διαδικασία καλλιτεχνικής παραγωγής με έμφαση στην έρευνα. Ο μαθητής με τη διαδικασία που ακολουθείται, δεν αποκτά μόνο γνώσεις, αλλά αναπτύσσει και ικανότητες που του επιτρέπουν να ερευνά στηριζόμενος στις δυνάμεις του.


Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Η πρόοδος και η αξιολόγηση στο μάθημα υλοποιείται με την παράδοση εργασιών κατά την διάρκεια του εξαμήνου και ολοκληρώνεται με συνολική παράδοση ολοκληρωμένων εργασιών (4 σχέδια κατα το ελάχιστο) στο τέλος του εξαμήνου.


Επιστροφή στις Περιγραφές Μαθημάτων    Επιστροφή στο Ενδεικτικό Πρόγραμμα Σπουδών
<< <
Αύγουστος 2019
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Σήμερα, Κυριακή 25-08-2019
Δεν βρέθηκαν εγγραφές για αυτήν την ημέρα