ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Τελευταία Ενημέρωση: 05-04-2019 13:29 :: Mέγεθος: 9.79 MB :: Τύπος: Αρχείο PDF

ΟΛΑ | Θεωρία [THE] | Τεχνολογία [TEC] | Ήχος [AUD] | Ήχος - Εικόνα [AVA] | Εικόνα [VIS]

Διαδραστικά Οπτικοακουστικά Συστήματα


Διδάσκων/ουσα: Φλώρος Άγγελος
Κωδικός Μαθήματος: AVA540
Κατηγορία Μαθήματος: Ειδικού Υποβάθρου - Κορμού
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Εξάμηνο: 5
ECTS: 7
Διδακτικές Μονάδες: 4
Ώρες Διδασκαλίας: 4
Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εξαμήνου
Διαλέξεις26
Εργαστηριακό0
Φροντιστήριο0
Εργαστήριο26
Εξάσκηση και Προετοιμασία43
Αυτοτελής Μελέτη80
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 7)175

    Διαδραστικά Οπτικοακουστικά Συστήματα
Mέγεθος: 194.38 KB :: Τύπος: Αρχείο PDF


Σύντομη Περιγραφή:

Τα προγραμματιστικά περιβάλλοντα (Physical Computing) αποτελούν πλέον μία ευρέως αναπτυσσόμενη μέθοδο στο σχεδιασμό, στις αναπαραστάσεις, στις τέχνες εισβάλλοντας μέσω της απλότητας τους στον ιδιωτικό αλλά και στο δημόσιο βίο των ανθρώπων. Το μάθημα εισάγει τη διάδραση και την παραμετροποίηση ως ένα αντικείμενο κλειδί στο σχεδιασμό αντικειμένων (Interaction Design) , συστημάτων (systems) αλλά και υπηρεσιών (services) που εξυπηρετούν την καθημερινή ζωή επαναδιατυπώνοντας τις συμβιωτικές σχέσεις των πολιτών στον ιδιωτικό χώρο (τοπική κλίμακα), στο αστικό σύνολο και στο φυσικό περιβάλλον (αστική κλίμακα), αλλά και στην παγκόσμια ψηφιακή άυλη πόλη (παγκόσμια κλίμακα).

Οι φοιτητές θα κληθούν να υλοποιήσουν αντικείμενα, παιχνίδια, ψηφιακές εφαρμογές που αφορούν τη σχέση πολίτη, πόλης και φυσικού περιβάλλοντος. Μέσο για την υλοποίηση των εργασιών/έργων αποτελούν οι ανοιχτές τεχνολογίες σχεδιασμού και κατασκευής που είναι διαθέσιμες στις ημέρες μας.


Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Στόχος του μαθήματος είναι να ερευνήσει τις τεχνολογίες αιχμής και κατά πόσο μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανάγνωση, καταγραφή, αξιολόγηση και επανασύσταση των σχέσεων των ανθρώπων με τον υλικό πολιτισμό, το αστικό και φυσικό περιβάλλον.

Με αφορμή το μάθημα ‘Διαδραστικά Οπτικοακουστικά Συστήματα’ επιχειρείται μία προσπάθεια διερεύνησης, οργάνωσης και ταξινόμησης δεδομένων του αστικού πολιτισμού στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή. Ζητούμενο αποτελεί η δημιουργία ενός πλαισίου κάτω από το οποίο θα οργανώνεται ανθρωποκεντρικά η πληροφορία που σχετίζεται με τις νέες τεχνολογίες, τη πόλη και τη φύση. Τα αντικείμενα καθημερινής χρήσης,όπως, το παιχνίδι, ο πολιτισμός, οι τέχνες, οι ψηφιακές εφαρμογές για τους ενοίκους και τους επισκέπτες της πόλη θα παρουσιαστούν στις διαλέξεις ως σύγχρονα αποτυπώματα της ψηφιακής εποχής.

Το μάθημα περιλαμβάνει 2 βασικά εργαστήρια: α) Σχεδιασμός αντικειμένου και προπλασμάτων με τη χρήση ανοιχτών τεχνολογιών κατασκευής και β) εργαστήριο ανοιχτών τεχνολογιών διαχείρησης φυσικών δεδομένων με τη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Arduino.


Περιεχόμενο (Syllabus):

1η εβδομάδα: Εισαγωγή στο πεδίο Σχεδιασμός και Πληροφορία, Προβολή φοιτητικών έργων

2η εβδομάδα: Παρουσίαση παραδειγμάτων πάνω στο πεδίο του Interaction Design, η καθημερινή ζωή στη ψηφιακή εποχή. Άσκηση Α1-Αποκωδικοποίηση Κανόνων Λειτουργίας

3η εβδομάδα: Παρουσίαση παραδειγμάτων πάνω στο πεδίο του διερευνόντας τη σχέση του πολίτη με την πόλη και το φυσικό περιβάλλον. Άσκηση Α2-Αποκωδικοποίηση Κανόνων Λειτουργίας

4η εβδομάδα: Παρουσίαση παραδειγμάτων πάνω στο πεδίο των Υπηρεσιών επαναδιατυπώνοντας τον ρόλο του ανθρώπου στην παγκόσμια πόλη. Άσκηση Α3-Αποκωδικοποίηση Κανόνων Λειτουργίας

5η-6η-7η εβδομάδα: 3ήμερο Εργαστήριο Arduino, Ψηφιακή Είσοδος/Έξοδος, Σειριακή και Ασύρματη Επικοινωνία, Ήχος, Αναλογική συμπεριφορά ψηφιακού σήματος, Αναλογικοί Αισθητήρες

8η-9η εβδομάδα: Εργαστήριο Μοντέλου, Ψηφιακός Διανυσματικός Σχεδιασμός, Ψηφιακή Κατασκευή

10η-11η εβδομάδα: 2ήμερο Εργαστήριο Arduino, Μοτέρ, Ειδικές συσκευές, Οθόνες, Γυροσκόπιο, Επικοινωνία με Processing

12η εβδομάδα: Προπαράδοση εργαστηρίου

13η εβδομάδα: Διορθώσεις


Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

Huizinga Johan (1989) Ο άνθρωπος και το παιχνίδι, Γνώση, Αθήνα
Frisch Max (2014) Homo Faber, Πατάκης, Αθήνα
Harari Yuval-Noah (2017) Homo Deus, Αλεξάνδρεια, Αθήνα


Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Το μάθημα προσφέρει ικανό αριθμό διαλέξεων που αναφέρονται στις σχέσεις των διαφόρων πολιτισμών με την τεχνολογία, τις επιστήμες και τις τέχνες. Τα εργαστήρια καταρτίζουν τεχνικά τους φοιτητές παρέχοντας τους απαραίτητα εφόδια για την ανάπτυξη των εργασιών, ακολουθώντας όλη την πορεία από τη σύλληψη της κεντρικής ιδέας, την εξέλιξη της κατά τη φάση του σχεδιασμού και την υλοποίηση της. Η μετάδοση της γνώσης γίνεται μέσα από την υλοποίηση των εργαστηρίων επιλύοντας μία σειρά από προβλήματα και ζητήματα που προκύπτουν κατά την φάση της υλοποίησης.


Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Ζητείται η παρουσίαση του έργου
Κείμενο έως 2500 λέξεις με την ανάπτυξη και περιγραφή του έργου
Βίντεο του έργου 1,5-2,5 λεπτά


Επιστροφή στις Περιγραφές Μαθημάτων    Επιστροφή στο Ενδεικτικό Πρόγραμμα Σπουδών
<< <
Αύγουστος 2019
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Σήμερα, Τρίτη 20-08-2019
Δεν βρέθηκαν εγγραφές για αυτήν την ημέρα