ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Τελευταία Ενημέρωση: 05-04-2019 13:29 :: Mέγεθος: 9.79 MB :: Τύπος: Αρχείο PDF

ΟΛΑ | Θεωρία [THE] | Τεχνολογία [TEC] | Ήχος [AUD] | Ήχος - Εικόνα [AVA] | Εικόνα [VIS]

Σχεδιασμός Περιβαλλόντων Διεπαφής


Διδάσκων/ουσα: Δεληγιάννης Ιωάννης
Κωδικός Μαθήματος: TEC611
Κατηγορία Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου - Κορμού
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Εξάμηνο: 6
ECTS: 5
Διδακτικές Μονάδες: 3
Ώρες Διδασκαλίας: 3
Σελίδα E Class: https://e-class.ionio.gr/courses/DAVA291

Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εξαμήνου
Διαλέξεις13
Εργαστηριακό26
Φροντιστήριο0
Εργαστήριο0
Εξάσκηση και Προετοιμασία30
Αυτοτελής Μελέτη56
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5)125

    Σχεδιασμός Περιβαλλόντων Διεπαφής
Mέγεθος: 198.39 KB :: Τύπος: Αρχείο PDF


Σύντομη Περιγραφή:

Το μάθημα αναλύει τις σύγχρονες πρακτικές σχεδιασμού φυσικών αντικειμένων (μη-ψηφιακών) και ψηφιακών προϊόντων, περιβαλλόντων, συστήματα και υπηρεσιών. Κατά τη διδασκαλία αναλύονται θέματα όπως η διάδραση των χρηστών με το τελικό ψηφιακό ή αναλογικό προϊόν. Σήμερα, η επαυξημένη πραγματικότητα και η τρισδιάστατες εκτυπώσεις επιτρέπουν για πρώτη φορά τη σύνδεση μεταξύ του φυσικού και ψηφιακού κόσμου. Ως εκ τούτου, το μάθημα εξετάζει ουσιαστικά τη διαδικασία ανάπτυξης μεταξύ των δύο αυτών κόσμων. Τα θέματα που εξετάζονται περιλαμβάνουν τις αρχές σχεδιασμού και αλληλεπίδρασης, την αισθητική του σχεδιασμού, τη διάδραση ανθρώπου-υπολογιστή, την ανάπτυξη λογισμικού, τη μορφή των αντικειμένων και τη συμπεριφορά του χρήστη. Η διάλεξη επεκτείνεται πέρα από τις πρακτικές λύσεις και σε επίπεδο δημιουργικότητας και φαντασίας, επιτρέποντας στους φοιτητές  να δημιουργήσουν ξεδιπλώνοντας τη δημιουργική τους πλευρά χωρίς πρακτικούς περιορισμούς, συνδυάζοντας το σχεδιασμό με τη λειτουργικότητα, προκειμένου να επιτευχθεί η ολοκληρωμένη εμπειρία του τελικού χρήστη.


Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Οι μαθητές που θα παρακολουθήσουν το μάθημα στο τέλος του θα πρέπει να γνωρίζουν τις καλές πρακτικές απεικόνισης δεδομένων (με και χωρίς υπολογιστή), την έννοια των απορριματογραφημάτων, τις διαδικασίες μέτρησης της χρηστικότητας, τους κανόνες σχεδίασης διεπιφανειών, τις αρχές σχεδιασμού του Norman, τις αρχές της έρευνας σχεδιασμού συστημάτων ανθρώπου-υπολογιστή, τη διαδικασία σχεδιασμού ενός συστήματος αλληλεπίδρασης (4 στάδια), τις μεθόδους σχεδιασμού και μέτρησης της ποιότητας ενός συστήματος διεπαφής, τον τομέα της επικοινωνίας ανθρώπου υπολογιστή, το μοντέλο ανθρώπινου επεξεργαστή, το μοντέλο διάδρασης χρήστη-συστήματος κατά Norman, τα κατανεμημένα γνωστικά μοντέλα, θέματα αντίληψης, θέματα προσοχής και μνήμης, παραδείγματα σχεδιασμού συστημάτων, θέματα σχεδιασμού διεπιφάνειας χρήστη, τους κανόνες του Norman, τους χρυσούς κανόνες του Schneiderman, τις οδηγίες σχεδιασμού της NASA, την ανάλυση συσκευών εισόδου/εξόδου, το νόμο του Fitt, προβλήματα αντίληψης, τους οπτικούς περιορισμούς, χαρτογράφιση διεπιφάνειας, ανάδραση, μεταφορά εμπειρίας, ιδιώματα και στερεότυπα, συσχετισμοί και κουλτούρα, παθολογικός σχεδιασμός, συστήματα βοήθειας. 


Περιεχόμενο (Syllabus):

1η Εβδομάδα: Εισαγωγή 
2η Εβδομάδα: Απεικόνιση Δεδομένων
3η Εβδομάδα: Διάδραση & Επικοινωνία Ανθρώπου - Υπολογιστή
4η Εβδομάδα: Παραδείγματα - Σχεδιασμός & Ανάλυση Συστήματος Διεπαφής
5η Εβδομάδα: Σχεδιασμός Διεπιφάνειας Χρήστη
6η Εβδομάδα: Συσκευές Διάδρασης (Α)
7η Εβδομάδα: Συσκευές Διάδρασης (Β)
8η Εβδομάδα: Ανθρώπινοι Παράγοντες
9η Εβδομάδα: Κανόνες Σχεδιασμού
10η Εβδομάδα: Σύνοψη Μαθήματος & Επιλογή Άσκησης
11η Εβδομάδα: Παράμετροι Άσκησης
12η Εβδομάδα: Ολοκλήρωση Άσκησης (διορθώσεις)
13η Εβδομάδα: Παρουσίαση Άσκησης


Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

Βιβλίο [320155]: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΟΝ ΧΡΗΣΤΗ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΤΣΑΜΠΑΣΗΣ 


Βιβλίο [59303612]: Από τις σύνθετες Τέχνες στα υπερμέσα και τους νέους εικονικούς – δυνητικούς χώρους. Ένα εγχειρίδιο για τον καλλιτέχνη που ασχολείται με την ψηφιακή Τέχνη, ΜΑΤΘΑΙΟΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΑΙΟΣ 

ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΗ: ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΙΣΤΟΤΟΠΩΝ ΜΕ ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 12533833
Έκδοση: 1η/2011
Συγγραφείς: JESSE JAMES GARRETT
ISBN: 978-960-461-445-5
Τύπος: Σύγγραμμα
Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ ΕΠΕ

ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΑΝΘΡΩΠΟΥ - ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ: ΑΡΧΕΣ, ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 12279101
Έκδοση: 1η/2011
Συγγραφείς: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΤΣΑΜΠΑΣΗΣ
ISBN: 978-960-461-439-4
Τύπος: Σύγγραμμα
Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ ΕΠΕ

ΔΙΕΠΑΦΗ ΧΡΗΣΤΗ - ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ: ΜΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 13650
Έκδοση: 1η/2006
Συγγραφείς: ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΑΚΟΥΜΙΑΝΑΚΗΣ
ISBN: 960-209-975-5
Τύπος: Σύγγραμμα
Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ ΕΠΕ

 

Σχεδίαση Διεπαφής Χρήστη, 6η Εκδοση
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 59396199
Έκδοση: 6η Εκδοση/2016
Συγγραφείς: Shneiderman Ben, Plaisant Cathrerine
ISBN: 978-960-418-655-6
Τύπος: Σύγγραμμα
Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ Α.Ε.


Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Το μάθημα παρουσιάζεται μέσα από διάλεξη και εργαστήριο. Η διάλεξη εξετάζει το θεωρητικό μέρος παρέχοντας παραδείγματα και αναλύει τις καλές και τις κακές πρακτικές σχεδιασμού. Οι φοιτητές ενθαρρύνονται να συμμετέχουν κατά την διάλεξη περιγράφοντας τις ιδέες και τις εμπειρίες τους στη χρήση, σχεδιασμό και αξιολόγηση φυσικών και εικονικών διαδραστικών συστημάτων. 

Το πρακτικό μέρος ολοκληρώνεται σε μορφή εργαστηριακού μαθήματος κατά το οποίο οι φοιτητές ολοκληρώνουν ατομικές ή ομαδικές εργασίες. Οι εργασίες αυτές είναι κυρίως ατομικές με μοναδικό θέμα για κάθε φοιτητή, αλλά σε ειδικές περιπτώσεις μπορούν να οριστούν και ομαδικές αλλά με διακριτούς ρόλους για κάθε μέλος της ομάδας. 


Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Η πρόοδος στο μάθημα αξιολογείται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου με την ποιοτική υλοποίηση και την έγκαιρη κατάθεση των ζητούμενων εργασιών και τη συμμετοχή στις δράσεις του μαθήματος (παρουσιάσεις, επισκέψεις, εργασίες, πειραματισμούς). Οι εργασίες βαθμολογούνται ως προς την ποιότητα και το εύρος της υλοποίησης, τη χρήση σωστής μορφοποίησης και την πληρότητα της παρουσίασης που συχνά ζητείται να υλοποιηθεί από τους φοιτητές προκειμένου να παρουσιάσουν τα αποτελεσμάτων της έρευνας τους στα πλαίσια της διάλεξης. Εργασίες που στέλνονται εκπρόθεσμα μέσω άλλων καναλιών επικοινωνίας όπως e-mail, social media μηδενίζονται. Οι φοιτητές πρέπει να ζητούν διευκρινίσεις εαν δεν κατανοούν τις εργασίες και να λύνουν τις απορίες τους στο εργαστήριο του μαθήματος. Οι φοιτητές για να λάβουν βαθμό θα πρέπει να καταθέσουν δήλωση πως οι εργασίες έχουν γίνει από τους ίδιους, δεν εμπεριέχουν αντιγραφή ή λογοκλοπή και να υπογράψουν στη φόρμα εξέτασης την ημέρα που έχει οριστεί από το πρόγραμμα της εξεταστικής. 

Σε περίπτωση που κάποιος φοιτητής δεν ολοκληρώσει το μάθημα ή αποτύχει σε αυτό, μπορεί να ολοκληρώσει και να παραδώσει τις εργασίες του πιο πρόσφατου μαθήματος στην επόμενη διαθέσιμη εξεταστική. Καθώς το μάθημα εξελίσσεται από έτος σε έτος, θα πρέπει να κατατίθονται πάντα οι τελευταίες εργασίες όπως περιγράφονται στο e-class, κατά την περίοδο κατάθεσης μέσα στην εξεταστική και ο φοιτητής θα πρέπει να υπογράψει στη φόρμα εξέτασης για να αξιολογηθεί η προσπάθεια του και να λάβει τον τελικό βαθμό. 


Επιστροφή στις Περιγραφές Μαθημάτων    Επιστροφή στο Ενδεικτικό Πρόγραμμα Σπουδών
<< <
Αύγουστος 2019
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Σήμερα, Κυριακή 25-08-2019
Δεν βρέθηκαν εγγραφές για αυτήν την ημέρα