Αναλογικό Σχέδιο


Διδάσκων/ουσα: Αργυροκαστρίτη Μαρίλυ, Μητσάνη Χριστίνα
Κωδικός Μαθήματος: VIS130
Κατηγορία Μαθήματος: Γενικού Υποβάθρου - Θεμελίωσης
Τύπος Μαθήματος: Υποχρεωτικό
Επίπεδο Μαθήματος: Προπτυχιακό
Γλώσσα Μαθήματος: Ελληνικά
Τρόπος Παράδοσης: Στην τάξη
Εξάμηνο: Α΄
ECTS: 5
Διδακτικές Μονάδες: 3
Ώρες Διδασκαλίας: 3
Σελίδα E Class: https://opencourses.ionio.gr/courses/DAVA240/

Οργάνωση Διδασκαλίας:
ΔραστηριότηταΦόρτος Εξαμήνου
Εργαστηριακές Διαλέξεις39
Μελέτη και Ανάλυση Βιβλιογραφίας56
Εξάσκηση και Προετοιμασία30
Σύνολο Μαθήματος (ECTS: 5)125

Προαπαιτούμενο σε / Προτεινόμενο σε: VIS536, (AVA843)
gr  pdf.png  Αναλογικό Σχέδιο
Mέγεθος: 197.17 KB :: Τύπος: Αρχείο PDF

Σύντομη Περιγραφή:

Κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου των σπουδών τους, οι φοιτητές εισάγονται στην μεθοδολογία σχεδίασης.
Ως προτεραιότητα, κατά το συγκεκριμένο διάστημα, ορίζεται η εξοικείωση τους με τα ζητήματα της πειστικής αναπαράστασης μια μορφής σε μια δισδιάστατη επιφάνεια.
Μέσα από ασκήσεις, καλούνται να σχεδιάσουν σε χαρτί μια σειρά από αντικείμενα, ξεκινώντας από απλά θέματα και προχωρώντας σε πιο σύνθετα.
Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας σχεδίασης, αναλύονται οι κώδικες και οι μέθοδοι απεικόνισης, ενώ παράλληλα αναπτύσσονται τα ζητήματα της μετάπλασης των τρισδιάστατων αντικειμένων σε δισδιάστατα σύμβολα στη σχεδιαστική επιφάνεια.
Όσο οι φοιτητές προχωρούν παρουσιάζεται η δομή και λειτουργία της εικαστικής γλώσσας με όρους οργάνωσης των πλαστικών στοιχείων όπως η γραμμή, το σχήμα, ο τόνος, η γραφή, ο χώρος, ο ρυθμός και η συνθετική διευθέτησή στη σχεδιαστική επιφάνεια.
Η εξοικείωση των φοιτητών με τη λογική και τα προβλήματα της απόδοσης των οπτικών σχέσεων οδηγεί σε έναν ευρύτερο προσδιορισμό του σχεδίου, ως συμβολικού φορέα προσωπικής και κοινωνικής σημασιοδότησης.

Αντικειμενικοί Στόχοι - Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Με το Αναλογικό Σχέδιο οι φοιτητές/τριες μαθαίνουν να αναπαριστούν με ρεαλιστικό τρόπο απλά σύνολα καθημερινών αντικειμένων, υπολογίζοντας τα σχήματα, τους τόνους και τις φόρμες ενώ καλούνται συγχρόνως να συνθέσουν αρμονικά “κάδρα” τα οποία αναδεικνύουν τους σκοπούς της εικαστικής σπουδής. Οι φοιτητές/τριες μετά το πέρας του μαθήματος έχουν μάθει βασικές γνώσεις ακαδημαϊκού σχεδίου ενώ έχουν εξελίξει την οπτική τους αντίληψη και την παρατηρητικότητα τους. Η τεχνική στην οποία εκπαιδεύονται, θα αποτελέσει τον μοχλό για την ανακάλυψη από πλευράς των σπουδαστών/στριών, προοδευμένων τρόπων έκφρασης ενώ θα αποτελέσει και βάση αντίληψης των καλλιτεχνικών προβλημάτων και της επίλυσης τους. Η σωματική/χειρονομιακή εμπλοκή με  το αντικείμενο αποτελεί σημαντική εκπλήρωση του γνωσιακού πλαισίου που διδάσκεται, καθώς το αναλογικό σχέδιο αποτελεί εν πολλοίς και μια χωρική αντίληψη στην οποία εκπαιδεύεται ο σπουδαστής/στρια και αισθητηριακά. Είναι πολύ σημαντική η συμμετοχή των φοιτητών/τριών στα εργαστήρια όπου τους δίνεται η δυνατότητα επαφής με διαφορετικά παραδείγματα ενώ συγχρόνως ευνοείται η εξέλιξη της τεχνικής και του ύφους τους με την καθοδήγηση του διδάσκοντα. Το ζήτημα της αποτύπωσης και του προσδοκόμενου αποτελέσματος αποτελεί πρόκληση ως προς την ισορροπία μεταξύ κανόνων και δημιουργικής αυτονομίας που καλείται ο/η φοιτητής/τρια να διατηρήσει.     

Περιεχόμενο (Syllabus):

1η Εβδομάδα. Γραμμική προοπτική, τρισδιάστατος χώρος. Άσκηση απόδοσης του βάθους στον δισδιάστατο χώρο του χαρτιού.

2η Εβδομάδα. Χώρος, σημείο, γραμμή, επίπεδο.

3η Εβδομάδα. Εισαγωγή στο αναλογικό σχέδιο, σχεδιάζουμε εκ του φυσικού.

4η Εβδομάδα. Παρατήρηση και ανάγνωση μορφών και χώρου.

5η Εβδομάδα. Περίγραμμα, μέτρημα αναλογιών με την βελόνα.

6η Εβδομάδα. Περίγραμμα, άσκηση με δεκατονική κλίμακα του γκρί.

7η Εβδομάδα. Πλαστικά Στοιχεία, φως, σκιά.

8η Εβδομάδα. Η χρήση των αξόνων, κλίσεις.

9η Εβδομάδα. Σχεδιάζουν σύνθεση εκ του φυσικού, περίγραμμα και σκιά.

10η Εβδομάδα. Σκίτσα των δύο λεπτών, κιλίδες φωτός, σκιάς.

11η Εβδομάδα. Χαρτί διστάσεων 50*70, σχεδιάζουν μεγάλη σύνθεση από απόσταση.

12η Εβδομάδα. Ολοκληρώνουν τα σχέδια που δεν έχουν τελειώσει.

13η Εβδομάδα. Δείχνουν όλοι κάποια σχέδια στην τάξη, συζητάμε πάνω πάνω σε αυτά βλέπουμε την πορεία και την εξέλιξη και τι πρέπει ο καθένας να βελτιώσει.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

The Natural Way to Draw: A Working Plan for Art Study, Nicolaides Kimon, 1990.

 

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

Εμπειρική διαδικασία καλλιτεχνικής παραγωγής με έμφαση στην έρευνα. Ο φοιτητής με τη διαδικασία που ακολουθείται, δεν αποκτά μόνο γνώσεις, αλλά αναπτύσσει και ικανότητες που του επιτρέπουν να ερευνά στηριζόμενος στις δυνάμεις του.

Χρηση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας:

Παροχή πολυμεσικού υλικού.
Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Η πρόοδος και η αξιολόγηση στο μάθημα υλοποιείται με την παράδοση εργασιών κατά την διάρκεια του εξαμήνου και ολοκληρώνεται με συνολική παράδοση ολοκληρωμένων εργασιών (4 σχέδια κατα το ελάχιστο) στο τέλος του εξαμήνου.


Επιστροφή
<< <
Μάρτιος 2024
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Σήμερα, Πέμπτη 28-03-2024
Προσεχώς
Πλατεία Τσιριγώτη 7, 49100 Κέρκυρα
Τηλ.: 26610 87860-1 - Fax: 26610 87866
e-mail: audiovisual@ionio.gr
Ανάγνωση ΚειμένουΑνάγνωση Κειμένου Αναγνωσιμότητα ΚειμένουΑναγνωσιμότητα Κειμένου Αντίθεση ΧρωμάτωνΑντίθεση Χρωμάτων
Επιλογές Προσβασιμότητας