ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Τελευταία Ενημέρωση: 05-04-2019 13:29 :: Mέγεθος: 9.79 MB :: Τύπος: Αρχείο PDF

ΟΛΑ | Θεωρία [THE] | Τεχνολογία [TEC] | Ήχος [AUD] | Ήχος - Εικόνα [AVA] | Εικόνα [VIS]

Σημειολογία των Πολυμέσων ΙΙ


Διδάσκων/ουσα: Ονοράτου Νταλίλα
Κωδικός Μαθήματος: THE702
Κατηγορία Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου - Κορμού
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Εξάμηνο: 7
ECTS: 5
Διδακτικές Μονάδες: 3
Ώρες Διδασκαλίας: 3
Σελίδα E Class: https://e-class.ionio.gr/courses/DAVA162

Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εξαμήνου
Διαλέξεις39
Εργαστηριακό0
Φροντιστήριο0
Εργαστήριο0
Εξάσκηση και Προετοιμασία30
Αυτοτελής Μελέτη56
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5)125

    Σημειολογία των Πολυμέσων ΙΙ
Mέγεθος: 195.76 KB :: Τύπος: Αρχείο PDF


Σύντομη Περιγραφή:

Διερευνάται η σχέση ανάμεσα στις εξωτερικές εικόνες (που προέρχονται από το περιβάλλον και από τις οθόνες της τηλεόρασης, του κινηματογράφου, του υπολογιστή) και στις εσωτερικές εικόνες (όπως οι νοητικές αναπαραστάσεις αντικειμένων, οι εντυπώσεις και ιδέες ή τα όνειρα), οι οποίες επιτρέπουν την αναγνώριση και την κατανόηση των προσλαμβανόμενων εικόνων. Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος αντικείμενο ανάλυσης είναι τα διαδραστικά μέσα: διαφορετικές μορφές διαδραστικής αφήγησης και ψυχαγωγίας (π.χ. βίντεο-παιχνίδια), συστήματα εικονικής πραγματικότητας και εικονικά περιβάλλοντα (π.χ. διαδραστικό βίντεο) καθώς και υπερμέσα. Αντικείμενο ανάλυσης αποτελούν, εκτός από το οπτικοακουστικό περιεχόμενο, και τα περιφερειακά, τα οποία συνεισφέρουν στη μετάδοση νοήματος και επηρεάζουν την ερμηνευτική διαδικασία.


Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Διαδικασία της δημιουργίας και της κωδικοποίησης των νοημάτων σε περιβάλλον υπολογιστή. Αποδόμηση και κατανόηση του περιεχομένου από τον χρήστη. Ανάλυση διαδραστικής αφήγησης. Ανάλυση συστημάτων επαυξημένης πραγματικότητας και εικονικών περιβαλλόντων. Σχέση οπτικοακουστικού περιεχόμενου και περιφερειακών στη μετάδοση νοήματος και στην ερμηνευτική διαδικασία.


Περιεχόμενο (Syllabus):

1η Εβδομάδα Επεξήγηση της μορφής του μαθήματος. Παρουσίαση του θέματος και μεθοδολογίας της εργασίας.
2η Εβδομάδα Homo Ludens: τι είναι “παιχνίδι” και τι σημαίνει “παίζω”. Δομικά μοντέλα σε μη γραμμικά περιβάλλοντα. Άσκηση 1.
3η Εβδομάδα Ιστορία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Στοιχεία διαδραστικών παραστάσεων. Βιντεοπαιχνίδι και αφήγηση. Άσκηση 2.
4η Εβδομάδα Οι κανόνες του παιχνιδιού. Παραπλάνηση, εξαπάτηση και η κουλτούρα των gamer. Δραματοποίηση και στρατηγική. Άσκηση 3.
5η Εβδομάδα Η ψυχολογία του παίκτη. Παραλλαγές της εμβυθιστικής εμπειρίας. Άσκηση 4.
6η Εβδομάδα Χώρος και Τόπος. Άσκηση 5.
7η Εβδομάδα Παιχνίδια MMOG. Άσκηση 6.
8η Εβδομάδα Το θέμα της ταυτότητας. Παρουσίαση εργασιών 1.
9η Εβδομάδα Το θέμα του φύλου. Παρουσίαση εργασιών 2.
10η Εβδομάδα Ο χρήστης και ο δημιουργός. Παρουσίαση εργασιών 3.
11η Εβδομάδα Ηλικία και βία στα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Παρουσίαση εργασιών 4.
12η Εβδομάδα Διαδραστικά συστήματα εκπαίδευσης. Παρουσίαση εργασιών 5.
13η Εβδομάδα Κριτική των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Παρουσίαση εργασιών 6.


Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

Zeki, Semir, Εσωτερική όραση: Μια εξερεύνηση της τέχνης και του εγκεφάλου, Ηράκλειο Κρήτης: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, 2002.

Arnheim, Rudolf, Οπτική σκέψη, Θεσσαλονίκη : University Studio Press, 2007.

Υλικό αναρτημένο στο e-class.


Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Διαλέξεις.

Εργαστήρια.

Ανάθεση μελέτης και εργασιών για το σπίτι.


Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Γραπτή εξέταση.

Τελική γραπτή εργασία.

Προφορική παρουσίαση της τελικής γραπτής εργασίας.


Επιστροφή στις Περιγραφές Μαθημάτων    Επιστροφή στο Ενδεικτικό Πρόγραμμα Σπουδών
<< <
Αύγουστος 2019
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Σήμερα, Κυριακή 25-08-2019
Δεν βρέθηκαν εγγραφές για αυτήν την ημέρα